• Ad
  • הסינים קונים הכל: קינגדאו תשלוט ביצרנית הצמיגים קומהו

    הגלגל מסתובב: יצרנית צמיגים סינית תקנה את גרעין השליטה באחד ממותגי הצמיגים החשובים בעולם, ובקוריאה חוששים מגניבת ידע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארגון העובדים של קומהו, יצרנית הצמיגים השנייה בגודלה בקוריאה, סלל בסוף השבוע את הדרך לעסקת רכישה של החברה הקוריאנית בידי יצרני הצמיגים הסינית Qingdao Doublestar.

     

     

    העסקה התממשה לאחר שהעובדים והנהלת החברה חתמו על הסכם לפיו הם מוותרים על 25% מן הבונוסים שלהם ועל העלאות שכר בשנתיים הבאות. בשניים ממפעלי החברה, גוונגג'ו וגוקסונג, יעלו העובדים את התפוקה ב-4.5% ויוותרו על חלק משכרם ב-40 ימי הדממה של המפעלים לאורך השנה. עם החתימה על ההסכם הפשיר בעל המניות הגדול של החברה, הבנק לפיתוח קוריאה (KDB) הלוואה בסך 200 מיליארד וון אשר תשמש לפירעון הלוואות קודמות ולתשלום חובות לספקים, ובמקביל נאלצים חלק מנושי החברה והמשקיעים בה למחוק חלק מן החובות.

    הסדרת הנזילות והחובות של קומהו איפשרה לממש את הסכם מכירת גרעין השליטה בה ליצרנית הצמיגים הסינית צ'ינגדאו דאבלסטאר אשר תרכוש 45% מן הבעלות בחברה הקוריאנית באמצעות הנפקת מניות חדשות בבורסה בסיאול, והזרמת הון לחברה. דאבלסטאר, מצידה, התחייבה לא לפטר עובדים במשך שלוש השנים הבאות ולא למכור את מניותיה בחברה במשך חמש שנים.

     

     

    בהצהרה שפרסמה אתמול (ג') קומהו נאמר שגם תחת השליטה הסינית החברה תשמור על עצמאותה ומטה החברה יישאר במקומו, "כמו בעסקה שבה רכשה ג'ילי הסינית את חברת וולוו… ג'ילי התמקדה בהזרמת הון אל יצרנית הרכב השוודית תוך מתן אפשרות לניהול עצמאי ולצמיחה נוספת של המותג וולוו".

    ההבהרה הזאת, כלומר הדוגמא של וולוו שמשגשגת תחת הבעלות של ג'ילי, נועדה להרגיע את העובדים, המשקיעים ואת כלל הציבור הקוריאני מן הטראומה של השתלטות סינית אחרת על חברה קוריאנית. חברת SAIC, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, השתלטה בשעתו על שרידי יצרנית הרכב סאנגיונג לאחר שזאת פוצלה מתוך שרידי פשיטת הרגל של דייהו. בית משפט בקוריאה פסק, כעבור כמה שנים, שהסינים "רוקנו את החברה מן הטכנולוגיה שלה" לפני שהחזירו אותה למצב של פשיטת רגל וזנחו אותה. טראומה זאת מצוטטת בקוריאה כאחת הסיבות לכך שכ-35% מעובדי קומהו הצביעו נגד המתווה והמכירה לסינים, ואף טענו שהם לא בוטחים ברוכשים או במהלך הרכישה.

    כאמור, חלק מן ההסכם הוא שדאבלסטאר לא תפטר עובדים במשך שלוש שנים ותישאר בעל המניות הגדולה ביותר במשך חמש שנים, אבל זה לא מרגיע את אותם עובדים שטוענים שהחברה הסינית נכנסה להשקעה כדי לקנות בזול את הטכנולוגיה המתקדמת של קומהו. החשש שלהם הוא שבעוד חמש שנים יעבירו הסינים את ייצור הצמיגים לסין. יו"ר בנק ההשקעות KDB, לי דונג גיא, הבטיח שהנושים, שהם קבוצת בעלי המניות השנייה בגודלה, שמחזיקה בלמעלה מ-40% ותדולל ל-23.1% לאחר הזרמת ההון הסינית, יוסיפו לפקח על הפעילות העסקית של החברה ויימנעו את סגירתה.

    עסק שחור

    קומהו היא יצרנית הצמיגים ה-14 בגודלה בעולם עם היקף מכירות שנתי של יותר מ-2.4 מיליארד דולר, ויש לה חשיבות גבוהה בשוק "ההרכבה הראשונה" של צמיגים בישראל, כלומר צמיגים שמגיעים מורכבים על מכוניות חדשות שמשווקות אצלנו. גם כיום יש לחברה הזאת מפעלי ייצור בסין, אם כי אלה מייצרים בעיקר צמיגים לרכב מסחרי ורוב התוצרת שם מיועדת לשוק הסיני. ההערכות הן שבעקבות הרכישה תגביר קומהו את היקפי הייצור בסין ותיכנס לפלחי שוק זולים יותר, במקביל להגדלת פעילות הייצוא שלה לכלל העולם.

    דאבלסטאר שייכת לחברת השקעות שנשלטת באמצעות שלוש חברות בבעלות ממשלת סין – צ'ינגדאו קונסון פיתוח, צ'ינגדאו סיטי בנייה והשקעות, וחברת הנמל צ'ינגדאו. חברת הצמיגים הסינית מדורגת כעת במיקום ה-23 בהיקף המכירות שלה מבין כלל יצרניות הצמיגים בעולם, ובסיכום 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-1.06 מיליארד דולר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.