• Ad
  • יונדאי ix35 המכונית המקושרת
    יבואנית יונדאי חשפה את 'המכונית המקושרת' (Connected Car) שתקשר את נוסעי המכונית באמצעות Wi-Fi לרשת האינטרנט. כך ניתן יהיה לגלוש, להזמין תור למוסך או עזרה במקרה של תאונה מתוך מערכת המולטימדיה במכונית. בינתיים המערכת מוצעת בחינם בכל גרסאות i35 ו-ix35
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, חשפה אתמול (יום א') את 'המכונית המקושרת' (Connected Car) שלה. מדובר במערכת שמחברת את מערכת המולטימדיה של המכונית לרשת האינטרנט כך שמצד אחד יוכל בעל המכונית ליהנות מקישוריות לאינטרנט ('וויז', רדיו אינטרנטי, ענן אחסון תמונות, וידאו ועוד) ומצד שני המכונית תקושר למרכזי השירות של היבואנית וגם למוקדי חילוץ.

    המערכת של יונדאי מבוססת אנדרואיד ומספקת Wi-Fi מובנה וקבוע במכונית באמצעות SIM סלולרי בנפח גלישה של 3 ג'יגה. הרשת האל-חוטית מהווה 'נקודה חמה' (Hot Spot) ומאפשרת לכל נוסעי המכונית להתחבר לרשת האינטרנט באופן קבוע.

    היא פותחה על ידי חברת סטארט-אפ ישראלית וממשק הניהול שלה מוצג ומופעל דרך מערכת המולטימדיה של המכונית. באמצעות אייקונים ותפריטים שונים הנתינים להצגה בארבע שפות (עברית, רוסית, אנגלית וערבית) ניתן לנווט בין רדיו 'Nobex' אינטרנטי, וויז, שידורי וידאו וכו'. במכוניות בהן ימצאו מסכים מאחור, ניתן יהיה לחברם ולהקרין עליהן שידורי וידאו. כנהוג במערכות שכאלה, בעת נסיעה לא ניתן יהיה להקרין שידורי וידאו על גבי המסך בקונסולה המרכזית.

    יונדאי ix35 תצוגת המכונית המקושרת
    יונדאי ix35 – המכונית המקושרת. צלם: רונן טופלברג

    בנוסף תציע יונדאי תפריטי ומסכי עזרה אינטרנטיים של החברה אשר יציגו את רשימת אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין, כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה להתקשר וגם לנווט אליהן. כמו כן ספר הרכב יופיע בצורה דיגיטלית על גבי מסך המכונית.

    במקרה של תאונה המערכת גם תוכל ליצור קשר (בינתיים עקיף) עם כוחות החילוץ והביטחון. כמו מערכות דומות אחרות, פתיחה של כריות האוויר יוצרת שיחה יזומה עם כוחות חילוץ. בארה"ב ובאירופה מדובר במוקדי חילוץ, בארץ עדיין אין מוקד שכזה כך שבינתיים יופנו השיחות למוקד שירות של יונדאי אשר יזמינו את העזרה הנחוצה ליעד הנכון.

    באילו גרסאות תוצע המערכת?
    המערכת המקושרת של יונדאי נחשפה במסגרת השקת יונדאי i20 החדשה עליה דיווחנו אתמול ומתוכננת בעתיד לכל ליין הדגמים של יונדאי. בשלב הראשון היא תוצע ב-i35 וב-ix35 כסטנדרט ובחינם בכל רמות הגימור כולל הבסיסיות ביותר וללקוחות ציי רכב. בחודשים הקרובים המערכת תוצע גם ב-i40 ובסנטה-פה כאשר העיכוב נובע בין היתר גם בגלל הצורך בבניית מסגרות פלסטיק חדשות עבור מסכי המולטימדיה שבקונסולה המרכזית. כל המערכות יותקנו על ידי חברת 'גיל קאר'.

    כמה עולה?
    עלות המערכת שכרגע ניתנת בחינם עומדת על 4,500-5,000 שקלים ומצריכה גם כרטיס SIM שמוצע חינם לשנה הראשונה. לאחר 12 חודשים יהיה על בעל המכונית להסדיר חבילת תקשורת באופן עצמאי שבמחיר הנוכחי עבור נפח גלישה דומה (3 ג'יגה) עומד על 150-200 שקלים לשנה.

    יונדאי ix35 Connected Car
    יונדאי ix35 – המכונית המקושרת. צלם: רונן טופלברג

    החידוש של יונדאי
    המערכת של יונדאי אינה דבר חדש. כל מי שרכש או שכר רכב בארה"ב בחמש השנים האחרונות, מכיר מערכות דומות המספקות יישומים כאלה ואחרים כולל אפשרויות חילוץ בעת צרה. גם בארץ מופעלות מערכות שכאלה, בעיקר במותגי הפרימיום (אודי, מרצדס, אלפא רומיאו ואחרות) וגם בחברות חילוץ. חלק מאותן יבואניות גם מציעות ללקוחות אפשרויות נוספות בעלות ניחוח של יחס אישי, כמו מוקד שירות שיכול להזמין מקומות במסעדה, תור למספרה וכו'.

    אבל זו הפעם הראשונה בה מוצע בארץ שילוב שכזה שכולל Wi-Fi, תקשורת עם מרכזי השירות ותקשורת עם מרכז חילוץ. בנוסף זו הפעם הראשונה בה מוצעת מערכת שכזו במכוניות שלא שייכות לקטגוריית היוקרה.

    היתרון של כלמוביל
    תחום האינטרנט וההי-טק אינם זרים לדוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, אשר לפני פחות משנה החליף את דן אורנשטיין, אשר עבר למנכ"ל את קבוצת צ'מפיון, יבואנית מותגי קבוצת פולקסוואגן. פיאמנטה שימש בעבר כמנכ"ל חברת 'סאני תקשורת', יבואנית סמסונג סלולר ולפני כן שימש כמנכ"ל פעילות הסלולר של חברת 'טלית' באיטליה, ובתפקידים נוספים בתחום הטלקום והסלולר בישראל.

    כאמור מערכות שכאלה אינן חדשות, אבל כנראה שהידע והניסיון של פיאמנטה בתחום מקנות לו ולכמוביל יתרון בתחום כשהרעיון הוא גם לשמור על הלקוחות "בבית". פיאמנטה: "בעלי מכוניות חדשות לרוב מטופלים ברשת המוסכים שלנו, המטרה כאן היא לשמור עליהם גם כאשר נגמרת תקופת האחריות, ולשרת אותם אצלנו גם בשנה הרביעית והחמישית. באמצעות המערכת אני יכול למשל להזכיר ללקוח שיש לו טיפול בקרוב ולתאם אותו עבורו. תזכורות שכאלו יקרו רק אם בעל הרכב ירצה בכך ויחתום על מסמכים אישיים."

    לדברי פיאמנטה המערכת אינה צוברת מידע אודות שימוש הלקוח במכונית ומוגנת מפני פריצת האקרים. "למערכת אין כלל אפשרות גישה למחשבי המכונית," הוא אומר וכמובן מודע לכך שתמיד יש גישה, אך מציין שהושם דגש רב מפניי פריצת סייבר. "אנחנו גם עובדים על אפליקציות נוספות כך שעם הזמן המערכת שלנו תהפוך עשירה עוד יותר."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכונית המקושרת של יונדאי ישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.