• Ad
  • האם אאודי ופורשה בדרך לפורמולה 1?
    מותג היוקרה של קבוצת פולקסווגן מנהל משא ומתן לרכישת נתח מקבוצת המרוצים של מקלארן, ואילו פורשה עשויה לסגור עסקה עם רד-בול
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זוכרים את הקרבות המרתקים בין אאודי לפורשה במירוצי הסיבולת אך לפני שנים אחדות? יש מצב שהחל מעונת המירוצים 2026, ואולי אף קודם לכן, נחזה במאבקים הרבה יותר מרתקים בין שני מותגי היוקרה הגרמנים על מסלולי הפורמולה 1, וזאת לאחר שמועצת המנהלים של פולקסווגן אישרה לשתי החטיבות שלה למצוא את הדרך כדי להתחיל לשרוף שם גומי.

     

     

    העיתון הגרמני Automobilwoche, חבר בסינדיקט 'אוטומוטיב ניוז', מדווח על כך שאאודי הגדילה לאחרונה את הסכום שהיא מוכנה לשלם כדי לרכוש נתח בעלות בקבוצת המירוצים הבריטית המפוארת של מקלארן בפורמולה 1, וששני הצדדים עשויים לחתום על "מכתב כוונות" ממש בשעות או בימים הקרובים.

    שמועות ראשונות בנושא זה פורסמו כבר בחודש נובמבר האחרון אבל הן חלפו ונעלמו לאחר שמקלארן עצמה מיהרה להכחיש אותן באופן רשמי בהודעה שלא משתמעת לשתי פנים. אלא שכמה ימים לאחר מכן שוב צצה אותה שמועה, והפעם על-ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס' אשר ציטטה שני מקורות שונים ושניהם אישרו את קיומן של שיחות בין נציגי אאודי לאנשי מקלארן. סוכנות הידיעות 'בלומברג', לעומת זאת, ציטטה גורמים אנונימיים אחרים שטענו שההצעה נדחתה מפני שהייתה נמוכה מידי לדעתם של הבריטים. שבועות ספורים לאחר מכן שב מנכ"ל קבוצת המירוצים זאק בראון והכחיש את הטענה שהחברה מוצעת למכירה, אך מצד שני הודה בעצם קיום פגישה עם אאודי, מה שהוכיח שאין עשן בלי אש.

    לפי Automobilwoche, אאודי הגדילה לאחרונה את סכום הכסף שהיא מוכנה לשלם מגזרת החצי מיליארד דולר אל אזורי ה-700 מיליון דולר, וזה לא תמורת כל הקבוצה אלא רק עבור נתח שגודלו לא ידוע. מה שיותר מעניין זה שהדיווח ממוקד בקבוצת המירוצים של מקלארן ולא בחברת המכוניות שצמחה מתוכה ועשויה הייתה להיות רכישה הרבה יותר מעניינת מבחינת קונצרן פולקסווגן כולו. לא מיותר להזכיר שאם פולקסווגן אכן תרכוש נתח מקבוצת הפורמולה של מקלארן כעת היא עלולה להימצא במצב מביך למשך מספר שנים בהנחה שהיא תוסיף להשתמש במנועים מתוצרת מרצדס, או להידרש להשקעה לא סבירה אם היא תעדיף להתאים מנוע קיים שלה לתקנות הקיימות.

     

    האם אאודי ופורשה בדרך לפורמולה 1?

     

    ככל שמדובר בספורט מוטורי הדיווח החדש שב ומצית את הדמיון מכיוון שלאורך השנים אאודי השקיעה את רוב משאביה בענפי ספורט מוטורי אחרים, עם הצלחות רבות במירוצי סיבולת, מירוצי מכוניות סלון וראלי-רייד, ומכיוון שאת אחד מסימני ההיכר החשובים ביותר שלה – הנעת 'קוואטרו', היא צרבה לתודעה העולמית בזכות השתתפותה באליפות הראלי הבינלאומית.
    אם כבר "פורמולה" – אפשר היה להניח שאאודי תעדיף להציב את כל כובד משקלה באליפות פורמולה E החשמלית שנכנסה כעת לשנתה התשיעית (ולאחרונה נפוצו שמועות שמקלארן שוקלת להשתתף בה). מצד שני קשה להפריז בחשיבות הזינוק התודעתי שחל במודעות הציבורית לפורמולה 1 בזכות ארבע העונות של סדרת הדוקו-ריאליטי 'Formula 1: Drive to Survive' של 'נטפליקס'. עבור אאודי, רכישת קבוצת מירוצים כלשהי, לא כל שכן אחת עם עבר מפואר ויכולות מוכחות כמו מקלארן, היא דרך מושלמת לחדור לספורט הזה.

    מערכת הנעה של פולקסווגן

    בעונת המירוצים 2026 ייכנסו לתוקף תקנות חדשות לגבי מערכות ההנעה בפורמולה 1, וכל הקבוצות שלא שייכות ליצרניות (כלומר – כמעט כולן) זקוקות נואשות להגדלת מבחר מערכות ההנעה שיעמדו לרשותן. לקבוצת פולקסווגן יש הרבה מאד טכנולוגיה רלבנטית, ולכן יכולה להיות לה תרומה אדירה ככח מניע, תרתי משמע, לקבוצות שונות. זה, אגב, נכון גם אם היא לא תהיה מעורבת באופן ישיר בבעלות או בניהול של קבוצת מירוצים.

