• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דוקאטי פרסמה בסוך השבוע האחרון את נתוני המכירות העולמיים של החברה בשנה החולפת. על פי הנתונים, בשנת 2018 מכרה דוקאטי ברחבי העולם 53,004 אופנועים, ירידה קלה של כ-5% ביחס לשנת 2017 בה מכרה החברה 55,871 אלף אופנועים. עבור דוקאטי זו השנה החמישית ברציפות שבה היא מוכרת מעל 50 אלף אופנועים בשנה – לא עניין של מה בכך עבור החברה מבולוניה הנחשבת כמותג פרימיום ואופנועיה מתומחרים בצד הגבוה של הסקאלה.

    עם זאת תוצאות אלו מעט מאכזבות בהתחשב בעובדה שדוקאטי הציגה בשנים האחרונות דגמים חדשים ועממים יחסית כמו סדרת הסקרמבלר. זה לא סוד ששוק האופנועים במערב נמצא בנסיגה ודוגמא בולטת לכך ניתן למצוא בארה”ב, שהוא השוק הגדול של דוקאטי מחוץ לאיטליה, בו צנחו המכירות בשנה החולפת ב-9% בעיקר בגלל הירידה בביקוש לאופנועים מעל לנפח של 500 סמ”ק. בסך הכל מסרה החברה בארה”ב 7,843 אופנועים. מצד שני, בשווקים הגדולים באירופה רשמה דוקאטי בשנה האחרונה גידול, כשבשוק הביתי באיטליה מסרה החברה 9,200 אופנועים (גידול של 4.5%) ואילו בספרד זינקו המכירות ב-8% עם 2,444 כלים חדשים.

    אלא שגם בדוקאטי, כמו בשאר התעשייה, יודעים כי המפתח להישרדות נמצא בשווקי המזרח. שם יכולים האיטלקים לשמוח עם גידול של 29% במכירות בסין הודות להרחבת רשת השיווק והסוכנויות. אך הדחיפה הגדולה ביותר אמורה להגיע דווקא מהודו, שם כפי שדיווחנו בעבר אמורה דוקאטי ליצור שותפות עם הירו, אחת מענקיות הדו”ג המקומיות, כולל יצור ופיתוח של דגמים חדשים וקטני נפח עבור השוק המקומי שאמורים להגיע גם למערב (בדומה לשותפויות דומות של ק.ט.מ וב.מ.וו בשוק ההודי). גידול במכירות וברווחיות הוא צעד הכרחי ומתבקש לא רק לשרידות של דוקאטי, אלא גם להמשך הדרך תחת כנפי אאודי – של פי השמועות שוקלת האם להעמיד את דוקאטי למכירה. בכל מקרה, מנכ”ל ק.ט.מ כבר הביע עניין ברכישה במידה ואכן היא תוצב על המדף.

    למרות כל אלו, יש מקום לאופטימיות עבור דוקאטי. מי ש”הציל” עבור האיטלקים את שנת 2018 היה פאניגאלה V4, אופנוע הסופרבייק הסקסי והקיצוני של החברה – והראשון מתוצרתה העושה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים. בשנת 2018 נמכרו יותר מ-6,100 יחידות של פאניגאלה V4 ברחבי העולם, ובסך הכל כ-9,700 דגמים שונים מסדרת הפאניגאלה. מדובר בגידול מסחרר של כ-70% במכירות משפחת הפאניגלה לעומת 2017. על פי דוקאטי, מכירות הפאניגאלה מהוות כרבע מכלל מכירות אופנועי הסופרבייק ברחבי העולם. על פניו מדובר בנתון מרשים מאד, אך בפועל הוא חושף את המצב העגום של מכירות האופנועים הספורטיביים בעולם.

    כוכב מכירות נוסף של דוקאטי הוא מולטיסטראדה 1260 החדש, ממנו נמכרו בשנת 2018 6,569 כלים ברחבי העולם. בסך הכל זינקו מכירות משפחת המולטיסטראדה ב-25% והיא מהווה כחמישית מכלל המכירות של דוקאטי עם קצת פחות מ-12 אלף כלים שנמכרו ברחבי העולם.
    עכשיו נותר לראות האם מתקפת הדגמים החדשים של דוקאטי לשנת 2019, בה חזינו בתערוכת מילאנו האחרונה, תעזור לחברה מבולוניה להתרומם השנה במכירות – לפחות עד שתגיע הישועה ממזרח.

    The post דוקאטי ב-2018: זינוק במכירות הפאניגאלה, ירידה במכירות הכלליות appeared first on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דוקאטי ב-2018: זינוק במכירות הפאניגאלה, ירידה במכירות הכלליות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.