• Ad
  • ניסאן מצהירה על כוונה להרחיב את מכירות מותג ה'לואו-קוסט' שלה לשווקים נוספים בדרום אמריקה, באפריקה ובמזרח התיכון. האם בצמוד לדאצ'יה נראה כאן גם מותג יפני זול?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט שנה וחצי חלפה מאז השיקה ניסאן היפנית את מותג ה'לואו-קוסט' שלה – 'דאטסאן', אשר מיועד להתחרות על החלק הפחות יקר של שוק הרכב, בעיקר במדינות מתפתחות.

    אתמול, במטה החברה ביוקוהומה, יפן, ובמקביל להשקת מכונית תצוגה חדשה בתערוכת טוקיו, הכריזו ראשי החברה על כוונתם להרחיב את פעילותם גם לשווקים נוספים – בהם גם כאלה שקרובים אלינו מבחינה גיאוגרפית.

    ניסאן הכריזה במקור על השבתו לחיים של המותג 'דאטסאן' בחודש מרץ 2012, והודיעה שזהו מותג משלים לצד המותג המרכזי – ניסאן, ומותג היוקרה אינפיניטי.

    מכוניות ראשונות שנושאות את שם המותג הזה, מדגם GOּּ, נמסרו ללקוחות בהודו בחודש מרץ 2014, ומאז כבר נמכרו כ-114,000 מכוניות בהודו, אינדונזיה, רוסיה ובדרום אפריקה.
    במקביל החל הייצור של מכוניות אלה בשלושה מפעלים באותן מדינות, והוקמו בהן 420 סוכנויות מכירה.

     

    Datsun GO-cross Concept

     

    כעת מצהירים היפנים על הכוונה להרחיב את פעילות המותג לדרום מזרח אסיה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון וכן למספר שווקים באפריקה.
    "זהו יום משמעותי עבור דאטסאן", אמר וינסנט קובי (Cobee), מנכ"ל חטיבת דאטסאן בניסאן. "השלמנו בהצלחה את השלב הראשון של חזרתנו, ואנחנו גאים שבאמצעות כלי הרכב שלנו יותר מ- 100,000 לקוחות הפכו את החלום שלהם לניידות אישית למציאות… תוכניות ההתרחבות שלנו כוללות המשך צמיחה של מכירות ושירות בארבעת השווקים הקיימים שלנו, תוך הרחבת ההיצע שלנו לשלושה דגמי מכוניות בהודו.

    בתחילת שנת 2016 נשיק דגם חדש לחלוטין שיהיה הדגם הראשון של דאטסאן שמבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה, CMF, של קבוצת רנו-ניסאן.
    אנחנו לומדים גם את האפשרויות להתרחבות עסקית נוספת בשווקים אחרים שבהם נרשמה הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם, כולל אפריקה".

    יש עתיד בישראל?

    ההחלטה אם למכור את דגמי דאטסאן גם בישראל תלויה במשתנים רבים, אבל בהחלט יש בה היגיון – בעיקר בשוק מוטה לכיוון ציי רכב.
    גם כך, לניסאן יש את המגוון הרחב ביותר של דגמים ומקורות ייצור ביחס לכל יצרניות הרכב האחרות, ויבואניה לישראל יכולים להביא מכוניות מאד זולות כמו אלמירה ומיקרה או מכוניות יקרות כמו אלטימה ופאת'פיינדר.

    אלא שהוספת מותג נוסף, למרות שהיא דורשת מערך נוסף של שיווק ומכירות, יכולה לאפשר ליבואני ניסאן להתמקד בנפרד בשוק הפרטי ובשוק המוסדי – בין אם על-ידי מכירת דאטסאן לפרטיים או להיפך – הפיכת דאטסאן למותג מוסדי וחיזוק מעמדו של ניסאן בקרב לקוחות פרטיים.

    ההחלטה אם לשווק דאטסאן בישראל תלויה בטיב היחסים שבין יבואני ניסאן לישראל לבין אנשי ניסאן, אבל גם בהיגיון הכלכלי, ביכולת וברצון של ניסאן לעמוד בדרישות התקינה האירופיות.

    קרוס אובר חדש נולד

    במהלך אירוע ההשקה חשפה דאטסאן דגם תצוגה חדש שנקרא 'גו-קרוס', ובאופן טבעי זהו קרוסאובר שמהווה גרסה מוגבהת ומנופחת של GO הרגילה של החברה, ולדבריהם "מציג את החזון של המותג להרחבה אפשרית של משפחת דאטסאן GO / GO + בשווקים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים". במסיבת העיתונאים שבה נחשף הדגם אמר אמנם קובי שאין תכנית לייצור מסחרי של 'גו-קרוס', אבל מאחר שבאותה נשימה הוא גם אמר שהודו ואינדונזיה הינם שווקים הגיוניים לקרוסאוברים אפשר להעריך שבהחלט יש כוונה לייצר כלי רכב בקטגוריה הזאת.

     

    Datsun GO-cross Concept

     

    נכון להיום נמכרת GOּ הרגילה באינדונזיה תמורת 8,500 דולר, ואילו בהודו – שם היא זוכה להטבת מס, היא נמכרת תמורת 6,000 דולר. בשיחות סגורות אמרו אנשי דאטסן שקרוסאובר דוגמת 'גו-קרוס' צפוי לעלות בין 1,000 ל-1,500 דולר יותר מאשר מכונית ההאצ'בק.

    דאטסאן הוא שמה הקודם של ניסאן, חברה שקמה במקור לפני 101 שנים תחת השם 'דאט' – ראשי התיבות של שמות המשפחה של שלושת אנשי העסקים שהקימו אותה.

    'דאט', ביפנית, היא מילה שמשמעותה "במהירות הבזק", ובתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת נוסף לשם המקורי גם סאן והיא הפכה להיות דאטסאן – בתחילה DATSON ולאחר מכן DATSUN.

    בגלגולה הנוכחי, שהוצג כאמור בשנת 2012 ויצא לאור לפני כשנה וחצי, דאטסאן הוחזרה לחיים כדי להציע מוצר במחיר תחרותי עבור "המעמד הבינוני העולה" במדינות מתפתחות, עם מיקוד במשפחות ויחידים אשר במקרים רבים "עולים" למכונית לאחר שנהגו קודם לכן על אופנועים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם 'דאטסאן' של ניסאן תימכר גם בישראל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.