• Ad
  • אחרי שלא עמדה בציפיות ולא הצליחה לשנות את פני התחבורה בהודו, הנאנו של טאטא מתחדשת. בתפריט עיצוב אגרסיבי יותר, אבזור נדיב יותר, הגה כוח ואפילו תיבת הילוכים אוטומטית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טאטא נאנו מתיחת פנים 2015תלו בה תקוות עצומות וחשבו שהיא תשנה את פני התחבורה בתת היבשת ההודית, אבל שש שנים לאחר הגעתה לשווקים ניתן לקבוע כי הטאטא נאנו נכשלה וממש לא התקרבה ליעדים שחזו לה כשאב הטיפוס שלה הוצג בקול תרועה רמה אי שם ב-2008.
    כעת היא מתחדשת, זוכה לשם "GEN X nano" ומציגה שדרוגים שונים בתקווה אחרונה שאלה יפיחו חיים חדשים בדגם שהיה אמור להעלות את הודו על גלגלים.

    כדי להבין עד כמה רחוקה ההצלחה של הנאנו בפועל אל מול התוכנית, ניתן לציין כי למפעל שהוקם במיוחד עבורה יש קיבולת ייצור שנתית של 250 אלף יחידות ואילו בפועל מההשקה ב-2009 ועד סוף 2014 נמכרו בסף הכל כ-263 אלף מכוניות.
    יתר על כן, בשנה האחרונה רשמה הנאנו שפל חדש עם בסך הכל כ-16,500 יחידות של הדגם שעלו על כבישי תת היבשת, על 1.23 מיליארד תושביה.
    לשם השוואה, בישראל, בה מתגוררים בסך הכל כ-7.8 מיליון תושבים, נמכרו בתקופה המקבילה לא פחות מ-13,500 קורולות.

    הסיבות לכישלון של הנאנו רבות ויש הטוענים שהמיצוב של הרכב כאופציה הזולה ביותר לתחבורה על ארבעה גלגלים לא עשה טוב לדגם וגרם לו ליפול בין הכיסאות, כשמצד אחד בעלי ריקשות ואופנועים לא ראו סיבה לעשות מאמץ כלכלי גדול מאוד מבחינתם כדי לקנות רכב שהוא סוג של מוצר ביניים בין ריקשה למכונית אולם לא מכונית במלוא מובן המילה, ואילו מצד שני בעיני בעלי רכבים, הנאנו, על מנוע שני הצילינדרים שלה בנפח 624 סמ"ק ומימדיה הזערוריים, היתה בסיסית מדי ונראתה כסוג של ירידה ברמה אל מול דגמים פופולריים בהודו דוגמת המרוטי אלטו או יונדאי EON.

    על מנת לקרוץ ללקוחות שמחפשים יותר או לגרום להודים שאין ברשותם מכונית לעשות מאמץ ולרכוש את הנאנו, בטאטא החליטו לעדכן את העיצוב ולהפוך אותו לפחות ביצתי ומעט יותר אגרסיבי עם פרונט הכולל פגוש קדמי עם כונס אוויר בולט, פנסי ערפל וסבכה קטנה בין צמד הפנסים הגדולים שזכו לגימור כהה.
    גם מאחור הפגוש כעת הוא הרבה יותר דומיננטי והגישה לחלל המטען שודרגה משמעותית עם דלת ממשית בעלת מפתח עד לגובה הפגוש במקום פתיחה מוגבלת של החלון האחורי בלבד.

    הנאנו תוצע מעתה ב-5 רמות אבזור שונות ותכלול בדי ריפוד חדשים וברמות הפאר הגבוהות גם מזגן, מערכת שמע עם קישוריות בלוטות' מלאה ואפילו הגה כוח חשמלי לתמרון קל יותר בכאוס התחבורתי שבמדינה.

    רמת האבזור קפצה מדרגה וכוללת מעתה: קישוריות בלוטות', מזגן ואפילו הגה כוח ואופציה לתיבה אוטומטית
    רמת האבזור קפצה מדרגה וכוללת מעתה: קישוריות בלוטות', מזגן ואפילו הגה כוח ואופציה לתיבה אוטומטית

    יחידת ההנעה לא השתנתה וכוללת מנוע בנזין 2 צילינדרים מקורר מים בנפח 0.6 ליטר המפיק 37 כ"ס, אך מעתה ניתן יהיה לקבל את הנאנו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית (חד מצמדית) עם 5 יחסי העברה.
    התיבה האוטומטית כוללת, לבד ממצב אוטומטי רגיל ואפשרות לתפעול ידני, גם מצב ספורט שדואג להפיק את המקסימום מהמנוע הקטן ולא פחות חשוב מכך – "מצב זחילה" שאמור לאפשר החלפות הילוכים חלקות ולא קופצניות (המאפיינות לעיתים תיבות רובוטיות חד מצמדיות) בעת תנועה בפקקים הכבדים המאפיינים את התנועה באזורי הכרך במדינה בכל שעות היממה.

    כעת עם דלת של ממש לתא המטען
    כעת עם דלת של ממש לתא המטען

    גם עם התיבה האוטומטית נתוני צריכת הדלק מצוינים ובטאטא מצהירים על 23.6 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.
    במסגרת מתיחת הפנים בטאטא הגדילו גם את קיבולת מיכל הדלק על מנת להעניק טווח נסיעה משופר בין תדלוקים.

    בעוד שאמצעי בטיחות כמו מערכת נגד נעילת גלגלים בבלימה ושפע כריות אוויר הם סטנדרט בכל רכב הנמכר במערב כבר שנים, בהודו הנאנו, כמו גם מכוניות גדולות ויקרות ממנה, לא כוללות אבזור מתבקש שכזה. עם זאת, בטאטא מדווחים על שיפורים משמעותיים גם בתחום הזה עם מרכב שעבר שדרוגים ומציג כעת חוזק מבני משופר, קורות הגנה שהותקנו בדלתות ומוטות מייצבים שנוספו למערך המתלים ואמורים לשפר את האחיזה של המכונית הקטנטנה.

    המכירות של הנאנו המחודשת החלו אמש, רגע לפני השקת המכונית העממית החדשה של רנו שתוכננה במיוחד לשוק ההודי, עם תג מחיר שמתחיל ב-199,000 רופי (שהם כ-12,000 שקלים) למודל XE הבסיסי.

     

    טאטא נאנו מתיחת פנים 2015

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דור ה-X: טאטא נאנו מתחדשת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.