• Ad
  • עם ירידת מפלס המים באזור יוסטון מתגלים מימדי ההרס שהותיר אחריו הוריקן הארווי וההצפות שבאו בעקבותיו אשר על פי הערכות פגעו במיליון כלי רכב. חלקם יושמדו, אחרים ישוקמו ויוגדרו כ-Salvage אבל החשש האמיתי הוא ממכוניות שנפגעו ולא תועדו ועשויות לחזור לכבישים ואפילו להגיע לישראל מבלי שמוכריהן יתקנו אותן כראוי וידווחו על מה שעברו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארצות הברית היא ללא ספק המעצמה החזקה על פני הגלובוס ולמרות האיומים של קים ג'ונג און אין מדינה שבאמת יכולה להכניע אותה, אך נראה שהאמריקאים נכנעים פעם אחר פעם לאיתני הטבע שזורעים שוב ושוב הרס אדיר בלב מטרופולנים מודרניים של המדינה המפותחת בעולם.

    לפני כשבוע היה זה הוריקן הארווי שפגע בחופי טקסס בעוצמה אדירה. דווקא הסופה עצמה נחלשה מעט עם הגעתה לחוף, ירדה לקטגוריה 3 והותירה אחריה פחות נזקים מהצפוי, אך הגשמים הכבדים הבלתי פוסקים שהגיעו בעקבותיה הובילו להצפות בסדר גודל חסר תקדים.

    כעת, לאחר שמפלס המים סוף סוף החל לרדת, מתגלים מימדי הנזק באזור יוסטון ולבד מ-44 האנשים שאיבדו את חייהם בסופה ועשרות אלפי בתים שניזקו, מסתבר שמספר בלתי נתפס של כלי רכב נפגעו בסופה.

    עוד ב-TheCar:
    7 דקות בגיהנום: כך, באיטיות ובבטחה, הורסים מרצדס SLS
    האגדה על הבוגאטי הנדירה מאגם מאג'ורה
    כך תשרדו את מזג האוויר הסוער בכבישים – מדריך לנהיגת חורף

    ההערכות דיברו בתחילה על לא פחות מ-500 אלף כלי רכב שניזקו אך ככל שהימים עוברים והשמיים מעל והתמונה מתבהרים נראה שמימדי הנזק גדולים בהרבה ומספר הרכבים שנפגעו בהארווי גדול בהרבה ומתקרב למיליון(!)

    חלק מהרכבים נפגעו באופן קל יחסית ויוכלו לחזור לכביש לאחר בדיקת מכונאי מוסמך וכמובן ניקיון יסודי, אך אחרים שהיו באזורים בהם מפלס המים עבר את גובה ספי הדלתות יצטרכו לעבור בחינה מעמיקה יותר וטיפול נרחב שיכלול החלפה או ניקוי של מערכת הפליטה, הממיר הקטליטי, הצנרת ומיכל הדלק וגם מחשבי הניהול של המנוע ומערכות שונות.

    מעבר לכך מכוניות שהיו באזורים בהם המים הגיעו עד לקו התחתון של החלונות ומעבר לכך, ובהוריקן הארווי היו מאות אלפי כלי רכב כאלה, אולי נראים כעת שלמים ורק קצת מלוכלכים אך למעשה ממש כמו רכבים שניזקו קשה בתאונה הם ומערכות הבטיחות שלהם נפגעו בצורה בלתי הפיכה ואמורים לרדת מהכביש ולהשלח למגרשי הגרוטאות. או לכל הפחות לזכור בתואר SALVEGE –  המקבילה האמריקאית להגדרה "אובדן להלכה" בישראל.

    בעוד שבישראל מכוניות שנפגעו בצורה קשה והוגדרו כאובדן להלכה יכולות לחזור לכביש מבלי שתידרש כל בחינה רשמית של טיב התיקון וחמור מכך להחליף ידיים מבלי שלרוכשים התמימים יהיה מושג על עברו המפוקפק של הרכב, בארצות הברית באופן עקרוני כל תאונה או נזק חריג אחר (שריפה, פגיעת ברד וכאמור הצפה), קל או קשה, נרשמים בתעודת הזהות של הרכב אשר אותה כל מי שחפץ בכך יכול לקבל בעבור דולרים בודדים.

    חברות הביטוח, המשטרה והרשויות השונות ואפילו מוסכים בארצות הברית מחוייבים לדווח על כל רכב שנפגע וטופל על ידם למרכז הארצי שמרכז את הנתונים. עם זאת, אפילו עם המנגנון המצוין הזה אין דרך אמתית להבטיח במאת האחוזים שכל אירוע ובמיוחד מקרים של תאונות עצמיות או נזקים אחרים שקרו לרכב ידווחו כנדרש בשל ההשפעה של רישום שכזה על שוויו של הרכב כמשומש.

    אין ספק כי באסון הטבע האחרון שפקד את אזור יוסטון הרשויות מנסות לעשות כמיטב יכולתן ולבצע רישום מדויק של כל הרכבים שניזקו אך בעוד שאת הרכבים שניזקו והיו מבוטחים ביטוח מקיף, רכבים בבעלות חברות ליסינג גדולות או רכבים חדשים ומשומשים שהיו בזמן הסופה במגרשים המכירות של דילרים גדולים קל לאתר ולתעד את הנזק שנגרם להם, אבל שכמימדי הנזק כל כך נרחבים די ברור שבעלי רכבים ללא ביטוח או בעלי מגרשי מכוניות קטנים שלא חפצים בכך יכולים לדאוג שרכביהם שניזקו יעברו מתחת לרדאר של הרשות ולא מן הנמנע שרכבים אלה, לאחר ניקוי טוב ותיקונים קלים, יוצעו למכירה.

