• Ad
  • פולקסווגן חשפה שלוש מערכות הנעה חדשות במאבק להאריך את חיי מנוע הבעירה הפנימית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע שעבר, במסגרת הסימפוזיון המוטורי השנתי של וינה (Vienna Motor Symposium), חשפה חברת פולקסווגן שלוש מערכת הנעה חדשות בבכורה עולמית.

     

     

     

    המערכת הראשונה, אשר תיחשף ככל הנראה בתערוכת פרנקפורט 2019 עם הדור הבא של גולף, היא "היברידית קלה" במתח 48 וולט אשר עומדת להפוך ככל הנראה לסטנדרט של רוב מנועי הבנזין והדיזל בקבוצה, כמו גם אצל יצרניות אחרות. הוספת המערכת החשמלית למנועי בעירה פנימית תאפשר להם לעמוד בתקנים המחמירים של זיהום אוויר מרכב שייכנסו לתוקף בשנים הקרובות. במקביל להיברידית הקלה פולקסווגן חשפה גם מנוע שתוכנן לפעול באמצעות גז טבעי, וכן מנוע טורבו-דיזל חדיש ויעיל.

    קראו עוד: היברידיות קלות: 48 וולט זה ה-12 החדש

    מה שמאיץ את פולקסווגן, כמו גם את שאר יצרניות הרכב, "לחשמל" את מערכות ההנעה שלהן היא התקינה האירופאית אשר מחייבת אותן לעמוד – כבר החל משנת 2020 – ברף מרבי של 95 גרם דו-תחמוצת הפחמן לקילומטר – כממוצע לצי הרכב. במילים אחרות, היצרניות יוכלו למכור גם מכוניות שייצרו רמת זיהום גבוהה יותר, אבל כדי לקזז את אלה הן ייאלצו למכור במקביל מכוניות דלות זיהום, למשל חשמליות.

    הבכורה הראשונה, והחשובה ביותר, של פולקסווגן היא, כאמור, המערכת ההיברידית הקלה שמחוברת למנוע טורבו-בנזין. מדובר למעשה במערכת חשמל נפרדת, מקבילה למערכת ה-12 וולט ה"רגילה" של המכונית, והיא מקבלת את האנרגיה שלה בתוך כדי פעולת המנוע, וגם ממערכת בלמים רגנרטיביים, ואוספת אותה לתוך סוללת ליתיום יון. המערכת החשמלית לא מניעה בעצמה את המכונית, כמו במערכות היברידיות מלאות, אלא מספקת חשמל למגוון צרכני חשמל במכונית – החל ממיזוג האוויר, דרך המתנע (וכך מתאפשרת פעולת כיבוי של המנוע בעמידה וגם תוך כדי נסיעה), ועד לצרכני חשמל שצורכים כמויות גדלות והולכות של זרם, כמו מערכות מולטימדיה ומחשבים שונים.
    כמעט שליש ליטר דלק לכל 100 ק"מ נחסך רק בזכות האפשרות לדומם את המנוע בתוך כדי נסיעה בקטעים שבהם לא נדרש כח המנוע, שלא לדבר על חיסכון בדלק ובזיהום אוויר בעיר בעת עצירות בפקקי תנועה וברמזורים. לא מדובר בתחליף למערכות היברידיות או היברידיות-נטענות, אלא בתוסף קל ולא מאד יקר שמסייע לחיסכון בדלק ובזיהום אוויר.

     

     

    הבכורה השנייה של פולקסווגן בוינה צריכה להכעיס כל אזרח ישראלי, והפעם לא על הגרמנים אלא על ממשלת ישראל שלא השכילה לנצל את משאבי הגז הטבעי שלחופינו לשימוש בתחבורה. מנוע TGI Evo החדש, בנפח 1.5 ליטר, תוכנן מראש כדי לעשות שימוש מיטבי בגז טבעי, ולצורך זה הונדסו לו, למשל, הזרקת גז ישירה ומגדש טורבו עם גיאומטריית טורבינה משתנה.

    המנוע מבוסס על אביו, TSI ACT BlueMotion, שכבר נמצא בשימוש נרחב בגרמניה ובמדינות נוספות שהשכילו להשתמש בגז טבעי, הוא תוכנן לפעול בשיטת "מחזור מילר" ולספק 130 כ"ס ו-21 קג"מ תוך כדי פליטת רמה נמוכה במיוחד של מזהמי אוויר. בגרמניה, שלא זכתה למשאבי טבע כמו ישראל, מבסוטים במיוחד מן העובדה שהם יכולים להשתמש גם בגז טבעי שמופק מאנרגיה מתחדשת, למשל גז מתאן שמופק באמצעות מתקני אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח.

    פולקסוואגן מכניסה כבר השנה את מנוע הגז הטבעי שלה לייצור מסחרי, היא תציע אותו בדור הנוכחי של גולף שאיתה היא מצהירה על טווח נסיעה של 490 ק"מ על גז טבעי, ועוד 190 ק"מ עם בנזין שמגיע ממיכל דלק נפרד, למקרה שאין תחנת תדלוק בגז באזור. המנוע, אגב, מחובר לתיבת ההילוכים בעלת מצמד כפול של קבוצת פולקסווגן.

     

    הבכורה העולמית השלישית הוא מנוע טורבו-דיזל חדש לחלוטין, בנפח 2.0 ליטר, ולראשונה מעולם מוצע מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרי של הקבוצה כשהוא מחובר למערכת היברידית קלה במתח של 12 וולט. גם למערכת זאת יש סוללת ליתיום יון וגם היא – כמו אחותה החזקה יותר – מפחיתה את תצרוכת הדלק.

    מנוע הטורבו-דיזל החדש יוצע בכמה רמות הספק, בין 136 כ"ס ל-204 כ"ס, והוא תוכנן כך שאאודי תוכל לעשות בו שימוש במכוניותיה כשהוא מורכב לאורך תא המנוע, בעוד שבכל דגמי הקבוצה שמבוססים על פלטפורמת MQB המודולרית אפשר להתקין אותו לרוחב התא. השיפורים במנוע, שמאפשרים לו לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים, כוללים ראשית לכל מערכת SCR לטיפול בגזי הפליטה וספיחת תחמוצות חנקן, וגם שיפורים הנדסיים לתאי הבעירה ולמגדש הטורבו, ושיפורים להפחתת החיכוך בתוך המנוע, וכל זאת כדי לשפר את היעילות ואת הנצילות של המנוע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ההיברידית הקלה של פולקסווגן בדרך לגולף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.