• Ad
  • הפתעה מתחת לשריון: בריטי רכש טנק עיראקי ישן וגילה מטמון זהב

    בדרך כלל שיפוץ כלי רכב הוא סוג של בור ללא תחתית, אבל אספן כלי רכב צבאיים שרכש טנק ממלחמת המפרץ גילה, בזמן שהכין אותו להשכרה לאירועים, באחד ממכלי הדלק הפתעה נוצצת בשווי 2 מיליון ליש"ט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות חל בכל העולם זינוק רוחבי חד בערכם של רכבי אספנות מכל הסוגים והמינים. אותו זינוק יותר מהכפיל את ערכם של דגמים מבוקשים נפוצים יחסית כמו למשל פורשה 911 קירור אוויר, פרארי 308 ודלוריאן, ופרץ כל גבולות בכל הנוגע לדגמים נדירים המחליפים בימים אלה ידיים בסכומי עתק שמגעים לעיתים לעשרות מיליונים ההופכים את בעליהם לאנשים עשירים מאוד.
    על אף שכיום אספנות רכב יכולה להתגלות לעיתים, מעבר לתחביב, גם כעסק משתלם למדי, כל משפץ רכב, בין אם מדובר בשיקום סוסיתא עייפה או בפרארי נדירה, ידע לספר לכל מי שיחפוץ שתהליך השחזור דומה לבור ללא תחתית ותמיד, אבל תמיד, במהלך הדרך מתגלות עוד הרבה הפתעות לא באמת משמחות שדורשות עוד השקעה של זמן וכסף.
    עם זאת, לעיתים נדירות תהליך השיפוץ הסיזיפי יכול לכלול גם הפתעות נעימות כמו זו שנפלה על ניק מיד שרכש ב-eBay ב-30 אלף לירות שטרלינג טנק שלל עיראקי ממלחמת המפרץ וגילה באחד ממכילי הדלק שלו מטילי זהב בשווי מיליוני לירות שטרלינג.

    עוד ב-TheCar:
    מזוויע: הרכב של אחד מסגניו של היטלר מוצע למכירה ברשת
    700 רכבים של אספן רכב פרטי מאוהיו יוצעו למכירה פומבית
    הכירו את האספן שמחזיק יותר מ-200 מכוניות מימי סין הקומוניסטית


    מיד, שמחזיק באוסף של כ-150 כלי רכב צבאיים מסוגים שונים בחווה באזור הלמדון המציעה למבקרים מגוון הפעלות וחוויות בניחוח מיליטנטי, רכש את הטנק מדגם T54 באתר הקניות הגדול ברשת מבחור צעיר אשר רכש אותו בפרוטות לא במצב נסיעה עם מנוע תקול וללא זחלים לפני כמה שנים במכרז והצליח, בעזרת ספרי תחזוקה ברוסית שמצא באינטרנט, להחזיר את הטנק למצב נסיעה.
    מיד החליט לרכוש את הטנק, רפליקה סינית שיוצרה ככל הנראה בתחילת שנות ה-80' לטנק הסובייטי המפורסם, בין היתר במטרה להציע למבקרים חוויה בהשראת סצנת המרדף המפורסמת מהסרט "מרוסיה באהבה" מסדרת ג'יימס בונד.
    הטנק שמיד רכש אמנם עבר פחות מ-3000 קילומטרים בכל ימי חייו ושוקם על ידי הבעלים הקודמים, אך בהחלט נותרה עוד מלאכה בכל הנוגע למראה החיצוני. כמו כן, משום שמיד התכוון להשכיר את הטנק להפעלות, חוויות ואירועים שונים היה עליו לוודא שאין בו שום תחמושת חיה וכלי נשק מוסתרים או מוסלקים.
    לאחר שמיד והמכונאי הקבוע שלו טוד צ'מברליין גילו לא מעט כדורי מקלעים וכמה כלי נשק הם החלו לפרק את אחד ממכלי הדלק שבחזית הטנק כדי לנקותו משאריות דיזל ישן ושמו לב לחור בחלקו התחתון.
    בשלב זה השניים החלו לצלם את תהליך הפירוק משום שסברו שככל הנראה יש בו מספר כלי נשק מוסתרים ויהיה עליהם לספק לרשויות הוכחה מהיכן הם הגיעו, אבל עד מהרה התברר שאמנם יש במכל חפצים ממתכת כבדה אך לא מדובר ברובים אלא ב-5 מטילי זהב במשקל כולל של קרוב ל-30 קילוגרם בשווי של כ-2 מיליון לירות שטרלינג.

    ככל הנראה מטילי הזהב נבזזו על ידי החיילים העיראקים במהלך הפלישה לכווית ב-1990 אשר הובילה למלחמת המפרץ הראשונה והוסלקו בטנק.
    במהלך הלחימה מול כוחות בעלות הברית במבצע "סופה במדבר" בשנת 1991 הטנק יצא מכלל שימוש וננטש במדבר יחד עם האוצר שהוסתר בקרבו. לאחר סיום הקרבות הטנק, כמו עוד הרבה מאות כלי לחימה של צבאו של סדאם שנשארו מאחור, נאסף על ידי כוחות בעלות הברית כרכב שלל.
    "היינו המומים, לא ציפנו לזה ולא ידענו מה לעשות", הסביר בהתרגשות צ'מברליין שגילה את המטמון. "בהתחלה פנטזנו מה כל אחד מאיתנו יעשה בכסף, אבל אחרי זה הבנו שאנחנו לא באמת יכולים ללכת עם חמישה מטילי זהב ענקיים ולהמיר אותם בכסף מבלי שישאלו שאלות, אז החלטנו לפעול כמו שומרי חוק והתקשרנו למשטרה".
    בתוך זמן קצר הגיעו למקום שני קציני משטרה ולקחו את מטילי הזהב למשמור בכספת המרכזית של המשטרה בלונדון.
    "הכל לא ברור כרגע", ציין מיד, "זה עדיין מוקדם לדעת מה יקרה, אני מקווה לטוב. לכאורה אם לא יגלו את הבעלים החוקיים של המציאה היא אמורה להיות שלנו, אבל לצערי אני חושב שהסיכויים שנקבל את מטילי הזהב שמצאנו בחזרה לא מאוד גבוהים ומקווה שלפחות נקבל כמה אחוזים מהשווי כעמלת מציאה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.