• Ad
  • הטנדר של יונדאי הוא בעצם "טוסון סנטה קרוז"

    הטנדר החדש של יונדאי משכפל את רעיון ה'קרוסאובר' – כלי עם פוזה של רכב עבודה – אל עולמות הטנדרים הפתוחים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי חודשים ארוכים של טיזרים והבטחות נכנסת סוף סוף יונדאי אל פלח השוק של טנדרים אמריקנים עם חשיפת 'סנטה קרוז' החדש, והיא מכוונת אל החלק ה"רך" של השוק – טנדרים למטרות פנאי, ולא אל שוק העבודה הקשוח.

     

     

    בתכל'ס – 'סנטה קרוז' הוא גרסת ה"פיק-אפ" של טוסון, כלומר שהוא מבוסס על אותה פלטפורמת 'מונוקוק' (שלדה אחודה עם המרכב), עם אותם מתלים, ובאופן כללי גם עם אותו עיצוב פנים ותא נוסעים עם חמישה מושבים. ההבדל העיקרי הוא כל החלק שמתחיל בקורה השלישית ומאחורי המושב האחורי, ובכך נבדל סנטה קרוז מטנדרי העבודה המוכרים לנו כמו מיצובישי L200 או טויוטה 'היילקס', אם כי זה לא בהכרח חיסרון: כמו שקרוסאוברים ממוצעים מחזיקים בפוזה של "רכבי שטח" למרות שבתכל'ס מיועדים לנסיעת כביש רגועה, כך גם 'סנטה קרוז' מיועד לטפס על מדרכות ולא לסחוב בלוקים. לכן הוא מעוצב בעיצוב ספורטיבי ומן הסתם יציע רמת נוחות גבוהה.

    יונדאי הינדסה את 'סנטה קרוז' בסדנת העיצוב שלה בקליפורניה בעיקר עבור השוק האמריקני, שהוא השוק הגדול והחשוב ביותר עבורה, ושם – במדינת אלבמה – הוא גם ייוצר. בשלב זה אין כוונה למכור אותו באירופה, אבל זה לא ממש משנה עבורנו, בישראל, היות שיבואנית יונדאי יכולה לייבא אותו גם עם תקינה אמריקנית.

    סנטה קרוז לא באמת בורא שוק חדש – עשרות שנים לפניו חווינו בארץ את שברולט 'אל קמינו' כדוגמא אחת מיני רבות למימוש של אותו רעיון ואפשר לדבר גם על סובארו 'באחה', אבל כרגע היא די בודדת בזירה ולכן גם מציעה הצעה ייחודית. מעבר לעיצוב מושך העין, שאותו אפשר לראות בתמונות שצרפה יונדאי, סנטה קרוז מצויד במערכת הנעה חזקה. המנוע הבסיסי, ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטרים, מספק 190 כוחות סוס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה שמניעה את הגלגלים הקדמיים או את כל הארבעה. אבל מכיוון שמדובר בכלי למטרות פאן ופוזה מוצעת גם גרסה חזקה של אותו מנוע, עם הגדשת טורבו ו-275 כוחות סוס. תיבה זאת מחוברת לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול, וגם לה יש שמונה יחסי העברה, והיא מניעה את ארבעת הגלגלים.

     

     

    ה"תירוץ" של יונדאי ליצירת כלי פוזאיסטי שלא מבוסס על שלדה נפרדת (ולכנות אותו "Sport Adventure Vehicle") הוא שהרבה מאד משתמשים מבקשים לעצמם כלי למטרות פנאי ונופש, או אפילו תעסוקה, ומעוניינים לסחוב ציוד שקל יותר לאכסן על משטח פתוח. אלה מבקשים לעצמם "כלי תחבורה רב-תכליתי" לניידות עירונית, ל"הרפתקאות", "או אפילו לשיפור הבית", כך מסבירים הקוריאנים, ולצורך זה נוצר ארגז פתוח ומאובטח עם כיסוי, שאורכו 127 סנטימטרים. הארגז, אגב, מצויד באביזרים רב-שימושיים שונים שתוכננו כדי להגדיל את נוחות ההעמסה והשימוש במשטח ההעמסה.

     

     

    מצד שני, סנטה קרוז גובה מחיר נמוך ביחס לטנדרים קשוחים ממנו בתחומי תצרוכת הדלק, זיהום האוויר, ועיקר העיקרים – בסעיף הוויתור על נוחות נסיעה. בנוסף, סנטה קרוז מעוצב בעיצוב מודרני ונעים לעין, עם פרופיל ספורטיבי, גלגלי 20 אינטש עם חישוקים מסוגננים (18 אינטש כסטנדרט), וסביבת נהג שלקוחה מעולמות הקרוסאוברים, ובאופן ספציפי מזה של טוסון החדש. במילים פשוטות – במקום להסתפק בסביבת נהג הספרטנית שמאפיינת גם היום את רוב הטנדרים שמיועדים לעבודה – הטנדר החדש של יונדאי מקדם את היושבים בו עם עיצוב מכוון נוחות, מסכי תצוגה גדולים ומודרניים, מערכת שמע איכותית, והקפדה – כך מבטיחים הקוריאנים – על נוחות הכניסה והיציאה.

    אורכו של הטנדר החדש כמעט חמישה מטרים (497 ס"מ), רוחבו 190 סנטימטרים, גובהו 169.4 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלו 300 סנטימטרים, והוא יהיה זמין למכירה בארה"ב כבר בקיץ הקרוב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.