• Ad
  • סבא-רבא של של ביל פורד המציא את תעשיית הרכב, אבל זה לא מונע ממנו מלצפות עתיד ללא מכוניות. בראיון למגזין הטכנולוגיה wired הוא אומר "אם אתם חושבים שאנחנו הולכים לדחוס שתי מכוניות בכל חניה במומבאי, אתם משוגעים"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד מתכוננת לעתיד ללא מכוניות. "אם לא נחשוב על מודל תחבורה עירונית שונה לחלוטין, זה לא יעבוד". כך אומר ביל פורד, יו"ר ענקית הרכב האמריקאית בראיון למגזין הטכנולוגיה wired. "אם אתם חושבים שאנחנו הולכים לדחוס שתי מכוניות בכל חניה במומבאי, אתם משוגעים". למרות שרבים כבר אוחזים כיום בדעה דומה, יש משהו סמלי בהתבטאות של פורד. לסבא-רבא שלו קראו הנרי פורד, והוא זה ש"המציא" את תעשיית הרכב לפני יותר מ-100 שנים.

    כאשר נשאל אם הענקית האמריקאית מוכנה להתקדם מעבר לעידן של הרכב הפרטי, ענה פורד בפשטות "בהחלט". אמנם סביר להניח שפורד לא תפסיק לייצר מכוניות בזמן הקרוב, אך כמו יצרניות גדולות אחרות, היצרנית הוותיקה משקיעה יותר ויותר בפיתוח טכנולוגיות תחבורתיות שיאפשרו לה להתמודד עם עתיד שבו מכוניות יתפסו מקום קטן והולך.

    כבר כיום נאלצת פורד להתמודד עם איומים שרק לפני שנים אחדות כלל לא היו אפשריים. כך למשל, ענקיות טכנולוגיה כמו אלפבית (גוגל לשעבר) ואפל משקיעות סכומי עתק בפיתוח מכוניות בעלות יכולת נהיגה אוטונומית. בנוסף, מיזמים כמו אובר (Uber) מעוררים מהפכה של ממש בכל הנוגע לשימוש במכוניות, ומציעים לראשונה "תחבורה שיתופית" שמאפשרת לנהגים לא-מקצועיים להסיע נוסעים מזדמנים.Google prototype

    מכוניות אוטונומיות, תחבורה שיתופית, עומסי תנועה בלתי פתירים במרכזי הערים הגדולות – כל אלה דוחפים את יצרניות הרכב לנסות ולהמציא את עצמן מחדש. בסוף השבוע האחרון הודיעה טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, כי בכוונתה להשקיע כמיליארד דולר במחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית, וזאת במסגרת מאמציה לפתח מכוניות אוטונומיות.

    האם השקעת העתק של טויוטה תתברר בעתיד כבזבוז? האם ניסיונות דומים של יצרניות אחרות ישרפו מזומנים מבלי להביא תועלת ממשית? בראיון ל-wired אומר ביל פורד כי הסיכון האמיתי אינו בזבוז כסף. "הסיכון הגדול הוא לא לעשות דבר", מבהיר פורד, שגם הסביר בראיון כי האסטרטגיה של היצרנית האמריקאית תשתנה בהתאם לשינוי התפיסתי שיידרש מתעשיית הרכב.

    יש לציין כי יותר ויותר בכירים בתעשיית הרכב העולמית מתבטאים בשנים האחרונות בעניין הצורך להפחית את השימוש במכוניות ולהגביר את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים. "אני חושב שאי אפשר להימנע מכך שאנחנו הולכים לבלות יותר ויותר זמן באמצעים של הסעת המונים", אמר לאחרונה ג'ים לנץ, מנהל הפעילות של טויוטה בצפון אמריקה, בראיון לעיתון גרדיאן. "כדאי שלכל הפחות נהיה חלק מהפתרון".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הנין של הנרי פורד כבר לא מאמין במכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.