• Ad
  • האם במקום לקבל תיקון של כשל סדרתי הלקוח של הונדה מימן את היצרנית ואת הנציגה שלה בישראל? ומה קשורה "איכות הדלק"?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תקלת תכנון או ייצור במיליוני משאבות דלק מתוצרת ספקית החלקים היפנית דנסו אילצה את הונדה, ומספר יצרניות רכב נוספות, לבצע קריאה כלל עולמית לתיקון של עשרות דגמי רכב.

    גם בישראל פורסמו קריאות לתיקון, לפחות של חלק מדגמי המכוניות והאופנועים שבהם קיים כשל כזה, אבל במבחן התוצאה זה לא גורם לאנשי השירות של הונדה להיות ערניים ולקחת ברצינות תלונות של לקוחות, כפי שמעיד המקרה של נ.ש, הבעלים של הונדה HR-V משנת הייצור 2017.

     

    הונדה תתקן 1.7 מיליון כלי רכב בגלל כשל בהיגוי

     

    לדברי נ.ש, כאשר הוא הגיע אל מוסך מורשה של הונדה עם סימפטומים אופייניים לתקלה במשאבת הדלק, נאמר לו במוסך שהוא תדלק בדלק מהול במים וזאת הסיבה לסימפטומים שהוא חווה.

    לדבריו, למרות שעל פי הפרסומים באתר של הונדה ובאתר של משרד התחבורה הרכב שלו מופיע ברשימת הדגמים שנקראו לתיקון גם בישראל, נאמר לו שהרכב שלו לא כלול בקריאת השירות ומשאבת הדלק שלו לא נבדקה ולא הוחלפה.

     

    honda recall

    בצר לו פנה נ.ש. אל מוסך מורשה משרד התחבורה שאינו שייך לרשת השירות של 'מאיר' – יבואנית הונדה לישראל, שם נבדק הבנזין ברכב שלו ונמצא תקין ומשאבת הדלק הוחלפה – מה שפתר את הבעיה.

    בעיה אחת בכל זאת נותרה לנ.ש: למרות שהרכב שלו כלול ברשימת הדגמים שאמורים היו להיבדק ולהיות מתוקנים במסגרת הריקול העולמי (והישראלי) – הוא נאלץ להוציא מכיסו 3,611 שקלים, מהם 3,115 שקלים תמורת משאבת דלק מקורית חדשה.

    בהנחה שהמוסך אכן התקין משאבה מקורית, שנרכשה דרך רשת השירות והחלפים של חברת 'מאיר', עלול להתקיים כאן מצב של "רצחת וגם ירשת": לא רק שהונדה לא תיקנה על חשבונה תקלה סדרתית – היא ונציגיה אפילו הרוויחו כסף "בזכות" התקלה הזאת.

    ונזכיר: מדובר ברכב מתוצרת הונדה שיוצר לפני פחות מ-8 שנים ובמשאבת דלק שלא זקוקה לטיפול תחזוקה כלשהו וגם לא אמורה להתקלקל (חוץ מאשר אלה שיוצרו פגומות מלכתחילה).

     

     

    מעבר לתקלה עצמה, ולטענת המוסך המורשה שהרכב לא כלול בקריאה לתיקון, העובדה המטרידה היא שלמרות שהונדה מבצעת את אחת הקריאות לתיקון הגדולות ביותר בעולם – ומחליפה משאבות דלק במיליוני מכוניות – במוסך מורשה של הונדה בישראל לא הופגנה רגישות מיוחדת ללקוח עם תקלה במשאבת דלק או מאמץ מינימלי לבדוק את המקרה לעומק ועם אמפטיה.

    ביקשנו את תגובת 'מאיר' לשאלה מדוע לא נשלחה הנחיה לכל המוסכים ברשת השירות להקפיד לשים לב לתקלה הזאת ומדוע יש לקוחות שמקבילים תשובות הזויות כמו "תדלקת את הרכב עם דלק מהול במים".

    ב'מאיר' בחרו להתעלם מן השאלה העקרונית ולהתמקד במקרה הפרטי, וזו תגובתם: "לאחר בדיקת הפרטים… על פי המידע שקיבלנו מהיצרן הרכב אינו כלול בריקול הרלוונטי.
    מבירור שערכנו אל מול מרכז השירות, בעת פניית הלקוח ולאחר אבחון ראשוני, הוצע לו להשאיר את הרכב להמשך בירור מעמיק, אך הלקוח בחר שלא לעשות כן. לכן לא ניתן לקבוע את הגורם לכשל שנטען על ידי הלקוח. יצוין כי כשל במשאבת דלק עלול להתרחש מסיבות שונות".

    על כך הגיב נ.ש: "במוסך המורשה שללו בכלל קשר לתקלה במשאבת הדלק והסבירו שיש צורך לפרק את מיכל הדלק, לשלוח את הדלק מהמיכל למעבדה ורק אז לברר מה התקלה. היות שהערכתי שהם "מספרים סיפורים" העדפתי להכניס את הרכב למוסך שבו אני מטפל עשרות שנים. שם, תוך 10 דקות, שאבו את הדלק ונוכחו לדעת שאין בעיה באיכות הדלק".

    נאלצתם להחליף משאבת דלק או נתקלתם בכל תקלה סדרתית אחרת? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

     

     

    לקריאה נוספת:

    כשל במיליוני משאבות דלק: לכל העולם מחליפים אבל לא לישראלים

    הונדה קוראת לתיקון ל-40,000 אופנועי CBR600RR, CBR1000RR ו-VFR1200

    איך הגיעו מנועי רוטאקס למל"טים איראנים חמושים באוקראינה?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • הונדה הכריזה על ריקול למשאבת הדלק אבל הלקוח נדרש לשלם על התיקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.