    אחת הקבוצות המצליחות שבוודאי תשמח להשתמש במערכת הנעה חדשה ומושקעת היא רד-בול, אשר לא הכחישה את המשא ומתן שהיא מנהלת עם פורשה, אם כי בימים האחרונים דווח על התקררות במגעים בין הצדדים (וזה דווקא עשוי להעיד בדיוק על ההיפך). ברקע הדברים צריך לזכור גם שלאאודי ולפורשה יש עניין מיוחד לחסום אפשרות שמי שתמהר לשים גלגל באליפות הזאת היא היריבה שלה ממינכן, ב.מ.וו, אשר חתמה לפני כשבועיים על הסכם עם חברת המכוניות מקלארן לפיתוח משותף של ארכיטקטורה למכוניות ספורט חשמליות. עדיין לא מדובר בהסכם מחייב, והוא עשוי, או עלול, להתבטל אם אכן תתבצע עסקה בין מקלארן לאאודי.
    צריך להזכיר גם שקבוצת פולקסווגן שוקלת להנפיק חלק מן הבעלות בפורשה בבורסה, ושבשנה שעברה היא העבירה את הבעלות בבוגאטי לידי יצרנית מכוניות העל 'רימאק', שבה יש לפורשה 45% בעלות.

     

    האם אאודי ופורשה בדרך לפורמולה 1?

     

    נכון לעכשיו עדיין קשה להבחין באש בתוך כל העשן הזה, אך נראה שכל האופציות על השולחן. ייתכן שהעניין ממוקד בזירת הפורמולה 1 ויש מצב שהוא רחב יותר ויביא בסופו של דבר להצטרפות של מקלארן למשפחת פולקסווגן, ואולי דווקא להיפך: אולי זה יאיץ את אנשי ב.מ.וו לעשות מהלך זריז מול מקלארן, ממש כפי שהם עשו לפני שנים כאשר חטפו לפולקסווגן את רולס-רויס מתחת לאף.

     

    תקנות חדשות יצרניות חדשות

    אליפות פורמולה 1 סובלת כרגע ממחסור חמור בספקיות מנועים, וקברניטיה יוצאים מגדרם כדי להקל על השחקניות הקיימות ולמשוך לזירה שחקניות נוספות. לאחר שהונדה הודיעה על פרישתה מן הספורט כספקית מנועים נותרו בזירה רק פרארי, מרצדס ורנו.

    אנשי רד-בול, שמתבאסים כמובן מן האפשרות לחזור אחורה אל רנו, הצליחו לשכנע את הונדה לתמוך בהם למשך שלוש עונות נוספות בשעה שהם משתמשים בארכיטקטורה הקיימת של מנועי הונדה ומתחזקים אותה בעצמם תחת מחלקת מנועים חדשה בשם Red Bull Powertrains. לאנשי רד בול יש גם ככל הנראה חלק משמעותי בהחלטת רשויות הפורמולה 1 לכפות "הקפאת איפיון" על כל מנועי הפורמולה 1 למשך ארבע עונות, וזאת כדי לצמצם את ההשקעות שנדרשות במערכות ההנעה האלה.

    התקנות הנוכחיות של מנועי פורמולה 1 נכנסו לתוקף בעונת 2014, אבל עד לעונת 2022 לא חלה הגבלה על פיתוח מנועים בתוך מסגרת התקנות הקיימת. החל מן העונה הנוכחית, ובמשך שלוש העונות הבאות, נאסר על ספקיות המנועים לבצע שינויים נוספים אשר ישפיעו על הביצועים. ארבע היחידות הקיימות כעת עברו בחודש שעבר הומולוגציה סופית של הפדרציה לספורט מוטורי, FIA, ומעכשיו והלאה אסור לשפר את מנוע ה-V6 עצמו, את מערכת הטורבו, מערכת ה-MGU-H, ואת מערכות הפליטה, הזרקת הדלק ושימון המנוע. החל מחודש ספטמבר השנה אסור יהיה לשנות את מערכות ניהול המנוע האלקטרוניות ואת מערכת ה-MGU-K והסוללה, וזאת עד לסוף עונת 2025.

    תקנות ההנעה החדשות לעונת 2026 טרם פורסמו אבל ידוע שהמנועים עצמם יישארו מנועי V6. עם זאת, כדי לפתח את יחידות ההנעה החדשות תידרש כמות עצומה של עבודה, כלומר המון כסף, וזאת הסיבה הראשונה להקפאה: שלוש הספקיות הנוכחיות יוכלו להשקיע מעכשיו ועד סוף עונת 2025 את כל המשאבים הנחוצים לפיתוח המנועים החדשים מבלי להידרש להשקיע במקביל גם במנועים הקיימים.

    פרק זמן של ארבע עונות יאפשר גם לכל יצרנית חדשה ששוקלת את צעדיה להיערך מבעוד מועד ולהכין את עצמה גם מבחינת ההשקעה הנדרשת. כרגע הכוונה כמובן לקבוצת פולקסווגן, אם כי עד לשנת 2026 אי אפשר לשלול את האפשרות לכניסתה של יצרנית סינית לתמונה.

    אגב, אנשי מקלארן טרם הגיבו על הפרסום החדש.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם אאודי ופורשה בדרך לפורמולה 1?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.