• Ad
  • החל שיווקן של סובארו B4 ואאוטבק

    יבואנית סובארו מתחילה בשיווק B4 ואאוטבק החדשות. בתפריט מנוע 2.5 ליטר, רשימת אבזור ארוכה יותר ותג מחיר דומה לדור הקודם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סמל"ת, יבואנית סובארו, השיקה היום את B4 ואאטובק החדשות. שאיפות היבואנית גבוהות והיעדים בהתאם: "להחזיר את סובארו למקום שבו היא הייתה וראויה להיות בשוק הרכב הישראלי." כך לדברי אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת.

    סמל”ת: שבע השקות חדשות ב-2015

    סובארו סיימה את 2014 במקום ה-16 בטבלת המסירות עם 4,330 מכוניות חדשות וגידול של 77.8%. מאז השתלטה קבוצת סמל"ת על 'יפנאוטו', יבואנית סובארו הקודמת, זינקו המסירות ב-150%. לדברי להב יש לסובארו בישראל לאן להתפתח וכמעט בכל הדגמים הביקור כרגע גדול מכושר האספקה שלהם.

    בסגמנט המשפחתית הגדולות בו נמצא את B4, הביקוש אמנם קטן לטובת קרוס-אוברים, אבל לדברי אסף אבישר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של סובארו, יש עדיין פוטנציאל לסגמנט. להערכת אנשי סובארו עד סוף השנה הם ימכרו כ-600 מדגמי B4, ובשנה מלאה הם ימכרו 700-750 מכוניות. אלה נתונים נאים אבל רחוקים מאוד מהמקום הראשון והשני שם נמצא את מאזדה 6 עם 1,887 מסירות ב-2014 ואת סקודה סופרב עם 1,120 מסירות. במקום השלישי ב-2014 דורגה הונדה אקורד עם 557 מסירות. סך הכל נמכרים בסגמנט כ-9,000 דגמים שונים.

    B4 חדשה
    הדור השישי והחדש של סובארו B4 הוצג בתערוכת שיקאגו (בפברואר 2014) ומבוסס על פלטפורמה משודרגת של קודמו. למעט ממד הרוחב שצמח ב-6 ס"מ מאוד משמעותיים לכדי 184 ס"מ, שאר הממדים דומים למדי עם תוספת אורך זניחה של 5 ס"מ (כעת 480 ס"מ) ונתוני גובה ובסיס גלגלים זהים: 150 ו-275 ס"מ בהתאמה. תא המטען צמח ב-30 ליטר ומציע כעת נפח של 506 ליטר.
    יחד עם שינוי הממדים טוענת סובארו לכיול מחדש של כל מערכות הניהוג (מתלים, בולמים, היגוי ובלמים) במטרה להפוך את המכוניות לדינמיות יותר מאי פעם.

    https://www.youtube.com/watch?v=oahwtsBHD0M

    כפי שכבר דיווחנו בעבר, סובארו מציעה את הדור החדש רק עם המנועים הגדולים שהוצעו בעבר ולא עם מנוע ה-2.0 ליטר. עבור סמל"ת עובדה זו יכולה הייתה להוות מכה קשה למכירות הדגם, אבל היבואנית מצאה מוצא: תמחור אגרסיבי לגרסת ה-2.5 ליטר החדשה. גרסת הבסיס 'קלאסיק' תימכר ב-169,000 שקלים, והגרסה המאובזרת 'פרמיום' ב-178,000 שקלים. אלה מחירים דומים למחירי דגם ה-2.0 ליטר הקודם וזולים בלמעלה מ-10,000 שקלים מגרסת ה-2.5 ליטר שנמכרה בעבר. יתכן ובעתיד יתווסף להיצע גם מנוע 2.0 ליטר חדש.

    כאמור זהו אותו מנוע 2.5 ליטר ואותה תיבה הילוכים המוכרים מהדור הקודם, שעברו כיול מחדש כדי לעמוד בתקני יורו 6. הספק המנוע עלה במעט וכעת מפיק 175 כ”ס (לעומת 173 כ”ס ב-B4 הקודמת) והכוח עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (‘לינארטרוניק’, בלשון סובארו) לכל הגלגלים. הביצועים דומים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 14.3 ק"מ לליטר.

    B4 החדשה תשווק בישראל בשתי רמות גימור, 'קלאסיק' שתכלול מערכת שמע עם צג מגע בגודל 6.2 אינץ' ופיקוד קולי, מושב נהג מופעל חשמלית, חישוקי 17 אינץ' קלים ועוד. ברמת גימור 'פרמיום' נמצא מערכת שמע בגודל 7 אינץ', פיקוד קולי גם למערכת המיזוג, כניסה והתנעה ללא מפתח, יציאות מיזוג לאחור, תאורת לד קדמית, חישוקי 18 אינץ' ועוד.

    באופן מעט חריג לסגמנט, סובארו B4 החדשה תשווק ללא מערכות בטיחות מתקדמות (שכבר כמעט הפכו להכרח) כמו מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת התראה על עצמים בשטחים מתים, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

    אאוטבק חדש
    במקביל גם החל שיווק אאוטבק החדש שגם מבוסס על פלטפורמת B4 שמציע ממדים דומים ל-B4 החדשה וכמובן גם לאאוטבק הקודם.

    https://www.youtube.com/watch?v=PpFM2QrLrcE

    מבנה הדגם נותר סטיישני למראה כך שהדגם למעשה יחליף את קודמו וגם את B4 סטיישן ששוקה כאן בתחילת הדור הקודם. לדברי בכירי סובארו הביקוש לסטיישנים בסגמנט נמוך ומי שבכל זאת ירצה רכב בתצורה זו, ימצא את מבוקשו באאוטבק.
    להערכתם בשנה מלאה הם ימכרו 250-300 מדגמי אאוטבק.

    סובארו אאוטבק החדש ישווק עם אותו מנוע ותיבת הילוכים שיש ב-B4, וברמות גימור דומות אם כי בעלות שם אחר. גרסת הבסיס תמשיך להיקרא 'X' ותעלה 200,000 שקלים והגרסה המאובזרת תקרא 'XS', תעלה 225,000 שקלים ותוסיף למפרט ריפוד עור למושבים וחלון גג נפתח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.