• Ad
  • האפיפיור הפופולרי ביותר בהיסטוריה ייסע במכונית החשמלית אופל אמפרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע שבו הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על פרישת ארה"ב מ'הסכם פריז' לצמצום פליטות מזהמי אוויר ומניעת ההתחממות הגלובלית קידם מנהיג העולם הקתולי – האפיפיור פרנסיס – יוזמה של מדינת הוותיקן לתיקון העולם.

     

     

    אתגר 'Laudato Si', בהשראת האפיפיור פרנסיס, הוא יוזמה עולמית וקריאה דחופה לפעולה שקוראת השנה לחברות סטארט-אפ להציע את הפתרונות המהפכניים שלהן לצמצום פליטת מזהמי האוויר, בעיקר ממפעלים תעשייתיים שאחראים לשני שלישים מפליטת גזי החממה בעולם. היוזמה של הוותיקן היא מאיץ (אקסלרטור) עסקי שמתמקד הפעם במניעת ההתחממות הגלובלית וקיבל רעיונות ובקשות מחברות הזנק שפועלות בכ-100 מדינות.

    בתום סיבוב הערכה ראשוני של כל הרעיונות ייבחרו 50 בעלי פוטנציאל רב ובמהלך תהליך בחירה קפדני, שיארך כחודשיים, יישארו בתחרות תריסר החברות המבטיחות ביותר. אלה יזומנו ל"מאיץ העסקים" שייערך במשך 8 ימים ברומא ויתמקד בפיתוח וקידום הרעיונות שלהם. האתגר יגיע לשיאו בחודש דצמבר השנה כאשר במדינת הוותיקן יארך יום הדגמה וטקס סיום שבו יוצגו הפרויקטים של שש החברות הפיינליסטיות ובו – כך מבטיחים המארגנים – "יונצח החזון של עסק במאה ה-21: רווחי, חברתי, ומותאם למשימתו".

    האפיפיור פרנסיס הוא ככל הנראה הפופולרי ביותר בהיסטוריה והשפעתו חורגת מן העולם הקתולי או הנוצרי, ובמעמד הפתיחה של היוזמה הוא נשא נאום שבו אמר בין השאר: "כולנו יכולים לשתף פעולה למען הבריאה, כל אחד לפי תרבותו, ניסיונו, עיסוקיו וכשרונו".

    באותו מעמד הכריזו אנשי הוותיקן שהמדינה הקטנה ביותר בעולם שואפת להיות "המדינה" הראשונה שלא פולטת CO2 בכלל (קצת קשה, אלא אם כולם יפסיקו לנשום שם…) וזאת באמצעות שימוש בתחבורה חשמלית ומערכות של אנרגיה מתחדשת כמו תאים פוטו-וולטאים.

    אנשי אופל ניצלו את האירוע כדי להעניק לאפיפיור את "הפופ מוביל" החדש שלו: אופל אמפרה e, אחותה התאומה של שברולט 'וולט', שהיא מכונית חשמלית בעלת מאריך טווח (מנוע בעירה פנימית שמונע כאשר החשמל בסוללה אוזל). לאופל אמפרה יש טווח נסיעה (כולל שימוש במנוע הקונבנציונלי) של כ-520 ק"מ, כלומר שהיא לא מוגבלת על-ידי תכולת האנרגיה בסוללה ולא יוצרת "חרדת טווח" אצל המשתמשים.

    מי שהעניק לאפיפיור את המפתחות למכונית הזאת הוא מנכ"ל אופל, ד"ר קרל תומס נוימן. חברת אופל, יחד עם חברת האנרגיה האיטלקית 'אנל', הבטיחו באותו אירוע לפתח עבור הוותיקן תוכנית ניידות ברת קיימא אשר מבוססת על אנרגיה אלטרנטיבית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האפיפיור נוסע באופל: מדינת הוותיקן נלחמת בהתחממות הגלובלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.