• Ad
  • האם בקרוב נוכל לקנות מכוניות בחנויות של "אפל"?
    מקורות המקורבים לפרויקט "טיטאן" שאמור לספק את התשובה של אפל לטסלה ולמכונית האוטונומית של גוגל, טוענים שממציאת הסמארטפון חישבה מסלול מחדש והחליטה להתמקד בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית וממשקי הפעלה ולהשאיר את ייצור הברזלים ליצרנית רכב מוכרת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Apple storeענקית הטכנולוגיה "אפל" שחתומה על כמה המצאות ששינו סדרי עולם כמו הסמארטפון, נגן המוזיקה הדיגיטלי הנייד ומערכת ההפעלה למחשבים ששימשה השראה לווינדוס, החליטה לאחרונה, כך לדברי מקור המקורב לפרויקט 'טיטאן" – שם הקוד ל-iCAR, לקחת צעד גדול אחורה ולוותר בשלב זה על הרעיון לייצר מכונית "אפל" עצמאית ולהתמקד בפיתוח טכנולוגיות ומערכות נהיגה אוטונומיות.

    עוד ב-TheCar:
    מנכ"ל טסלה: אפל מעסיקה את מי שאנחנו מפטרים
    מלחמת העולמות: טויוטה ופורד נגד גוגל ואפל
    צפו: הצצה נדירה ל-120 השנים הראשונות של סקודה

    כבר לפני כעשור החלו להסתובב שמועות על  כוונה של אפל, בהנהגתו של סטיב ג'ובס, להכנס לתחום המוטורי, אך בעוד שבתחומים אחרים בקרב היצרי בין גוגל לאפל בדרך כלל היה זה ג'ובס ששלף לפני סרגיי ברין ולארי פייג', בכל הנוגע למכונית אפל השתרכה תמיד אחרי גוגל (וטסלה) שכבר הספיקה לפתח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית שנוסתה לאורך מיליוני קילומטרים של כבישים ציבוריים . רבים טוענים שהעיכוב בתחום המוטורי קשור למחלתו ובהמשך למותו של ג'ובס, שהיה המוח היצירתי מאחורי החידושים הגדולים של אפל, כמו גם לתחרות הגוברת בשוק הסמארטפונים המהווה מקור ההכנסה העיקרי של אפל.

    בכל מקרה, בניגוד לגוגל שנוהגת בשנים האחרונות לשתף את הציבור הרחב בהתקדמות פיתוח טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה, אפל מקפידה לשמור על חשאיות מרבית ומנהלת את פרויקט "טיטאן" בו לוקחים חלק מאות מהנדסים, כפי שדיווחנו כאן בעבר, בסביבה סטרילית, הרחק מעיני הציבור ומעבר לגדרות גבוהות של בסיס צבאי לשעבר של חיל הים ליד סן פרנסיסקו שנשכר לצורך כך על ידי החברה במטרה להשיק ב-2020 את המכונית הראשונה מתוצרתה.

    לא לגמרי ברור מה הוביל את אפל, הידועה כחברה שמקפידה לפתח גם את החומרה וגם את התוכנה לכל מוצריה, להחליט להסתפק בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית וממשקי הפעלה ולוותר על ייצור מכוניות. יתכן שבחברה הגיעו למסקנה שהפער שפתחו טסלה וגוגל בתחום הוא פשוט גדול מדי ובלתי ניתן לגישור בזמן אמת ויתכן כי הבינו שייצור ותכנון מכונית מא' עד ת' הוא מורכב בהרבה מפיתוח דור חדש לאייפון ואין לחברה רצון או משאבים להתעסק בכך.

    בכל מקרה, על פי אותם מקורות, מנהל הפרויקט, בון מנספילד, הוא זה שדוחף לעשות את השינוי ולהתמקד בתחומים בהם לאפל יש יתרון של ממש ולהשאיר את ייצור "הברזלים" למישהו אחר – יצרנית רכב מוכרת שתחבור לאפל או חברה חדשה עם רקע בתעשיה כבדה  ומשאבים שרוצה להכנס לתעשיית הרכב.

    וישנה גם אפשרות שבסופו של דבר אפל תחליט להציע מערכות הפעלה ונהיגה אוטונומיות למספר יצרנים ממש כמו ש- CarPlay מוצעת במערכות המולטימדיה של כמה וכמה מותגים. אפל הרשמית ממשיכה במדיניות המידור שלה ובשלב זה לפחות מכחישה כל שינוי כיוון בפרויקט "טיטאן" שכאמור ממילא מתנהל כולו מאחורי מעטה כבד של סודיות.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם אפל מוותרת על ה-i car?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.