• Ad
  • הנה זה כאן: טווח נסיעה של 400 קילומטרים ב-10 דקות טעינה. CATL חשפה היום את סוללת שאנשינג פורצת הדרך
    לא עוד פיתוח עתידי תיאורטי אלא מוצר שנכנס כבר השנה לייצור המוני, ויניע מכוניות סדרתיות ברבעון הראשון של השנה הבאה: CATL חשפה היום את סוללת Shenxing והיא מבטיחה טווח של 700 קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הסוללות הגדולה ביותר בעולם, CATL, חשפה היום (ד') טכנולוגיית סוללות חדשה שאותה היא מכנה "שאנשינג" או "תנועה אלוהית". לדברי אנשי החברה מדובר בסוללות שעברו כבר את כל שלבי הניסויים והן עושות את דרכן לייצור סדרתי ממש ברגעים אלה. לדבריהם – כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה יימכרו בשוק מכוניות חשמליות עם סוללות כאלה, והנהגים שלהן יוכלו לקבל בטעינה מהירה של 10 דקות תוספת טווח חשמל של 400 קילומטרים.

     

    הנה זה כאן: טווח נסיעה של 400 קילומטרים ב-10 דקות טעינה. CATL חשפה היום את סוללת שאנשינג פורצת הדרך

     

    השם הרשמי של סוללת שאנשינג הוא Shenxing Superfast Charging Battery והכימיה שלה מבוססת על ליתיום ברזל פוספט (LFP). לטענת אנשי CATL זאת הסוללה הראשונה בעולם שתומכת בטעינה אולטרה-מהירה ברמה 4C, ופירושה הוא שאפשר, תיאורטית, לטעון את הסוללה במלואה תוך כרבע שעה.

    רוב סוללות הליתיום-יון שמיוצרות בימינו עבור כלי רכב חשמליים הן ליתיום-יון טרינריות (Li-ion ternary) או סוללות LFP, כאשר לסוג הראשון יש צפיפות אנרגיה גבוהה יותר אבל המחיר שלהן גבוה ואילו לסוג השני יש צפיפות אנרגיה נמוכה יותר ומחיר נמוך יותר, אבל הן גם מתפקדות פחות טוב בטמפרטורות נמוכות. אנשי CATL מצהירים שסוללת שאנשינג החדשה מציגה ביצועים טובים גם בטמפרטורות נמוכות, ושאפילו בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות אפשר לטעון אותה עד 80% בתוך 30 דקות.

     

    הנה זה כאן: טווח נסיעה של 400 קילומטרים ב-10 דקות טעינה. CATL חשפה היום את סוללת שאנשינג פורצת הדרך

     

    אנשי CATL מסבירים שהחידוש שלהם קשור לאופן שבו מוטמע חומר הקתודה כך שהוא מאיץ את הפקת יוני הליתיום. גם שטח הפנים של הגרפיט באנודה מצופה בשכבה נקבובית, וזה יוצר יותר מסלולים שדרכם יונים יכולים לנוע. כך מואצות הולכת הזרם והטעינה.

    מעבר לביצועים המבטיחים הבשורה החשובה ביותר של סוללת שאנשינג היא שזאת כימיה פחות יקרה, כלומר שהיא מכוונת לפלח הפחות יקר של שוק הסוללות שבו CATL עדיין לא נחשבת לשחקנית מובילה, ודאי לא ביחס לגודל שלה: CATL שולטת ב-36.8% מכלל השוק העולמי של סוללות לכלי רכב חשמליים.

     

    הנה זה כאן: טווח נסיעה של 400 קילומטרים ב-10 דקות טעינה. CATL חשפה היום את סוללת שאנשינג פורצת הדרך

     

    שוק ה-LFP הסיני נשלט כרגע על-ידי BYD שמחזיקה בכ-43.2% ממנו, בשעה ש-CATL היא יצרנית הסוללות הגדולה ביותר בסין שמחזיקה בכ-41.8% מכלל שוק הסוללות. CATL חזקה במיוחד בפלח השוק של סוללות יקרות בסין, שבו עומד נתח השוק שלה על יותר מ-62.5%.

    CATL כבר רשמה מספר פריצות דרך טכנולוגיות כמו זאת של סוללת 'קילין' (Qilin) שהוצגה לפני קצת יותר משנה ומשמשת את 'זיקר 001'. סוללה זאת מאפשרת טווח נסיעה של יותר מ-1,000 קילומטרים. אלא שהחידוש של טכנולוגיית 'קילין' נוגע למארז הסוללה ולא לכימיה שלה. מוקדם יותר השנה CATL חשפה טכנולוגיית סוללה עם צפיפות אנרגיה גבוהה במיוחד של עד 500 וואט/ק"ג ברמת התא הבודד.

     

     

    הלקוחה הגדולה ביותר של CATL היא טסלה, שמבטיחה כיום תוספת טווח של עד 322 קילומטרים תוך 15 דקות. יהיה מעניין לגלות אם הכימיה החדשה תיושם כבר במתיחת הפנים של 'מודל 3' החדשה שתושק בקרוב.

     

    הנה זה כאן: טווח נסיעה של 400 קילומטרים ב-10 דקות טעינה. CATL חשפה היום את סוללת שאנשינג פורצת הדרך

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.