• Ad
  • הונדה HR-V
    יבואנית הונדה מתכוננת לשווק בקרוב שני דגמים חדשים בעלי פוטנציאל מכירות גבוה: ג'אז ו-HR-V החדשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי תקופה ארוכה של צניחה מתמשכת במכירות, בין השאר בגלל היצע דגמים מצומצם ומחיר גבוה ביחס למתחרות, מקווה חברת 'מאיר', יבואנית הונדה, לשינוי מגמה בסיוע שני דגמים חדשים שעושים את דרכם ארצה.

    הונדה ג'אז חדשה. בדרכה לישראל.

    בששת החודשים הראשונים של השנה מכרה הונדה 972 מכוניות בלבד – ירידה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ועשרות אחוזים לעומת שנים קודמות. שתי מכוניות חדשות – הסופר-מיני ג'אז והמיני-ג'יפון HR-V – עשויים להשיב להונדה את הברק לעיניים ואת הנפח לטבלת המכירות.

    הונדה ג'אז החדשה תגיע כבר באוגוסט הקרוב, תוך פחות מחודש. זהו דור שלישי למכונית, היא גדולה מקודמתה בכל ממד, והיא גם שומרת על המסורת של הדגם עם תכנון פנימי חכם ומיקום לא שגרתי של מיכל הדלק.

    ג'אז תוצע בישראל עם שתי מערכות הנעה: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.3 ליטר (100 כ"ס), ויחידה היברידית שמשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי כדי לספק יחד 123 כ"ס.

    ג'אז הקודמת "סבלה" ממחיר גבוה להחריד, עד כדי כך שהיא נמצאה מעל גבול הגזרה של מכוניות משפחתיות קומפקטיות. בשנת 2011 לאחר מתיחת הפנים האחרונה של הדגם היוצא, הוזל אמנם המחיר באופן משמעותי אבל עדיין נותר יקר ביחס למתחרות הישירות.

    אנשי מאיר רוצים להציע מחיר תחרותי לג'אז החדשה, ולמרות שהם עדיין לא מוכנים לנקוב בו (שינויים לא מעטים אפשריים עדיין בשוק ובשערי המטבעות גם במהלך החודש הקרוב) הם טוענים שהוא יהיה "תחרותי יותר, אם כי ודאי שלא הדגם הזול בסגמנט".

    לא מיותר להזכיר ששוק הסופר-מיני נשלט כיום על-ידי מכוניות אטרקטיביות במחירן מקבוצת פולקסוואגן – סיאט איביזה וסקודה פאביה, ושאת נתח המכירות המשמעותי ביותר של לקוחות פרטיים נטלה עד עתה יפנית נחשבת אחרת – טויוטה יאריס. כניסתן לשוק של מאזדה 2 החדשה, ובשבוע הבא גם של פיז'ו 208, לא תקל על המהלך של הונדה.

    מכונית חדשה נוספת של הונדה, ואולי אפילו חשובה יותר, היא HR-V – מיני-קרוס-אובר חדש שיתחרה בקטגוריית הג’וק. שם הדגם אמנם לקוח מן ההיסטוריה של הונדה, גם הוא אגב דגם שנכשל מסחרית בישראל, אבל הפעם מדובר כבר בכלי מעוצב בסגנון מודרני שנכנס לפלח השוק הלוהט ביותר בארץ.

    הונדה HR-V

    HR-V, מבוסס על פלטפורמה מוארכת של ג’אז, אשר תהווה בעתיד בסיס לסיביק הבאה. אלינו הוא יגיע ברבעון הרביעי ממקסיקו, מצויד במנוע בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס) ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה.

    במאיר מודעים לכך שהתחרות בסגמנט הקרוס-אוברים עזה מתמיד, ובמיוחד לאחר שקיה החלה להציע את ספורטאז' 1.6 ליטר ב-135,000 שקלים. למרות זאת הם מזהירים ש-HR-V לא יוכל להתחרות באגף הזול של דגמי הפנאי, והוא צפוי להיות ממוצב מול פיאט 500X, אופל מוקה ואחרים.

    לא מיותר להזכיר לאנשי מאיר שחלק מכשלונו של HR-V המקורי נבע ממחיר יקר, ועל אף שלדגם החדש יש את כל מה שנדרש כיום ממיני- קרוס-אובר מודרני – גם מחיר תחרותי הוא חלק מדרישות החובה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם ג'אז ו-HR-V יניעו קאמבק להונדה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.