    האם זה נוגע לנו, כאן בארץ? ובכן באופן חלקי.
    מצד אחד רכבים שניזקו קשה, תועדו וחזרו לכביש תחת הגדרת "SALVAGE TITLE", בין אם מדובר ברכבים חדשים עד בני שנתיים או ברכבי אספנות בני 30 ויותר, כלל  לא ניתן לייבא לארץ בשום דרך שהיא.

    מצד שני, רכבים שניזקו במידה פחותה שלא הובילה לשינוי הגדרת ה-TITLE בהחלט יכולים להגיע באופן חוקי לישראל וכך למעשה סוכנים ממולחים יכולים למכור לכם במחיר מלא מכונית שהם קנו במחיר מציאה אחרי נזק הצפה כמכונית חלומותיכם המושלמת.

    מרמאיות מן הסוג הזה אתם יכולים להימנע ויש לזכור שכל מי שרוכש רכב מייבוא אישי שנרשם בעבר בארצות הברית, יכול לחסוך לעצמו מבעוד מועד הפתעות לא נעימות ובמרחק כמה קליקים אחרי הקשת מספר השלדה ותשלום של כמה עשרות דולרים לקבל את כל המידע על עברו של הרכב ממספר הבעלים הרשומים, הקילומטראז' האמיתי שנסע, אם היה לו עבר בחברת השכרה וכמובן מידע על תאונות שבהן היה מעורב או נזקים אחרים מהם נפגע.

    הבעיה האמיתית היא כפי שהוסבר לעיל היא שלא כל אותם רכבים (ויש להניח שיש עשרות אם לא אפילו מאות אלפים כאלה) שנפגעו מהוריקן הארווי, תועדו ברישומים ככאלו שניזקו ומעבר לכך לא ברור אם, באיזה רמה וכיצד תוקנו.

    אמנם אין דרך בטוחה ב-100 אחוז לדעת שאתם לא נופלים על רכב שהפך לסירה או צוללת בהוריקן האחרון, אבל אם אתם שוקלים לקנות רכב חדש או רכב אספנות בייבוא אישי מארצות הברית בעתיד הקרוב, בהחלט ניתן לנקוט בכמה אמצעי זהירות שיכולו להציל אתכם מטביעה.

    כלל ראשון ומתבקש – היו חשדנים מאוד לגבי כל רכב המוצע למכירה מאזור יוסטון, טקסס. אל תתביישו לשאול את המוכר בצורה ברורה האם הרכב נפגע בהצפות ובאשר למידת הנזק – מרבית האמריקאים הם אנשים ישרים למדי ואולי לא ינדבו מראש פרטים אך לרוב לא ישקרו לכם במצח נחושה.

    גם רכבים המוצעים למכירה באזורים אחרים בארצות הברית – אפילו מרוחקים מטקסס ובמיוחד אם המחיר אטרקטיבי בצורה מחשידה, עשויים להיות כאלה שנפגעו בהצפה. אל תוותרו לרגע על הוצאת ה-CARFAX או AUTOCHECK – תעודת הזהות של הרכב, לפני(!!!) הרכישה.
    בתעודה זו, מעבר לרישום תאונות ונזקים חריגים אחרים תוכלו לראות גם היכן הרכב נרשם ועבר בדיקת רישוי בכל השנים האחרונות ואם אתם רואים שעד 2017 הרישומים הם מאזור יוסטון טקסס בהחלט יתכן שזהו רכב שנפגע בהצפות ועשו לו "פליפ טייטל" למדינה אחרת בארצות הברית כדי להסתיר את עברו.

    כמו תמיד אין כמו מראה עיניים ועל כן אם יש באפשרותכם לשלוח מישהו שמבין קצת ברכב או בעל חושים בלשיים ונמצא בארצות הברית כדי שיראה את הרכב או להזמין מומחה בתשלום שיבדוק את רכב במכון או אצל המוכר לפני הרכישה בהחלט תוכלו לצמצם עד מאוד את הסכנה ליפול על רכב שניזק בהוריקן הארווי.

    לא חייבים לפרק את הרכב לגורמים כדי לגלות נזקי הצפה ומעבר לבדיקה של תפקודן התקין ללא שום באגים משונים של מערכות הרכב השונות, קיימת שיטה ממש פשטה לגלות אם רכב שאתם שוקלים לקנות נפגע מהצפה.
    כעל מה שצריך לעשות הוא להפעיל את המזגן על עוצמה מקסימלית, להעביר למצב חימום ולהריח היטב ומקרוב.
    אם מפתחי האוורור יוצא אוויר עם ריח מוזר של עובש או ריקבון או, מצד שני, יש ברכב ריח חזק של מטהרי אוויר וחומרי בישום זה הזמן לעשות אחורה פנה כי בהחלט יש סיכוי יותר מסביר שרכב זה נפגע קשות בהצפות.

    צילומים מתוך יוטיוב 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הוריקן הארווי: מיליון רכבים נפגעו, חלקם עשויים להגיע גם לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.