עם אופי עוקצני, עיצוב מסוגנן, התנהגות כביש של קרטינג וצליל מנוע רעשני, ה-500 אבארט צברה לה בשנים האחרונות לא מעט מעריצים.
האבארט הוכיחה שהמספרים בדף הנתונים זה ממש לא הכל ועל אף שבסטנדרטים של העשור השני של המילניום השלישי היא הציגה ביצועים, עם מנוע המפיק רק 140 כ"ס והאצה למהירות תלת ספרתית ביותר מ-7 שניות, שמתקשים לעמוד ברף הספורטיבי, היא הצליחה לעורר את בלוטות החשק ולמרוח חיוך רחב על פניהם של הנוהגים בה.
לפחות בישראל, חלק לא מבוטל מרוכשי העקרב מחזיקים גם מכוניות ספורט קיצוניות, יקרות וחזקות בהרבה, אך מאוהבים במכונית הקטנה שלא מצריכה נהיגה במהירויות מטורפות בכבישים מושלמים כדי ליהנות ממנה.
ועדיין, יש גם מי שבכל זאת היו רוצים לראות את העקרב במחלצות יותר קיצוניות ומאחר שגם הגרסה הרשמית החזקה ביותר של האבארט לא מצוידת ביותר מ-180 כ"ס המאפשרים לה בקושי לרדת מ-7 שניות במאוץ הקלאסי, סדנת POGNA RACING הגרמנית החליטה לעשות מעשה וחשפה השבוע גרסת קצה במהדורה מוגבלת עם לא פחות מ-405 כ"ס.
עוד ב-TheCar:
סושי-פסטה: פיאט חושפת רודסטר חדשה המבוססת על המאזדה מיאטה
לא חזקים בכדורגל וגם לא במכוניות ספורט: סיכום 2016 בהילוך גבוה
מלכת הרטרו מאיטליה מתחדשת
ההספק המטורף, פי 3 מזה של האבארט 500 הבסיסית, לא מגיע מאיזה מנוע וי 6 עצבני או מנוע 4 צילינדרים עתיר נפח, אלא מאותה יחידת הנעה מוגדשת וצנועת נפח שאפשר לפגוש בכל הגרסאות של האבארט.
כפי שאתם יכולים לנחש כדי להגיע להספק כזה ממנוע בנפח 1.4 ליטרים נדרשו שינויים קיצונים ובין היתר ניתן לציין בוכנות וטלטלים ממתכות אקזוטיות, גלי זיזים חמים, שסתומים מחוזקים, טורבו גדול יותר, מערכת הצתה מעולם המרוצים ומזרקי דלק גדולים.
הכוח האדיר הזה של מעל ל-400 כ"ס ומומנט של 48 קג"מ מועבר, כמו בכל אבארט 500, לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 5 הילוכים ידנית.
האצה למהירות תלת ספרתית נמשכת רק 4.7 שניות, המהירות המרבית היא 285 קמ"ש ויש להניח כי אם ניתן היה להעביר את הכוח ללא סבסוב גלגלים בזינוק, היה נרשם נתון מרשים בהרבה במאוץ הקלאסי.
הסופר אבארט של הסדנה הגרמנית כוללת בנוסף גם מתלי ספורט מונמכים, בלמים גדולים יותר וקיט מרכב אגרסיבי הכולל מכסה מנוע עם פתחי אוורור וכנפיים קדמיות עשויות קרבון, ניפוחים לכנפיים האחוריות ודיפיוזר גדול אשר גם הם עשויים מסיבי פחמן.
למרות השיפורים הדרמטיים האבארט של הסדנה הגרמנית חוקית לחלוטין לשימוש חופשי על כבישים ציבוריים.
המחיר, כצפוי, לא נמוך ועומד על כ-63 אלף דולרים (לפני מיסים) שזה הרבה מעל למחירה של אבארט סטנדרטית אבל פחות ממחירה של גרסת אבארט פרארי ששווקה במהדורה מוגבלת לפני מספר שנים בתמורה ל-70 אלף דולרים ובניגוד לציפיות לא כללה מנוע וי 8 ממראנלו אלא רק גרסה מחוזקת עם 180 כ"ס של מנוע ה-1.4 הסטנדרטי..