• Ad
  • שיטת סימון חדשה לצמיגי רכב באירופה 2021
    האיחוד האירופאי שינה את שיטת הדרוג והסימון של צמיגי מכוניות ומשאיות. מספר קטגוריות ההתנגדות לגלגול והאחיזה צומצם לחמש, וכל משווק חייב להציג את כל פרטי הצמיג בכל פרסום שלו, כולל גם בדיגיטל.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החל מיום שבת הקרוב, ה-1 במאי, יחויב כל מי שמוכר באירופה צמיגי מכוניות או משאיות לסמן אותם בסימון חדש שנקבע על-ידי מועצת האיחוד האירופאי, ומחליף את השיטה הנוכחית שנכנסה לתוקף בשנת 2009.

     

     

    לסימון החדש יש משמעויות חשובות עבור מי שזקוק לצמיגי חורף ושלג באירופה, וזה כמובן פחות דרמטי מבחינתנו, אבל מה שכן משמעותי עבורנו זה שינוי דירוגי צריכת האנרגיה, האחיזה על כביש רטוב ודירוג הרעש. בנוסף, הדרוג החדש חל כאמור גם על צמיגים של כלי רכב מסחריים ומשאיות – וזה דבר שקורה (סוף סוף) לראשונה.

    החידוש החשוב ביותר בתקנות האירופאיות, וצריך לקוות שהוא יאומץ גם בישראל, לא קשור למדבקות שעל הצמיגים עצמם אלא לחובתם של מפרסמים לכלול את כל המידע אודותיהם בכל פרסום שלהם, למשל באינטרנט. במילים אחרות, כל אדם שמתעניין ברכישת צמיגים חדשים ומשווה ביניהם יוכל לקבל מידע מפורט לא רק כאשר הוא מגיע ל"פנצ'ריה", אלא הרבה קודם לכן – כאשר הוא או היא מבצעים סקר שוק.
    בשיטת הסימון הנוכחית, שכוללת בין השאר חובת הדבקת מדבקה על כל צמיג, הוצגו באופן גרפי שלושה מאפיינים: צריכת אנרגיה – שחולקה לשבע קטגוריות (A לצמיג החסכוני ביותר באנרגיה ו-G לצמיג עם רמת ההתנגדות לגלגול הגבוהה ביותר), אחיזה על משטחים רטובים (שחולקה גם היא לשבע קטגוריות), ורמת רעש – שהוצגה בדציבלים.

    בשיטה החדשה אסור למכור צמיגים עם התנגדות מוגזמת לגלגול ומעתה יש רק חמש קטגוריות (מ-A עד E, שמייצגת את צריכת האנרגיה הגבוהה ביותר), וגם כאן צומצם מספר רמות האחיזה לחמש (בין A שמייצג את מרחק הבלימה הקצר ביותר על אספלט רטוב לבין G – מרחק הבלימה הארוך ביותר). בנוסף לסימון הרעש נוספו גם סימון של שלג ושל קרח לצמיגים שמיועדים לנסיעה על משטחים קפואים ומושלגים: צמיגים שמתאימים לתנאי שלג קשים נושאים סמל של "3 פסגות ושלג" או "אלפיני", וסמל כזה מוטבע גם על הדופן של הצמיג עצמו, ואילו צמיגי חורף "נורדיים" שמיועדים למשטחים מוקרחים כוללים סמל של נטיפי קרח.

     

     

    בנוסף, כל מדבקה כוללת מעתה גם קוד QR שמוליך אל גיליון מידע אודות הצמיג שנמצא במסד נתונים אירופי נרחב שנקרא EPREL, ובו קיימים פרטים אודות הדירוגים האנרגטיים של עשרות סוגי מוצרים שנמכרים באירופה. על המדבקה מופיעים, בנוסף, ציון ברור של שם היצרן, שם הדגם, ומידות הצמיג. מוכרי צמיגים חייבים להציב בנקודת המכירה את תווית הצמיגים כשהן נראות בבירור, גיליון המידע צריך להיות נגיש (דיגיטלית) וכן להימסר בצורה מודפסת על פי בקשה.
    בפרסומות ויזואליות, או בחומר פרסומי אחר, חייבים היצרנים והמשווקים להציג את פרטי תווית הצמיג – באופן דיגיטלי או בצורה מודפסת, ואילו מי שמציג צמיגים ברשימת מוצרים חייב להציג רק את סימני הביצועים המתאימים.

    מטרת השיטה החדשה היא שהתוויות יסייעו לבעלי רכב להשוות בין צמיגים שונים, ותדריך אותם לבחור צמיגים בטוחים וידידותיים יותר לסביבה. אגב, היסטורית, בתחילת שנות האלפיים ביקש האיחוד האירופי להוסיף לצמיגים סימונים ברורים של רמת ההתנגדות שלהם לגלגול, כדי להדגיש את צריכת האנרגיה ולסייע לחיסכון בדלק. תעשיית הצמיגים, מצידה, העלתה טיעון נכון לפיו צרכנים עלולים לשים לב רק לסעיף ההתנגדות לגלגול – אשר עומד בסתירה לרמת האחיזה של הצמיגים, כלומר לפגוע בבטיחות במקרה שבו נעשה שימוש ספורטיבי במכנית. כפשרה הוחלט לכלול גם את סימון רמת האחיזה של הצמיגים. ארגוני איכות הסביבה, מצידם, דרשו להוסיף גם סימון של רמת הרעש שיוצרים צמיגים, וכך נוסף גם סימון זה.

    תקנות עתידיות של האיחוד האירופאי, שצפויות להיכנס לתוקף בעתיד הקרוב, כוללות גם ציון של דרגות שחיקת הצמיגים אשר מעידה על הקילומטראז' שהם מיועדים לבצע במהלך חייהם היעילים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החל מסוף השבוע: סימון חדש לצמיגים באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.