• Ad
  • העברת בעלות על רכב: מעכשיו מן המחשב האישי והטלפון הנייד

    באחור של עשר שנים, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: כבר לא צריך להיפגש בדואר ולבזבז שעות בתור מייגע כדי להעביר בעלות על רכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    העברת בעלות על רכב תתבצע מעתה באופן מקוון מן המחשבים או המכשירים הניידים של מוכר הרכב והקונה שלו, מבלי שיהיה צורך להגיע לסניף דואר ולהמתין בתור. כך סגרו משרד התחבורה ורשות התקשוב הממשלתי פער בן לפחות 10 שנים, והעמידו אותנו בשורה אחת עם מדינה כמו אסטוניה.

     

     

    במשרד התחבורה אמנם מגדירים את המהלך "מהפכני", אבל בשנת 2020 יש מעט מאד מדינות מתקדמות בעולם, ואף מדינה שמתיימרת להוביל את תעשיית ההי-טק העולמי, שבהן נדרש אזרח להגיע פיזית למשרד כלשהו כדי לבצע פעולת רישום פשוטה במאגר מידע ממשלתי.
    השירות "המהפכני" מבוצע מעתה באזור האישי הממשלתי mygov וכרוך ברישום מוקדם של המוכר והקונה לאזור זה.

     

     

    לאחר שלשני הצדדים יש משתמש רשום (User) יכול מוכר הרכב להיכנס ללשונית "כלי רכב", לבחור את כלי הרכב שברצונו להעביר את הבעלות עליו, ולהוסיף את מספר תעודת הזהות של הקונה. הקונה מקבל הודעה על העברת הבעלות אליו, ולאחר שהוא מאשר אותה משלם המוכר אגרת העברת בעלות בסך 216 ש"ח, וההליך הרישומי מבוצע. לדברי אנשי משרד התחבורה "התהליך מתבצע בצורה מאובטחת, קלה ופשוטה".

     

     

    אבטחת התהליך לא אמורה להיות מסובכת מכיוון שמדובר בסך הכל בהליך רישומי שאפשר לבטל, כלומר שאפשר להחזיר את המצב לקדמותו במקרה שהתגלתה מרמה. כדי לצמצם עוד יותר את אפשרויות ההונאה חייבות כל הפעולות באיזור האישי להיות מבוצעות בתוך 10 דקות, ובמקרה הזה מדובר בפעולה כמעט סימולטנית בין הוראת ההעברה לאישורה על ידי הקונה. בכל שלב מקבלים שני הצדדים הודעות לדואר האלקטרוני שלהם ו/או לטלפון הנייד לפי בחירתם. גם בתום ביצוע פעולת העברת הבעלות מקבלים שני הצדדים הודעת דואר אלקטרוני, וזה אומר שאם קיבלת הודעה על כך שהבעלות על מכוניתך הועברה לאחר שלא בידיעתך – אפשר לבטל אותה מיידית. אגב, גם במסלול הנוכחי, בסניפי הדואר, קיימות לא מעט אפשרויות לביצוע העברות בעלות באופן כוזב, ולא מעט כאלה מבוצעות בפועל מידי שנה.

    הערוץ החדש לא מבטל לפי שעה את הערוצים שקיימים כיום, באגף הרישוי ובסניפי הדואר, לטובתם של אנשים מבוגרים שמתקשים לבצע פעולות און-ליין ושל מאותגרי טכנולוגיה. באופן טבעי, לא תתאפשר העברת בעלות בערוץ הזה על מכוניות מעוקלות או כאלה שיש להן יותר מבעלים אחד, כמו גם כלי רכב עם רישוי מיוחד.

    לא מיותר לומר שאגרת העברת הבעלות במערכת ממוחשבת שאין לה עלויות שוליות (כלומר שעצם ביצוע הפעולה לא עולה כסף, להבדיל מעלות זמן העבודה של פקיד) יכולה וצריכה הייתה להיות הרבה יותר נמוכה, וההחלטה להשאיר את גובה האגרה צריכה להיבחן מחדש. אפשר, למשל, ליצור פער בין עלות ההעברה במקום פיזי לבין עלות הפעולה בשירותים המקוונים, ממש כפי שפחות יקר להנפיק דרכון בדרך הזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.