סבב הפורמולה 1 יצא היום (ו') לאימונים על המסלול של מונטריאול, קנדה, שנקרא על שם אגדת הפורמולה 1 ג'יל וילנייב, מסלול שסיפק, מספק ויספק הרבה מאד דרמות לא נשכחות. המרוץ הקנדי נחשב לאחד מרגעי השיא בכל עונת פורמולה מפני שהמסלול של מונטריאול מפורסם בישורות הארוכות והמהירות ולעומתן בשיקיינים והפניות האיטיות.
מערכות הבלמים עובדות שם שעות נוספות, נהגים אמיצים מוצאים לא מעט אפשרויות עקיפה ולעומת זאת יש גם אזורים לא סלחנים בעליל כמו "חומת האלופים" שעליה התנפצו במרוץ של 1999 תקוותיהם של מייקל שומאכר, דימון היל ולמרבה האירוניה גם של ז'יל וילנייב.
קבלו חמישה דברים שכדאי, ולכל הפחות לא מזיק, לדעת לקראת סוף השבוע הקרוב.
הסוד של אסטון מרטין
למקס ורסטאפן, אחרי חמישה ניצחונות בשבעה מרוצים, יש רק מה להפסיד בקנדה ואחרי ברצלונה ברור שלא רק אלונסו נושף בעורפו אלא גם המילטון וראסל. עד לברצלונה אסטון מרטין הציגו את הביצועים העקביים והטובים ביותר חוץ מ'רדבול', אבל דווקא מרוץ הביתי שלהם נראו אלונסו מחד, וקרלוס סיינז מאידך – קצת פחות מרוכזים.
מייק קראק, מנהל קבוצת אסטון מרטין, חשף בריאיון שבמירוץ הקנדי הקבוצה תציג "שדרוג שייקח אותה קדימה", ואם יש מי שיכול לקחת את אסטון מרטין קדימה אין ספק שזה מי שעשה את זה בשנה שעברה עם מכונית הרבה פחות תחרותית.
פרננדו אלונסו הציב בשנה שעברה את ה'אלפין' ש(הייתה) שלו בשורה הראשונה, ואם ההבטחה של קראק תתממש הוא יוכל לשחזר מוחרתיים את ההישג הזה. הפעם, בל נשכח, זה המרוץ הביתי של "הבן של" – לאנס סטרול, ובברצלונה היה נדמה לפרקים שאלונסו עושה לו כבוד ולא לוחץ עליו.
המומנטום של מרצדס
יש שטוענים שמרצדס הייתה חזקה בברצלונה מפני שזה מסלול טוב עבורה, ולאו דווקא בזכות השדרוגים שבוצעו במכוניות, אבל בכל מקרה היא רוכבת כרגע על מומנטום ויש לכולנו סיבות לקוות למאבק מעניין וצמוד יותר בין המילטון וראסל לבין ורסטאפן ופרז. כרגע, בזכות פודיום כפול בברצלונה, מרצדס מדורגת מעל אסטון מרטין בטבלת היצרניות אבל מצד שני אסטון מרטין הבטיחו, והמסלול הקנדי כולל הרבה קטעים טכניים איטיים יחסית, לכן הכל פתוח.
כמובן שהעניין היותר חשוב ומסקרן במרצדס הוא החוזה של אחד לואיס המילטון, שמסתיים בסוף העונה הנוכחית. כעת, לאחר שהכחיש את השמועות לגבי פרארי רבים הסיכויים שהמילטון יאריך את החוזה שלו, ויש מצב שהאנשים של המילטון כבר סיכמו עבורו תנאים והם ממתינים לתזמון הנכון מבחינתם כדי לפרסם אותם.
מבחינת המילטון, מי שרשם ניצחון ראשון בפורמולה 1 על המסלול הקנדי ממש בימים אלה לפני 16 שנים, כל תוצאה חיובית או שינוי סטטוס משמעותי עשויים להיחשב לסגירת מעגל השבוע.
פרארי קוראת את פרארי לסדר
אין מה להשוות בין הקבוצה של פרארי באליפות הסיבולת לבין קבוצת הפורמולה 1 אבל כל כך מפתה לעשות את זה. בלה מאן, למרות כמה פדיחות טכניות ואחרות, הם התנהלו למופת וזכו בצדק בניצחון ראוי, ולעומת זאת קבוצת הפורמולה 1 של פרארי נראית מבולבלת מידי.
שארל לקלר זקוק נואשות לצאת מהסיוט הספרדי שלו וגם לקרלוס סיינז אכזב בגרנד פרי הביתי, ולאדומים מאד חשוב לקבל השראה מן האדומים ולהוכיח שהם מסוגלים לגבש אסטרטגיה מנצחת.
ואולי בכלל אלפין?
מקורבים לפורמולה מעריכים שאלפין נמצאת בנסיקה שצפויה להגיע לשיא על המסלול הקנדי, בין השאר על סמך ההצלחה של צמד הנהגים הצרפתים במונקו, ובמידה רבה גם בברצלונה.
פייר גאסלי ואסטבן אוקון ינהגו במכונית שאוהבת את הישורות של קנדה, מכונית שהייתה מאד מהירה העונה, וכדאי לשים עליהם עין.
הגשם יטרוף את הקלפים?
התחזית הנוכחית מנבאת גשם לאורך כל סוף השבוע ובמיוחד מחר (ש') בזמן מקצי הדירוג. מרוץ תחת גשם יכול להתפתח לכל כיוון ולשלוף את מכוניות הבטיחות, מה שעשוי לטרוף את הקלפים אחרי שלושה מרוצים בלי מכונית בטיחות.
היחיד שעלול להפסיד במצב כזה הוא היחיד שיש לו מה להפסיד, וזה כמובן מקס ורסטאפן שנראה עד היום כאילו שהוא נוהג בעולם משל עצמו.