• Ad
  • האם הקרחון של פרשת דיזלגייט מוסיף להיחשף, או שהחל כבר ציד מכשפות כלפי חברת פולקסווגן? פרשת דיזלגייט מתרחבת כשהסוכנות להגנת הסביבה מאשימה שגם מנועי הדיזל בנפח 3.0 ליטר הונו את מכשירי הבדיקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרשת "דיזלגייט" מתרחבת.

    אתמול (א'), בשיחת ועידה עם מספר רב של עיתונאים בארה"ב, הכריזה הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) על ממצאים לכאורה שמעידים שפולקסווגן התקינה תוכנה, או סוג אחר של מערכת, שמטרתה לרמות במבחני פליטות המזהמים גם במנועי הדיזל הגדולים שלה – מנועי V6 בנפח 3.0 ליטר.

    אם ממצאים אלה נכונים, דבר שמוכחש נחרצות על-ידי קבוצת פולקסווגן, הרי שמדובר בהתרחבות משמעותית ביותר של הפרשה היות שלא מדובר רק בדגם נוסף של מנוע אלא גם בהגדלה של מספר "שותפי הסוד" בתרמית הדיזלים.

    בשונה ממנועי EA189, אשר פותחו על-ידי פולקסווגן והותקנו גם באאודי, סיאט וסקודה – מנועי ה-TDI בנפח 3.0 ליטר פותחו על-ידי אאודי והותקנו גם בפורשה, וזאת הפעם הראשונה ששתי חברות אלה משתרבבות לפרשה באופן ישיר.

     

    מאתיאס מולר, בעבר מנכ"ל פורשה, כיום מנכ"ל קבוצת פולקסווגן. האם הוא ידע?
    מאתיאס מולר, בעבר מנכ"ל פורשה, כיום מנכ"ל קבוצת פולקסווגן. האם הוא ידע?

     

    לטענת הסוכנות להגנת הסביבה האמריקנית ערכו אנשיה מבחנים משותפים יחד עם "הסוכנות למשאבי האוויר של קליפורניה", וזאת במסגרת בדיקה מעמיקה שהם מבצעים כעת "לרוחב תעשיית הרכב".
    לדבריהם, בבדיקה זו נמצאה "תוכנת זיוף" במנועי הדיזל בנפח 3.0 ליטר שמותקנים בדגמי פולקסווגן טוארג, אאודי Q5, A6 קוואטרו, A7 קוואטרו וכן A8 בגרסאותיה הרגילה והארוכה, וכן בפורשה קאיין. להערכתם מדובר בכעשרת אלפים כלי רכב בני שנות הדגם 2014-2015 וכן במספר לא ידוע של כלי רכב חדשים שמוגדרים בארה"ב כשנת דגם 2016.

    Audi A3 production in Ingolstadt

    כזכור, לפני מעט יותר מחודש התפוטר מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן ובמקומו מונה לתפקיד מי שכיהן קודם לכן כמנכ"ל פורשה, מתיאס מולר. אבל אם באמת גם פורשה הייתה מעורבת בפרשה החמורה הזאת הרי שזה מציב סימן שאלה גדול סביב מה שמולר ידע או אמור היה לדעת בעניין זה.

    מכחישים מכל וכל

    במהלך הלילה פרסמו פולקסווגן בגרמניה ופורשה בארה"ב הכחשות נמרצות לטענות של הסוכנות להגנת הסביבה – וזאת בניגוד מוחלט למדיניות ההודאה ובקשת הסליחה שאפיינה אותם מתחילת הפרשה.

    בהצהרה שנשלחה ממטה פולקסווגן נכתב באופן קצר ומתומצת ש"הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (EPA) הודיעה לפולקסווגן ביום שני כי בכלי רכב עם מנועי TDI V6 הייתה פונקציה שלא תוארה כראוי בתהליך הרישום (של הדגמים בארה"ב – ג.מ.). פולקסוואגן מבקשת להדגיש כי אף תוכנה לא הותקנה במנועי הדיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שנועדה לשנות את מאפייני פליטות המזהמים באופן אסור. פולקסווגן תשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות להגנת הסביבה כדי להבהיר עניין זה במלואו".

    בהודעתה של חברת פורשה צפון אמריקה נאמר שהחברה "הייתה מופתעת ללמוד על ההפרות לכאורה… עד להודעה זו, כל המידע שלנו היה שפורשה קאיין דיזל עומד באופן מלא בדרישות התקינה. פורשה צפון אמריקה תשתף פעולה באופן מלא עם כל הרשויות הרלוונטיות".

     

    Volkswagen Touareg TDI CleanDiesel

     

    אנשי הסוכנות, מנגד, טוענים שתוכנה שקיימת ביחידת הניהול של מנועי הדיזל האלה אפשרה לפולקסווגן (וכן לאאודי ולפורשה) לעבור את מבחני זיהום האוויר למרות שבפועל פולטים המנועים כמויות גבוהות יותר של תחמוצות חנקן, ולא עומדים בדרישות החוק.

    התוכנה, לטענתם, יכולה "להבין" מתי נמצא המנוע בבדיקת מעבדה, ובמצב כזה היא מעבירה את המנוע למצב שבו משתנים תזמון ההצתה, לחץ הדלק במערכת ההזרקה וניהול מחזור גזי הפליטה, וזאת באופן שבין השאר יוצר טמפרטורות פליטה גבוהות יותר ופליטת תחמוצות חנקן נמוכה.
    העלאת מידת החום כרוכה ככל הנראה בהעלאת תצרוכת הדלק, ונועדה לחמם במהירות את הממיר הקטליטי הסלקטיבי ולשפר את ביצועי הפליטה בעת התנעת מנוע קר. אותה מערכת קיימת ומתפקדת – כך הסוכנות – גם בתנאים הרגילים, אולם בעת שהיא מזהה מצב בדיקה היא פועלת באופן אחר, ומכאן שמדובר ב"תוכנת מירמה".

    בפועל, פליטת תחמוצות החנקן "בחיים האמיתיים", גבוהה לטענת הסוכנות עד פי 9 מאשר בבדיקות המעבדה.

    "בפולקסווגן ידעו או היה צריכים לדעת שהתוכנה שתוארה עוקפת, מרמה או הופכת לבלתי פעילה מערכות שמשמשות לעמידה בתקני פליטת מזהמים בארה"ב", נכתב בהודעת הסוכנות, "לכן לכאורה מדובר בתכנון של "מכשיר רמאות"… המערכת המדוברת הכילה ציוד לבקרת פליטת מזהמים ש(תיאורו) לא נמסר לסוכנות – כנדרש בחוק. באופן כללי, תוכנה כזו היא חוקית רק במידה שאפשר לראות אותה מתפקדת במהלך בדיקה, והיא נחשפת כראוי לסוכנות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם פולקסווגן רימתה גם עם הדיזלים הגדולים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.