• Ad
  • בית המשפט דחה הסכם פשרה בתביעת המנועים המתפגרים של פורד: מקפח את הנפגעים
    לאחר כמה חודשי היעדרות הקרוס-אובר של פורד חוזר עם מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר במקום טורבו 1.6 ליטר. ההספק והביצועים דומים וגם הפעם ההנעה כפולה, כך שהמחיר אמנם זול מבעבר אבל עדין יקר מהמתחרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דלק מוטורס, יבואנית פורד, החלה בשיווק קוגה עם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר. מנוע זה מחליף את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שהוצע עד כה. הסיבה שבגללה פיתחה פורד מנוע בנפח כזה הוא המיסוי בשוק הסיני, שם מנועים קטנים מ-1.5 ליטר זוכים למיסוי נמוך יותר.

    מנוע ה-1.5 ליטר מבוסס על מנוע ה-1.6 ליטר אותו הוא מחליף וגם הוא חלק מסדרת מנועי 'אוקובוסט' של פורד (טורבו-בנזין). הוא כבר מוצע בדגמים נוספים של היצרנית ובהם מונדיאו החדשה (שנקראת פיוז'ן בארה"ב), S מקס, ו-C מקס ובהספקים שונים שנעים בין 150 ל-182 כ"ס, אבל מבחינת השוק הישראלי, קוגה הוא הדגם הראשון של פורד המשווק עם המנוע החדש.

    במקרה של קוגה אין הבדלים גדולים בין המנוע החדש לישן, הספק דומה עם 182 כ"ס לעומת 180 כ"ס ב-1.6 ליטר והמומנט זהה עם 24.46 קג"מ ב-1,500 סל"ד לעומת 1,600 ב-1.6 ליטר. כמו בעבר המכונית תוצע עם תיבה אוטומטית בעלת שש מהירויות והנעה כפולה כך שלא מפתיע לגלות שגם ביצועים דומים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש (לעומת 9.7 שניות ומהירות מרבית זהה ב-1.6 ליטר).

    גם מנוע זה מוצע בשילוב מערכת עצור-סע, טעינה רגנרטיבית, ובתריסי סבכה קדמיים אקטיביים – אלה נסגרים כאשר המהירות עולה ואין צורך בכמות גדולה של אוויר לצינון המנוע (בהתאם לחישן חום המנוע). כל אלה עוזרים לשפר את תצרוכת הדלק שבתנאי מעבדה עומדת על 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בהשוואה ל-13 ק"מ לליטר ב-1.6 ליטר.

    פורד קוגה תא נוסעים

    עם מנוע הקודם שווק הדגם בשתי רמות גימור ('טרנד' ו'טיטניום'), אבל לעת עתה ישווק הדגם רק ברמת הגימור הגבוהה יותר. רמת גימור זו כוללת ריפוד המשלב בד ועור, חלון גג נפתח, מפתח חכם לכניסה והתנעה ועוד. בין היתר היא גם כוללת את מערכת המולטימדיה 'MyFord Touch' שעד עתה הוצעה רק בגרסאות האמריקניות. זוהי מערכת מולטימדיה המציעה כמו בעבר תפעול קולי, חיבורי USB ובלוטות' ועוד כשהחידוש הוא תקשורת Wi-Fi. במערכות האמריקניות תקשורת ה- Wi-Fiמובנת בתוך המערכת, בישראל תשווק המערכת עם כניסת 'נט-סטיק' שתהפוך אותה ל'נקודה חמה'.

    מחיר פורד קוגה כעת זול במעט ביחס לעבר: 195,000 שקלים לעומת 199,500 שקלים ב-1.6 ליטר, אבל עדין מדובר במחיר יקר ביחס למתחרות שרובן כאמור בכלל משווקות עם הנעה קדמית. בדלק מוטורס מודעים לכך ועמלים על הבאת גרסאות זולות יותר כבר בחודשים הקרובים. עדין לא ברור אם מדובר רק ברמת גימור נמוכה יותר (שבעבר נמכרה ב-180,000 שקלים), או גם בגרסת הנעה קדמית שתתמודד טוב יותר עם המתחרות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החל שיווק פורד קוגה עם מנוע 1.5 ליטר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.