• Ad
  • חוקרים של המועצה האמריקנית הלאומית לבטיחות בתחבורה יגיעו מחר לפלורידה כדי לחקור תאונה של טסלה מודל 3 שבה נשרפו למוות צעיר בן 20 וצעירה בת 19.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חוקרים של המועצה הלאומית האמריקנית לבטיחות בתחבורה (NTSB) – אותו גוף שחוקר את כל תאונות התעופה והרכבת בארצות הברית, כמו גם תאונות דרכים בעלות משמעויות נרחבות – יגיעו מחר (ב') לעיירה קורל גייבלס שנמצאת מדרום מערב לעיר מיאמי בפלורידה, ארה"ב, וזאת במטרה לחקור תאונה קטלנית שבה הייתה מעורבת בשבוע שעבר מכונית מדגם 'מודל 3' של טסלה.

     

     

    כתוצאה מן ההתנגשות של המכונית בעץ, במהירות שטרם פורסמה, התלקחה הסוללה של המכונית, וזה גרם לשריפה של האזור הסמוך כולו. בתאונה נספו צעיר כבן 20 וצעירה כבת 19, אולם זיהוי הנספים היה קשה במיוחד לנוכח השריפה. בשלב זה לא ידוע אם בשעת התאונה הופעלה מערכת בקרת השיוט האקטיבית שאותה מכנה טסלה "טייס אוטומטי".

    תאונות דרכים בארצות הברית נחקרות בדרך כלל על-ידי המשטרות המקומיות ועל ידי חברות חקר תאונות מתמחות שפועלות עבור חברות הביטוח או עבור לקוחות פרטיים. במקרים חריגים, שבהם עולה חשד שתאונה נגרמה בגלל כשל סדרתי שעלול לגרום לתאונות דומות בעתיד – נכנס לתמונה גם מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי, NHTSA, שמסוגל לבצע חקירות עצמאיות.

    במקרים נדירים שבהם יש חשד לתאונה שעלולה להשפיע באופן נרחב יותר על חיי אדם או תשתיות לאומיות – למשל לגרום לאסונות רבי נפגעים, נכנסת לתמונה NTSB – סוכנות בטיחות פדרלית שעיקר עיסוקה הוא בטיחות התחבורה במובן הרחב ביותר. NTSB חוקרת, למשל, את כל תאונות התעופה בארה"ב (ומשתתפת גם בחקירות במדינות אחרות לפי הזמנתן, או אם בתאונה מעורב מטוס של חברת תעופה אמריקנית), וגם את כל תאונות הרכבת ותאונות תובלה משמעותיות, למשל עם משאיות שמובילות חומרים מסוכנים. דוחות של NTBS נחשבים למעמיקים ומקצועיים ביותר, ולרוב אפשר ללמוד מהם אודות דרכים למניעת תאונות עתידיות.

    בשנים האחרונות נמצאת טסלה במוקד של חקירות בטיחותיות משני סוגים שונים, ושניהם חשובים מבחינה תקדימית. מערכת בקרת השיוט האקטיבית של החברה קשורה לעשרות תאונות שחלקן ככל הנראה נובע ממגבלות חומרה או תוכנה ורובן – כך משערים – נגרמו בגלל טימטום וחוסר אחריות של נהגים שהזניחו את תפקידם לנהוג. טסלה תרמה את חלקה השלילי בכך שהיא מכנה את המערכת שלה "טייס אוטומטי" ובכך אולי מתמרצת מטומטמים להתייחס אליה כאל מערכת שיכולה לנהוג את המכונית בעצמה.

    סוג אחר של חקירות מתמקד בעובדה שבחלק מן התאונות נגרמו שריפות חמורות בהרבה משריפות שנגרמות לעיתים בעת תאונות שבהן מעורבות מכוניות עם מנועי בעירה. לטסלה יש סוללות מתקדמות וגדולות במיוחד, וכאשר תא אחד שלהן מוצת ומצית את התאים הסמוכים לו – קשה מאד לכבות את השריפה באמצעים רגילים.

     

    טסלה קוראת לתיקון בסין 2021

     

    טסלה נחשבת יצרנית רכב פורצת דרך אבל הבעיות שהיא מציפה כעת יהפכו נרחבות ומטרידות יותר בעתיד ככל שמכוניות רבות של יצרניות אחרות יציעו נהיגה אוטונומית למחצה, וככל שיהיו יותר מכוניות חשמליות עם סוללות גדולות. זאת לא הפעם הראשונה שבה NTSB חוקרת תאונות שבהן היו מעורבות מכוניות מתוצרת טסלה, אך זאת הסיבה שחקירה כזאת כל כך חשובה. אנשי NTSB עדיין חוקרים תאונה מפורסמת אחרת, בחודש אפריל בטקסס, שם סטתה מן הכביש מכונית מתוצרת טסלה שנסעה במהירות גבוהה, פגעה בעץ ונשרפה. בתאונה הזאת נהרגו שני גברים מבוגרים.

    מן ה-NTSB נמסר שחקירת התאונה בפלורידה תתמקד בעיקר בסיבות שגרמו לתאונה ובסיבות לדליקה לאחר שהמכונית פגעה בעץ, ושהסוכנות מינתה שלושה חוקרים לחקר התאונה. ההערכה היא שהסוכנות תפרסם דו"ח ראשוני של ממצאי החקירה כעבר כשבוע, כלומר כבר במהלך שבוע הבא, ושבסופו של דבר יוגש דוח מפורט שיסייע לצמצם תאונות ונזקים עתידיים.

    אגב, גם אנשי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעו שהם "אוספים מידע אודות תאונת הטסלה בקורל גייבלס", אבל לא מסרו אם בכונתם לשלוח צוות חוקרים.

    לקריאה נוספת:

    מנהל הבטיחות האמריקני חוקר 30 תאונות של רכבי טסלה

    כיצד תשפיע התאונה המחרידה של טסלה על רכב חשמלי ואוטונומי?

    בשונה ממינהל הבטיחות, גוף שיש לו סמכויות כנגד יצרניות הרכב ובכלל זה אפשרות לחקור אותן ולקנוס אותן בקנסות כבדים, ה-NTSB מפרסם דוחות וממליץ המלצות בטיחות אבל לא עוסק ברגולציה או מתיימר להסדיר את תנאי הפעילות של יצרניות הרכב. יחד עם זאת, ל- NTSB יש יכולות טכניות מורכבות ויוצאו דופן ומתודולוגיות שפותחו לצורך חקירת תאונות תעופה – לכן זה אחד הגופים המקצועיים ביותר בתחום זה.

     

    טסלה קוראת לתיקון בסין 2021

     

    מינהל הבטיחות בדרכים (NHTSA) החל בחוsש אוגוסט בחקירה בטיחותית של 765,000 כלי רכב מתוצרת טסלה בעקבות 11 תאונות שככל הנראה נגרמו בגלל ה"טייס האוטומטי", והוא מקיים יותר מ-30 חקירות פרטניות של תאונות של מכוניות מתוצרת טסלה שבהן נהרגו 11 בני אדם מאז 2016.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.