• Ad
  • האם מזג האוויר ונהגי הפורמולה 1 יביאו לביטול המרוץ בבלגיה בסופ"ש זה?
    לא רוצים טרגדיה נוספת על המסלול: נהגי פורמולה 1 קוראים לבטל את הגרנד פרי הבלגי אם התנאים יהיו גרועים במיוחד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום (ו'), במזג אוויר גשום, נערכים מקצי האימון לקראת הגרנד פרי הבלגי על אחד ממסלולי המרוץ המסוכנים באירופה, וזאת פחות מחודש לאחר תאונה קטלנית שבה נהרג שם נהג המרוצים ההולנדי בן ה-18 – דילאנו ואן הוף.

    רבים מנהגי הפורמולה 1 הביעו ביומיים האחרונים חששות גלויים מפני מזג האוויר הגשום, ובפרט כשמדובר במסלול שגבה ב-100 השנים האחרונות את חייהם של 49 נהגים. רוב נהגי הפורמולה 1, ובראשם ג'ורג' ראסל שמכהן כדירקטור באיגוד הנהגים, מסבירים שהבעיה העיקרית של נהיגה על מסלול רטוב, באופן כללי, לא קשורה לאחיזה אלא לראות מאד מוגבלת שנגרמת בגלל רסס רב מן הצמיגים. בעיה זאת, לדבריהם, הוחמרה בשנים האחרונות בגלל צמיגים רחבים יותר ויכולת הצמדה גבוהה יותר של המכוניות.

     

    האם מזג האוויר ונהגי הפורמולה 1 יביאו לביטול המרוץ בבלגיה בסופ"ש זה?

     

    סבב הגרנד פרי הבלגי אמור היה להיערך מאוחר יותר בעונה, אבל הוא הוקדם לסוף יולי בשל ביטול הגרנד פרי הצרפתי ב'פול ריקרד'. מה שמסבך עוד יותר את העניינים זאת ההחלטה לבצע את הסבב הזה בפורמט הספרינט החדש, שמשמעותו המעשית היא מעט מאד זמן אימון והרבה יותר אקשן תחרותי.

    המסלול בספא מתאפיין בישורות ארוכות שמאפשרות מהירויות גבוהות, ומספר פניות שלגביהן נטען שהן לא מספקות הגנה מספקת ובעיקר דוחפות את המכוניות בחזרה למסלול במקרה של פגיעה בגדרות הבטיחות – במקום לספוג את המכוניות מחוץ למסלול.

    התחזית כרגע היא ליומיים סוערים בשבת וראשון, וראסל התבטא במסיבת עיתונאים ואמר: "שתי השאלות הן האם המסלול בטוח מספיק ומה יהיו תנאי מזג האוויר. העובדה היא שספורט מוטורי תמיד יהיה מסוכן כשנוסעים במהירויות האלה ואם צריך לדרג את רמת הסיכון של כל המסלולים ספא הוא בוודאי אחד המסוכנים יותר, יחד עם ג'דה, מונקו, ובמידה מסוימת גם סוזוקה…
    …כאשר יש שילוב גם של מזג אוויר זה מאוד מאתגר מפני שפשוט אין לנו שום נראות. דמיינו לעצמכם נסיעה בכביש מהיר בגשם שוטף בלי מגבי השמשה הקדמית, וככה זה באמת מרגיש בקוקפיט… ברור שביטול מרוץ זה לא טוב לאף אחד אבל אנחנו לא רוצים לראות תאונה מצערת כפי שראינו לאחרונה".

    את דבריו של ראסל חיזקו גם שארל לקלר מפרארי שאמר ש"ה-FIA לא צריך להיות בלחץ לבטל את המרוץ אם התנאים רטובים מדי", וגם ואלטרי בוטאס ולנדו נוריס.

    פרננדו אלונסו ניסה להסביר את המורכבות של הדברים ואמר שצמיגים רחבים ומכוניות רחבות יותר, ודגש על האווירודינמיקה של תחתית המרכב החמירו את בעיות הראות שנגרמות בגלל רסס… בהונגריה הראות הייתה גבולית, (כלומר ש) זה לא עניין ספציפי למסלול… אז כן, אנחנו צריכים לבדוק כמובן. זה סוף שבוע של ספרינט אז אין אפשרות לדחות או לבטל את המוקדמות… אז הסיכון הוא קצת יותר גבוה מסוף שבוע רגיל".

