• Ad
  • עוד דלק למדורה או עשן בלי אש? האם נמצאה "תוכנת הונאה" חדשה בתיבות הילוכים אוטומטיות במכוניות מתוצרת אאודי?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרשת 'דיזלגייט' עלולה לקבל תפנית דרמטית שלילית לנוכח פרסומים בגרמניה לפיהם נמצאה עדות ל"תוכנת הונאה" נוספת, שטרם נחשפה בעבר, והפעם בתיבות הילוכים אוטומטיות במכוניות מתוצרת אאודי.

     

    Audi Ingolstadt site

     

    לא פחות מפתיעה הטענה שתוכנה זאת הותקנה גם במכוניות שיוצרו עד לחודש מאי השנה, כלומר כשמונה חודשים לאחר פרוץ שערוריית 'דיזלגייט', ואם לא די בכך ייתכן שגם נמצא מסמך מפליל ביותר אשר נכתב כביכול על-ידי מנהל בכיר בחברה.

    על-פי הדיווח בעיתון הגרמני בילד אם זונטאג מדובר הפעם לאו דווקא במנועי דיזל, אלא גם במנועי בנזין, ובתוכנה ייעודית שהיא חלק מתוכנת ההפעלה של תיבת ההילוכים האוטומטית AL551 שמחוברת למנועים שונים במכוניות אאודי מדגמי A6, A8, Q5 ואחרים.

    כמו "תוכנת ההונאה" שהותקנה במחשבי ניהול המנוע של מנועי הדיזל, ואשר דבר קיומה אושר על-ידי אנשי פולקסווגן מיד עם התפוצצות 'פרשת דיזלגייט' המקורית, גם תוכנה זאת מצמצמת את תצרוכת הדלק – וכך גם את זיהום האוויר – רק כאשר המכונית נמצאת ב"מוד מבחן" בעת בדיקות מעבדה.

    על-פי הדיווח מדובר בתוכנה שמוסווית כ"פונקציית חימום": כל עוד שהמנוע מתחמם נשארת תיבת ההילוכים בסל"ד נמוך, וכך המנוע צורך פחות דלק ומייצר פחות זיהום אוויר.
    אלא שמצב זה של חסכון בדלק לא נועד לצמצם את תצרוכת הדלק האמיתית של המכונית והוא פעיל רק כאשר מכונית עוגנת על מכשיר בדיקה, בעוד ש"בחיים האמיתיים" זאת פונקציה לא פעילה.

    על-פי הדיווח, התוכנה החדשה נמצאה לפני כארבעה חודשים על-ידי מהנדסים של "מועצת משאבי האוויר של קליפורניה" (CARB) – גוף מקביל פחות או יותר למשרד להגנת הסביבה, והיא מזהה מצבים שבהם גלגל ההגה נמצא בקו ישר (או בהטיה של פחות מ-15 מעלות) ולא בתנועה – ומסיקה מכך שהמכונית נמצאת במהלך מבחן זיהום אוויר.

    לדברי העיתון, אנשי CARB סבורים שמדובר בתוכנה שהותקנה ב"כמה מאות אלפי מכוניות" שנמכרו בעולם כולו.

     

    Audi Ingolstadt site

     

    העיתון הגרמני גם מדווח על מסמך אשר עלול להשפיע ישירות על הקריירה של מנהל מחלקת המנועים בקבוצת פולקסווגן, אקסל אייזר (Eiser) ואולי אף להפיל בעלי תפקידים בכירים ממנו.

    מדובר במסמך שבה שואל אייזר: "מתי תהיה לנו תוכנת העברת ההילוכים "המותאמת למחזור"?"
    עוד נכתב במסמך שהתוכנה "צריכה להיות מתוכנתת להיות פעילה ב-100% על מכשיר בדיקה (דינמומטר) אבל רק ב-0.01% בידי הלקוח", ועל פניו – אם הדיווח מדויק – מדובר לא ב"אקדח מעשן" אלא ב"תותח מעשן" שכן נוסח זה מעיד על כוונה תחילה ברורה מאליה ליצירת תוכנת הונאה.

    כותב מסמך זה מונה, כאמור, לימים למנהל מחלקת המנועים בקבוצה, והיה גם אחד המנהלים שהעידו בפני הרגולטורים האמריקנים במהלך חקירת 'דיזלגייט'.

    אנשי פולקסווגן פרסמו הלילה תגובה לפיה שני חברי דירקטוריון של החברה נחקרים על-ידי הפרקליטות הציבורית של בראונשווייג, ועם זאת "בהתבסס על בחינה מדוקדקת על ידי מומחים משפטיים פנימיים וחיצוניים, החברה שבה ומאשרת את האמונה שלה לפיה הנהלת פולקסווגן יצאה ידי חובת הגילוי שלה כדין לפי החוק הגרמני".

    החשיפה של בילד אם זונטאג, בהנחה שהיא מבוססת, מגיעה בעיתוי ממש גרוע מבחינת קבוצת פולקסווגן, אשר עמדה על סף חתימת עסקת טיעון עם משרד המשפטים האמריקאי במטרה לשים סוף סוף את הפרשה המעיקה מאחוריה, לפחות מבחינה משפטית-פלילית.

    עם זאת, הטיפול ביותר מ-11 מיליון מכוניות בעלות מנועי דיזל שנמכרו ברחבי העולם, והנזק התדמיתי העצום, גורמים בכל מקרה למשבר העסקי הקשה ביותר בתולדות החברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דיזלגייט 2: דיווח בגרמניה אודות תוכנת הונאה חדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.