• Ad
  • הצמיגים ללא אוויר של גודייר יגלגלו רובוטים למשלוחים
    "צמיג ללא אוויר", אחד הפיתוחים משבשי-השוק של השנים האחרונות אשר צפוי להגיע בתוך כשנתיים לייצור מסחרי, מניע צי של רובוטים שישה-גלגליים למשלוחים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בחודש ספטמבר האחרון סיפרנו לכם כאן על ההכרזה הרשמית של יצרנית הצמיגים 'מישלן' לפיה בתוך כשנתיים-שלוש היא תשיק צמיג מהפכני חדש, ללא אוויר וגם בלי חישוק, והוא צפוי לחולל מהפך דרמטי בשוק הצמיגים העולמי. אז אל מישלן, שעובדת על הפיתוח הזה כבר כ-15 שנים שבמהלכן רשמה כ-50 פטנטים שונים, מצטרפת יצרנית הצמיגים האמריקנית 'גודייר' עם קונספט כל כך דומה עד שהוא הצליח לבלבל אותנו…

    מכל מקום, גודייר פרסמה לאחרונה פרטים וצילומים ראשונים של יישום מאד ייחודי של צמיגים ללא אוויר – כגלגליו של רובוט משלוחים עירוני מתוצרת חברת Starship Technologies.

     

    הרובוטים של סטארשיפ משמשים כיום למשלוחים של חבילות, מצרכים ומזון ישירות ללקוחות, והיא מפעילה כיום צי מכובד של יותר מ-1,000 רובוטים כאלה ברחבי העולם. עם זאת, הצמיגים ללא אוויר של גודייר משמשים בשלב ראשון במסגרת ניסוי את הצי הקטן שפועל בקמפוס של אוניברסיטת באולינג גרין סטייט במדינת אוהיו. לדברי החברות שמעורבות בניסוי – עד עתה התקבלו תוצאות "מבטיחות" בכל הקשור לשחיקת הצמיגים, ביצועי בלימה ושיכוך זעזועים.

    גודייר משקיעה ומושקעת במיזמי ניידות שונים ובין השאר גם בחברת הרובוטיקה סטארשיפ שמרכזה בעיר ג'קסונוויל, ושיתוף פעולה שבמסגרתו גודייר מציגה את טכנולוגיית הצמיגים-ללא-אוויר שלה על גבי רכב משלוחים חביב למראה עם שישה גלגלים – בוודאי שלא מזיק לה לקטוף עוד כמה כותרות לקידום הטכנולוגיה הזאת. מכל מקום, צי רובוטי המשלוחים האוטונומיים מתגלגל על צמיגים דומים מאד לאלה שיצרנית הצמיגים הצרפתית 'מישלן' השיקה לצורך שימוש במכוניות נוסעים, ולפי הודעתן של גודייר ו'ספייסשיפ' הוא פותח לבקשת הסטארט-אפ במטרה להאריך את חיי הצמיגים של הרובוטים, ולצמצם את הצורך בתחזוקה.

    כפי שפרסמנו בעבר, בינתיים נראה שדווקא מישלן מקדימה לשוק עם טכנולוגיית הצמיג ללא אוויר שלה, שנקראת כיום Uptis – ראשית תיבות של Unique Puncture-Proof Tire System (מערכת צמיגים ייחודית חסינת תקרים). צמיגים אלה מיועדים לשמש כצמיגי רכב שמסוגלים להתגלגל במהירויות של כבישים מהירים כגלגליהם של כלי רכב מודרניים, ומכיוון שאין בהם אוויר הם גם לא יכולים "להתפנצ'ר" כתוצאה מחדירת גופים זרים.

    טכנולוגיית Uptis מבוססת על טכנולוגיה קודמת של מישלן שהוצגה לראשונה כבר בשנת 2004 ונקראה בשעתו 'טוויל' (Tweel). הצמיגים עצמם בנויים מתרכובת מיוחדת של שרף ופיברגלאס, והם כבר משמשים מכונות ניידות שונות ומכסחות דשא מסחריות. גם לגודייר יש כבר צמיגים ללא אוויר מן הסוג שמשמש את הרובוטים, וגם הם מותקנים כבר על מכסחות דשא מסחריות, וכאשר שתי ענקיות תעשייה מקדמות במקביל טכנולוגיה דומה זה בלי ספק מגדיל מאד את ההיתכנות שנפגוש בה בקרוב בחנות הציוד לרכב הקרובה לביתנו.

    צמיגים ללא אוויר הם ללא ספק "משבשי שוק" רציניים מכיוון שלא מדובר בצמיג שמותקן על חישוק אלא ביחידה אחת של צמיג וחישוק דמה, כלומר מוצר שאין צורך לתחזק או לתקן ואין כנראה גם אפשרות לעשות את זה. במילים פשוטות – אם הטכנולוגיה הזאת תחליף את הצמיגים הפניאומטיים שמוכרים לנו כיום – כל הפנצ'ריות יכולות להתחיל להסב את עצמן לתחום חדשים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הצמיגים ללא אוויר של גודייר מגלגלים רובוטים למשלוחים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.