     

    האם מזג האוויר ונהגי הפורמולה 1 יביאו לביטול המרוץ בבלגיה בסופ"ש זה?

     

    מי שלא צפוי לסבול מרסס של מכוניות אחרות בספא, אלא אם יהיו תקריות שיחייבו הוצאת מכונית בטיחות, זה האלוף הנוכחי, נהג רדבול מקס ורסטאפן. בתשובה לשאלות כתבים הוא השיב שהוא לא רואה במסלול של ספא את המסלול המסוכן ביותר בפורמולה 1. "אני חושב שהמסלול של מונאקו הרבה יותר מסוכן מאשר כאן אבל אנחנו מתחרים שם כי זה נחשב בטוח מספיק. תאונות קורות לצערי…"

    ורסטאפן, מכל הבחינות, הוא כנראה אחד האחרונים שירצה לוותר על המרוץ בספא – בין השאר מפני שאחריו יוצאת האליפות לפגרה קצרה וזאת ההזדמנות שלו לנצל את הישורות הארוכות של ספא כדי להביא ניצחון שמיני ברצף ולהגדיל עוד יותר את פער הנקודות הנוח שלו בטבלת אליפות הנהגים.

    ורסטאפן ניצח בבלגיה גם בשנה שעברה לאחר שהסתער על הזירה מהמקום ה-14 ועד לניצחון ומאז המכונית שלו רק השתפרה ושומרת על פער ניכר משאר החבורה. היתרון של רדבול RB19 על מסלול כמו ספא כל כך משמעותי שסיום בשני המקומות הראשונים נראה סביר מאד.

    גם פרארי, אחרי רצף מרוצים גרועים במיוחד בסילברסטון ובהונגריה, יכולה לנצל לטובתה את הישורות הארוכות של ספא, מפני שעד היום הבעיה הגדולה שלהם הייתה מאבק בטמפרטורות גבוהות ובשחיקת צמיגים. שארל לקלר ניצח על המסלול הזה בשנת 2019, ועל אף ההפתעה של מקלארן זה מעניק לו סיכוי לא רע בכלל לכבוש לכל הפחות את אחת המדרגות של הפודיום ביום ראשון.

     

    האם מזג האוויר ונהגי הפורמולה 1 יביאו לביטול המרוץ בבלגיה בסופ"ש זה?

     

    מקלארן הפכה לפתע למועמדת סבירה מאד להישג מכובד ושני הנהגים המבריקים שלה עשויים לתת הופעה ולהיאבק במקס ובצ'קו. לעומתם נראה שהישורות הארוכות לא יטיבו עם מרצדס שמתקשה להבריק במהירויות גבוהות, וזה למרות ההצלחה שלה בהונגריה – שם היא הייתה השנייה הכי מהירה על המסלול.

    ניקו הולקנברג הבריק בפעם האחרונה העונה שבה גשם שיחק תפקיד, והוא הביא להאס נקודות שהיא כל כך צריכה. המכונית שלהם לא באמת תחרותית אבל גשם יפתור להם את בעיית שחיקת הצמיגים, ורובנו נשמח אם גונת'ר יזכה לקצת נחת.

    לעומת כל אלה רוב הפרשנים אובדי עצות לגבי הסיבות לצניחה הדרמטית בהישגיה של אסטון מרטין בשלושת הסבבים האחרונים, שבכל אחד מהם אתגרו את המכוניות היבטים שונים והמכוניות של אסטון היו גרועות בכולם. הקבוצה מבטיחה שדרוג לכנף האחורית שאמור לשפר את האיזון ואת ביצועי ה-DRS, אבל בואו נראה אם יהיה מרוץ, כמה גשם ירד, ומה יהיו ההתפתחויות האחרות.

    גשם גרם לביטולו של המרוץ בספא לפני שנתיים, אחרי ההזנקה וכעבור שתי הקפות רטובות, והוא עלול לעולל תעלול דומה גם השנה. מצד שני, אם הוא לא יהיה מוגזם זה יכול לטרוף קצת את הקלפים, לדחוק לקצה את האסטרטגיות השונות של הקבוצות ולייצר אקשן בקדמת הגריד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם מזג האוויר ונהגי הפורמולה 1 יביאו לביטול המרוץ בבלגיה בסופ"ש זה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.