• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שברולט תחשוף את ספארק החדשה בתערוכת ניו-יורק בתחילת אפריל, ובמקביל גם בסיאול. היא תהיה דומה מאד לאופל קארל, אבל תקבל תיבת הילוכים אוטומטית

    שברולט חשפה הלילה תמונת טיזר ראשונה, צללית של ספארק החדשה לגמרי אשר תיחשף באופן פומבי בשני באפריל ביום העיתונות של תערוכת ניו-יורק. ספארק מיוצרת בקוריאה, ושם גם נמצא אחד השווקים הגדולים והחשובים שלה, לכן היא תיחשף בסיאול במקביל לחשיפה האמריקנית.

    ספארק היוצאת הושקה בהודו בשנת 2009, ונקראה 'ביט', והמכירות שלה בארה"ב החלו מאוחר יחסית, רק בשלוש השנים האחרונות. עד עתה יוצרו 1.1 מיליון יחידות מן המכונית היוצאת, ובנוסף לארה"ב היא נמכרת במקביל ב-70 שווקים נוספים. אצלנו, בישראל, זאת הייתה אחת המכוניות החדשות הכי פחות יקרות שהוצעו למכירה.
    השוק האמריקני אמנם הפך להיות אחד הגדולים ביותר עבורה ובכל זאת נראה שבעצם הבחירה להשיק את המכונית החדשה בניו-יורק גלומה אמירה של היצרן אשר מתחיל לשים דגש רב על מכירתה בשוק הביתי שלו.

    2015 Chevrolet Spark
    שלום לספארק דור 1, אחת המכוניות הכי פחות יקרות בישראל

    מכירה של מכונית מיני קטנטנה בשוק האמריקני כלל איננה מובנת מאליה – למעט בתקופות של משברי דלק האמריקנים לא מצליחים להכניס את עצמם למכוניות קטנטנות, אבל עבורנו יש בה רווח והצלה: המשמעות (כפי שכבר פורסם בעבר) היא שתיבת ההילוכים האוטומטית, שכל כך נחוצה לנו, תגיע בקרוב מאד למכונית הזאת.

    הצצה אמיתית ראשונה לספארק החדשה קיבלנו בשבוע שעבר בתערוכת ז'נבה, עם השקתה של אופל קארל – המכונית האחות של ספארק אשר תיוצר יחד איתה על אותו קו הרכבה בקוריאה.
    שתי המכוניות חולקות את אותם פלטפורמה ומכלולים עיקריים, ונבדלות זו מזו בעיקר בעיצוב ובמיוחד במיקום ידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות – בספארק הן תישארנה צמודות לקורת הגג האחורית כמו בדגם היוצא.

    Opel-KARL-004
    התאומה, אופל קארל: ידיות הדלתות של ספארק החדשה נשארות צמודות לקורה האחורית

    קארל, שאנשי אופל הצהירו לגביה שתהיה אחת המכוניות הכי פחות יקרות באירופה (9,500 אירו בגרמניה), שוקלת 939 קילו ומוצעת עם מנוע אחד בלבד, מנוע הבנזין התלת-צילינדרי החדש של ג'נרל מוטורס, בנפח 1.0 ליטר, שמספק 75 כ"ס. מידותיה של ספארק, אם לשפוט עפ"י קארל, צפויות להיות 368 ס"מ לאורך, על בסיס גלגלים של 238.5 ס"מ, ועם תא מטען שיכול להכיל קרוב ל-1,000 ליטרים לאחר קיפול מסעדי המושבים האחוריים.

    ספארק עוצבה ופותחה על-ידי מחלקת המו"פ של ג'נרל מוטורס אסיה בקוריאה, ורמת האבזור שלה צפויה לכלול – כסטנדרט או בתוספת תשלום – בקרת שיוט, גג שמש, מערכת אינפוטיינמנט סביב מסך מגע עם קישוריות לסמארטפונים, וחימום למושבים. בארה"ב, נוסף לתיבה האוטומטית, שאולי לא תוצע בקארל מפני שאירופאים פחות זקוקים לה, צפויה גם גרסה מוגדשת של מנוע ה-1.0 ליטר.

    בשלב זה עדיין אין תמונות רשמיות של ספארק החדשה, אם כי ברשת מסתובבות תמונות שלה מקוריאה. בתמונות אלה נראה כונס אוויר די דרמטי, שלא כל כך בולט בצללית שפרסמה שברולט, אבל בסך הכל נראה שספארק החדשה זכתה הפעם לעיצוב מעודן יותר.
    אנשי שברולט, בהודעתם לעיתונות, מספרים על פרופיל חלק יותר ועיצוב אווירודינמי משודרג, או, כפי שצוטט מייקל סימקו, סגן נשיא ג'נרל מוטורס לעיצוב: "עיצובה של ספארק החדשה התפתח עם הסגמנט כולו, 'גחמת הנעורים' של המכונית המקורית עדיין מוטבעת בגנים שלה, אבל כעת עוברת בפרופורציות יותר מסורתיות אשר מחזקות את ציפיות הלקוח". אנשי שברולט מצהירים על כוונתם למשוך בפעם הראשונה לקוחות צעירים, כשהמטרה היא שכרבע מהם יהיו בני פחות מ-35.

    אלינו צפויה המכונית החדשה להגיע ברבעון השלישי השנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הניצוץ: שברולט חושפת הבזק ראשון של ספארק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.