• Ad
  • הונגצ'י E-HS9 בישראל: רכב חשמלי מפואר ב-400,000 שקלים
    אפשר לאהוב את העיצוב שלו או לסלוד ממנו אבל אף אחד לא יישאר אדיש כלפיו. יחסית לטסלה Y מחירו של הונגצ'י נשמע כמו מציאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סמלת, יבואנית קבוצת פיאט-קרייזלר וסובארו לישראל, החלה היום (ד') באופן רשמי את השיווק של קונצרן הרכב הסיני FAW בישראל, ופתחה את המכירות של דגם הפאר 'הונגצ'י E-HS9'.

     

    הונגצ'י E-HS9 בישראל: רכב חשמלי מפואר ב-400,000 שקלים

     

    E-HS9 הוא ספק קרוסאובר ספק משאית, ובכל מקרה כלי רכב שלא ישאיר אף אחד אדיש כלפיו ברחוב. יחסית לכל כלי הרכב החשמליים שמוצעים כרגע בארץ יש לו שני יתרונות בולטים שהראשון בהם הוא מרחב פנימי גדול ועד שבעה מקומות ישיבה, והאחר הוא פוזה בולטת למרחוק שמאפיינת את ספינות הדגל של מותגי היוקרה. היתרון השני – הגודל, הפוזה והנראות, עלול להיתפש בעיני רבים כחיסרון דווקא, ובכל מקרה מדובר בכלי גדול מאד פיזית ששוקל 2,500-2,600 קילוגרם. אפשר גם להתווכח אודות העיצוב של E-HS9 אבל זה ויכוח מיותר, ועדיף להסכים על כך שהוא לא מתאים לכל אחד אך עשוי להיראות מאד אטרקטיבי בעיניי לקוחות רבים.

    E-HS9 הוא רכב חשמלי שבנוי על גבי פלטפורמת FMA החדשה אשר משמשת את FAW למגוון דגמים עם מנועי בעירה פנימית, והוסבה להנעה חשמלית עבור E-HS9. הרכב מוצע עם סוללה בשני גדלים – 84 קילוואט שעה ברמת האבזור הבסיסית, ו-99 קילוואט שעה בשתי רמות האבזור הגבוהות יותר. אל רמת הכניסה צמוד תג מחיר של 400,000 שקלים, ברמת האבזור האמצעית הוא עולה 460,000 שקלים וברמה הגבוהה ביותר הוא עולה חצי מיליון שקלים. היות שהרכב הושק בישראל 24 שעות לאחר ש'טסלה' חשפה שמחירה של 'מודל Y' במקומותינו הוא כ-330,000 שקלים פתאום המחיר של הונגצ'י הבסיסי נשמע ממש אטרקטיבי.

    הונגצ'י הוא אמנם מותג סיני ותיק מאד, אבל בגלגול המודרני שלה מדובר למעשה בחברה בת כ-5 שנים אשר קבעה לעצמה יעדי מכירות מרחיקי לכת ועד כה עמדה בהם בהצלחה. בסיכום 2021 מסרה החברה כ-300,000 מכוניות, כמעט כולן בסין, ועד לשנת 2025 מתכננים קברניטיה להגיע לקצב מסירות שנתי של 700,000 מכוניות.

    ישראל היא שוק היצוא השני של E-HS9, לאחר נורבגיה, אם כי FAW בכלל, והונגצ'י בפרט, מייצאת דגמים אחרים למספר מדינות במזרח אירופה, אפריקה והמזרח התיכון. בשלב ראשון מיוצא E-HS9 לישראל עם תקינה אירופאית אבל תחת אישור היבוא לסדרות ייצור קטנות (עד 400 כלים בשנה), אולם בעתיד הקרוב הוא צפוי לקבל תקינה אירופאית מלאה.

    לקריאה נוספת:

    הונגצ'י: הסיפור הלא ייאמן על המכונית הלאומית של סין

     

    הונגצ'י E-HS9 בישראל: רכב חשמלי מפואר ב-400,000 שקלים

     

    E-HS9 מצויד בשני מנועים חשמליים אשר מספקים יחד 435 כוחות סוס ברמת הכניסה או 551 כוחות סוס ברמה האמצעית וברמה הבכירה, עם טווח נסיעה סביר בלבד, של בין 380 ל-441 קילומטרים (בהתאם לגודל הסוללה ולפי תקן WLTP). הסוללה אמנם מאפשרת טעינה מהירה, אבל עד הספק לא מאד גבוה של 108 קילוואט בלבד.

    כדי להרגיע את החוששים מציעה היבואנית, חברת סמלת, "חבילת ראש שקט" שכוללת את כל הטיפולים השגרתיים, אחריות לחמש שנים (או 150 אלף קילומטרים, המוקדם מבניהם), אחריות למשך 8 שנים לסוללה (או 160 אלף ק"מ).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.