• Ad
  • ד"ר שמואל חרל"פ: תעשיית הרכב לא ממש יודעת לאן היא מתגלגלת

    הבעלים של יבואנית הרכב הגדולה בישראל, ומשקיע בולט באוטו-טק הישראלי, טוען שתעשיית הרכב העולמית "לא ידעה מאיפה נפל עליה השינוי", ועדיין לא גיבשה אסטרטגיה ברורה לגבי העתיד. חוסר הבהירות, לדעתו, יימשך לפחות עוד 5 עד 7 שנים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ד"ר שמואל חרל"פ הוא לא רק מבעלי הבית של חברת כלמוביל, יבואנית הרכב הגדולה ביותר בישראל, אלא גם אחד המשקיעים הראשונים בחברת 'מובילאיי', אדם שחי את תעשיית הרכב העולמית מזה כ-40 שנים, ובין השאר בין הבודדים שהעז לומר בשעתו בגלוי שלחברת 'בטר פלייס' אין מודל בעל היתכנות. חרל"פ לא מרבה להתראיין או להופיע, אבל אתמול (ד') הוא נכח במסיבת העיתונאים לרגל השקת קונספט "כלמוביל קונקט" שכלל גם אמירה כללית אודות העתיד של החברה בתחומי הקישוריות, אוטונומיה, שיתופיות ורכב חשמלי. ניצלנו את ההזדמנות כדי לתפוס אותו לשיחה קצרה.

     

     

    ש: במשך שנים הגדרת את הייעוד של חברת כלמוביל כ"חברה למסחר ברכב", אבל כעת אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי אדיר בתעשיית הרכב ובעולם בכלל. האם ההגדרה הקודמת שלך עדיין תקפה כעת, ככל שהמודל של "תחבורה כשירות" (Mobility As A Service) תופס תאוצה, ובשעה שמהות הקשר עם לקוחות עובר ממכירת "ברזלים" למכירת חוויות?

    ד"ר חרל"פ: באופן בסיסי אנחנו עדיין סוחרים והעבודה שלנו היא עדיין "העברת בעלות". אנחנו עדיין קונים סחורה ומוכרים אותה. יחד עם זאת, העולם עובר מבעלות לשימוש, ואנחנו צריכים לעבור איתו. אנחנו מנסים, בינתיים באופן חלקי, לעבור מפלטפורמה של מוצרים לפלטפורמה של שירותים וחלק ממה שראית כאן היום קשור לזה. ברור שהעולם הולך לשם, ולכן אנחנו נצטרך להשתלב באקו סיסטם הזה.

    ש: איך אתה מדמיין את עולם הרכב בעוד עשור מהיום?

    ד"ר חרל"פ: בכלל לא ברור לי אם המותגים יישארו כפי שאנחנו מכירים אותם. אנחנו בכלל לא יודעים מה תהיה ההגדרה של "מותג" בעוד עשר שנים. הייתי לא מזמן בשטוטגארט (המטה של מרצדס – ג.מ.) ושאלתי את החבר'ה שם: "מה לדעתכם יגדיר את המיתוג בתעשיית האוטומוטיב בעוד עשור"? לא הייתה להם תשובה. הם אמרו שהם "בדיוק עובדים על זה".

    אבל לפני שמפתחים בכלל אסטרטגיה אתה צריך לדעת מה תהיה תפישת המותג שלך בעתיד, ורק אז אתה יכול שתהיה לך תוכנית יישומית. אם אין לך את הקונספט של מה יגדיר מותג בעוד עשר חמש עשר שנים איך אתה יכול בכלל לבנות אסטרטגיה?

     

     

    ש: למצב הזה יש משמעות קריטית מבחינת כיווני הפעולה והמבנה של כלמוביל כארגון. איך אתם תבנו את האסטרטגיה שלכם?

    ד"ר חרל"פ: אם אתה שואל אותי מה כלמוביל תהיה בעוד עשר או חמש עשרה שנים אין לי תשובה כרגע. הדברים מתהווים ומתגבשים בעולם ממש כעת, הדברים דינמיים מאד ובמהלך השנים הקרובות הם יגבשו גם את מה שאנחנו עושים.
    תבין, עולם הרכב היה עולם קפוא, הכל מאותו הדבר במשך 100 שנים, עד שבעשר השנים האחרונות ארבעת החיצים שדיברנו עליהם כאן היום תקפו את תעשיית הרכב. התעשייה לא הייתה מוכנה לזה בכלל. אתה חושב שמישהו במרצדס ידע שיהיה לו את העניין הזה של "קישוריות", ושל "שיתופיות", ושל "אוטונומי" ו"חשמלי" על הראש? ממש לא. הם לא ידעו. הם היו במצב אחר לגמרי. הם ייצרו את המכוניות שלהם. בגלל זה היום יש להם צורך להשקיע בהימורים גדולים מאד.

     

     

    ש: אצלי נפל האסימון שמישהו "מזיז את הגבינה" לתעשיית הרכב ביום שבו גוגל הציגה את הרכב האוטונומי הקטן שלה עם אב-טיפוס שנבנה בסדנה קטנה בדטרויט. מתי אצלך נפל האסימון והבנת שמשהו גדול קורה כאן?

    ד"ר חרל"פ: ללא ספק גוגל הוא האיום הגדול והמרכזי ביותר היום על תעשיית הרכב המסורתית. בדיוק באותו רגע שגוגל נכנסה לתמונה, ובזמנו היו גם דיבורים על אפל – היא נכנסה לתחום וכנראה יצאה ממנו – וזה היה במקביל למה ש'טסלה' עשו – באותו רגע הבנתי שיש מלחמה בין עמק הסיליקון לבין דטרויט (במובן של עיר הבירה של תעשיית הרכב – ג.מ.).

    ש: יש לך תחושת בטן לגבי פרק הזמן שבו המצב עדיין יישאר מעורפל? מתי לדעתך נוכל לראות את התמונה כהווייתה ולהבין מה באמת קורה?

    ד"ר חרל"פ: אני מעריך שזה ייקח בין חמש לשבע שנים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.