• Ad
  • מנכ"לית ג'נרל מוטורס הפתיעה כשהצהירה בחודש שעבר כי הענקית האמריקאית נמצאת חודשים ספורים מהשקת טכנולוגיה אוטונומית מלאה. אבל במציאות מסתבר שיש גם הפתעות בלתי תפויות כמו רכב משלוחי טאקו שבלבל את רב הטיפוס האוטונומי של שברולט במהלך הצגת הטכנולוגיה בפני עיתונאים ברחובות סן פרנסיסקו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה משקיעות בשנים האחרונות מיליארדים בפיתוח של טכנולוגיה אוטונומית שתוכל לשחרר את בני האדם באופן סופי ומוחלט ממלאכת הנהיגה.
    כבר כיום רכבים רבים מצוידים במערכות עזר כמו בלימת חירום אוטונומית ובקרות שיוט ושמירה על נתיב אקטיביות המציעות יכולות אוטונומיות בסיסיות ומעבר לכך טסלה ויצרניות פרימיום נוספות כמו מרצדס ואודי משווקות רכבים עם יכולות אוטונומיות של ממש בתנאים מסוימים במה שמוגדר רמה 2 ו-3.
    עם זאת, עד היום אף רכב בייצור סדרתי לא מציג נהיגה אוטונומית מלאה. אמנם רכבים אוטונומיים מלאים נעים על הכבישים הציבוריים במסגרת ניסויים של יצרניות רכב, חברות טכנולוגיה וחברות שיתופי נסיעות כמו אובר, אך בשלב זה הם מצוידים במערך חיישנים, רדארים ומכ"מי לידר תלת ממדיים יקרים מאוד המותקנים על גג המכונית ובצדדיה וכוללים גם נהג אנושי שיכול לקחת את הפיקוד בכל רגע נתון.

    כמה מהשחקנים המרכזיים בתחום סימנו את שנת 2021 כיעד להשקת יכולות אוטונומיות מלאות ברכבים בייצור סדרתי, אך לאחרונה מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, הפתיעה והבטיחה כי הענקית האמריקאית נמצאת במרחק של חודשים מהשקת הטכנולוגיה.
    עם או בלי קשר לאותה הצהרה יומרנית, השבוע החליטה ג'נרל מוטורס להציג בפני עיתונאים את היכולות האוטונומיות שפיתחה ברחובות הצרים והצפופים של סן פרנססיסקו.
    ג'נרל מוטורס עורכת בעיר (כמו גם בפיניקס ובדטרויט) ניסויים של הטכנולוגיה מזה זמן, אך זו הפעם הראשונה בה היא מאפשרת למי שאינו עובד החברה להתנסות בנסיעה ברכב ללא נהג.

    הבחירה בעיר מאתגרת כמו סן פרנסיסקו לחשיפת הטכנולוגיה בהחלט מצביעה על בטחון רב שיש לג'נרל מוטורס במוצר שפיתחה שכן נסיעה בסביבה עירונית נחשבת מורכבת בעשרות מונים מנהיגה באזורים בין עירוניים או בפרברים. במהלך 15 דקות של נסיעה בלב סן פרנסיסקו, כשעל סיפונה עיתונאי רויטרס, השברולט בולט החשמלית שצוידה במערכת האוטונומית של ג'נרל מוטורס גמאה כ-3.5 קילומטרים שבמהלכם 117 אנשים, 4 רוכבי אופניים ו-129 מכוניות נקלטו בחיישני המכונית.
    יתרה מזאת, המערכת שפיתחה ג'נרל מוטורס אף התמודדה בהצלחה עם התנאים הגיאוגרפים המאתגרים של העיר העמוסה בעליות ובירידות ועם תוואי הנסיעה שכלל פסי חשמלית, אזורי עבודות בכביש ורכבים החונים בחניות כפולות. עם זאת, רכב משלוחי טאקו שעצר למסירת משלוח באזור בנייה הצליח לבלבל את המערכת והמכונית נעצרה מאחורי הרכב ולא נעה במשך יותר מדקה עד שנציג ג'נרל מוטורס נטל את הפיקוד לידיו.

    עוד ב-TheCar: 
    מדוע גוגל נטשה את הטכנולוגיה האוטונומית למחצה? 
    אינטל מנסה לבנות את אמון הלקוחות במכונית האוטונומית 
    טאטא מפתחת מערכת נהיגה אוטונומית שתתמודד עם הכאוס בהודו

    לאחר סיום נסיעת המבחן, העיתונאי שהצטרף לרכב ציין כי מעבר לאותו אירוע המערכת תפקדה טוב ונעה באופן אוטונומי מלא אך גילתה הססנות והגיבה לתנאי הדרך באופן שמרני ואיטי יותר מנהג אנושי ממוצע ובין היתר לא נעה במהירות גבוהה מ-30 קמ"ש, האטה עד כדי עצירה כשזיהתה אופניים מתקרבים בנתיב הנגדי, נעצרה לשניות ספורות אחרי כמה רכבים שחנו בחניה כפולה או קונוסים של עבודות בכביש עד שעקפה אותם וכמה פעמים הציגה התראה ויזואלית "המערכת מחפשת נתיב ברור" אך בסופו של דבר הצליחה להמשיך להתקדם בעצמה, עד שכאמור רכב המשלוחים של המסעדה המקסיקנית עצר אותה.

    אנשי ג'נרל מוטורס מסבירים שביצועי המערכת משתפרים ככל שנצברים יותר ויותר קילומטרים אוטונומיים, שתקלות כמו התקיעה הממושכת מאחורי רכב המשלוחים שעצר באמצע הנתיב יפתרו עם הזמן ובשלב זה המערכת מתוכנתת לשמור על בטיחות משתמשי הדרך מעל לכל גם במחיר של זהירות יתר.

    אין ספק שבדרך לייצור סדרתי בעיות שכאלו חייבות להפתר ומעבר לצורך לשפר את התוכנה ולשכלל את האולגריתם שיאפשר נהיגה קרובה לאנושית ככל הניתן, על החברות שמפתחות את הטכנולוגיה האוטונומית גם לפתח חומרה – חיישנים, מצלמות ובמיוחד מכ"מי לידר במימדים ובמחירים שיכלו להתאים למכוניות בייצור המוני.

    בכל מקרה, למרות שבהחלט קיים לחץ בקרב השחקנים הבולטים בתחום להיות הראשונים להגיע לקו הגמר ולהשיק מכונית ללא נהג בייצור סדרתי, לטענת קייל ווגט, מנכ"ל החטיבה האוטונומית של היצרנית האמריקאית, המנצח האמיתי במרוץ האוטונומי לא יהיה דווקא הראשון שיציע את הטכנולוגיה אלא זה שהטכנולוגיה שלו תתפוס נתח משמעותי בשוק:
    "המשימה שלנו היא להביא את הטכנולוגיה האוטונומית לפריסה מסחרית בקנה מידה גדול מבלי לעשות שום פשרות בטיחותיות בדרך וכחברה המייצרת מעל ל-10 מיליון רכבים בשנה אנחנו מאמינים שיש לנו את היכולת לעשות זאת".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוד לא לגמרי שם: המכונית האוטונומית של שברולט התבלבלה ועצרה במהלך הדגמה לעיתונאים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.