• Ad
  • נהג משאית קנדי פיתח גלגלים מיוחדים המאפשרים לכל כלי רחב לנוע הצידה ולהסתובב על צירו. הסרטון שמציג את הפיתוח הפך ללהיט ויראלי, אך האם גם בעולם האמיתי יש להמצאה סיכוי?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    65464575868נהג המשאית הקנדי וויליאם לידיארד השקיע כ-60 אלף דולר מכספו הפרטי ואלפי שעות מזמנו הפנוי בשמונה השנים האחרונות כדי לפתח את הגלגלים שיגמלו את תושבי היקום מתמרוני החניה.
    "אני נמצא הרבה בדרכים במסגרת עבודתי ומדי יום אני רואה שוב ושוב נהגים שמתקשים מאוד להכנס לחניות או לבצע תמרונים במקומות צפופים", אמר לידיארד.

    אמנם בימים אלה יצרניות רכב רבות מציעות מערכות חניה אוטומטית שבעזרת חיישנים היקפיים מסוגלות להחנות את הרכב באופן כמעט עצמאי לחלוטין, אך כל מי שניסה את המערכות הללו מגיע מהר מאוד למסקנה כי מדובר בגימיק נחמד ולא הרבה מעבר לזה ובוודאי לא מה שיצליח להשחיל אתכם למקום חניה צפוף בכרך.

    עוד ב-TheCar:
    סט הצמיגים שעולה יותר מפרארי  חדשה
    צפו: שיא עולם חדש בשריפת צמיגים
    מרצדס מציגה: המכונית שתחפש חניה במקומכם

    בניגוד למערכות הללו, ההמצאה של לידדארד תוכל להכניס את הרכב שלכם גם למקום החניה הצפוף ביותר במהירות וללא שום בעיה. הפיתוח מתמקד בגלגלים מיוחדים הכוללים בתוכם מנועים חשמליים קטנים המסוגלים לגלגל את הצמיגים על החישוקים ולהעניק יכולת תנועה צידית מלאה.
    מעבר לתנועה הצידית, בעזרת שליטה מרכזית על כל אחד מהגלגלים, הניתן לתפעול גם באופן עצמאי לכל צד, אפשר לבצע סיבובי 360 מעלות במקום ברדיוס שלא עולה על אורכו של הרכב בו הם מורכבים וגם לבצע תנועות מורכבות יותר בעזרת שילוב בין יכולת התנועה העצמית שלהם למערכת ההיגוי של הרכב.

    על פי הערכות, המחיר הצפוי לסט ג'נטים וצמיגים כאלה אמור לעמוד על כ-1,500 דולרים – לא זול אבל גם לא גבוה בהרבה ממערכות חניה אוטונומיות הקיימות בשוק, הפועלות בעזרת חיישנים ויעילותן מוטלת בספק.

    בניגוד לכל מיני גלגלים בטכנולוגיה דומה שהוצגו בעבר בגדלים קטנים, המוצר הסופי של לידיארד אמור להיות פשוט ליישום בכל כלי רכב ולהיות מסוגל להתמודד עם משקלים גבוהים של עד כ-10 טון לגלגל, מה שהופך את ההמצאה לשימושית גם בכלים שמאוד לא פשוט להחנות אותם כמו קרוואנים ומשאיות עם או בלי נגררים.

    אב הטיפוס שנבנה בשלב זה מיועד למשקלים קטנים בהרבה, אך כפי שניתן לראות בסרטון שהועלה לרשת הוא מתמודד ללא בעיה עם הטויוטה הפרטית של המפתח ומזיז אותה בצורה מגניבה למדי.

    עם זאת, בעוד שבעולם הוירטואלי ההמצאה של לידיארד הפכה ללהיט רשת מטורף שקצר אין סוף מחמאות ומיליוני צפיות בתוך ימים, בעולם האמיתי ניתן לחשוב על כמה בעיות די משמעותיות שיקשו על הגלגלים החדשניים להפוך לדבר הגדול הבא ונראה שהקנדי הנלהב השקיע את כל המאמץ שלו במציאת פתרון לתמרוני החניה ושכח שצמיגים צריכים בראש וראשונה לספק אחיזה טובה בתנאי דרך מגוונים, במהירויות גבוהות ובמשך עשרות אלפי קילומטרים של שימוש ובכל הפרמטרים הללו ה- Liddiard Wheels סובלים מנחיתות גדולה אל מול צמיגים פשוטים.

    Untitled-154354355

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ההמצאה שתבטל את תמרוני החניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.