• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סך המכירות של דודג' לא ישתנה, אבל מספר הדגמים הספורטיביים שלה יגדל. חטיבת הביצועים SRT תאוחד לתוך החברה

    דודג', אחד המותגים המזוהים עם אמריקה הצפונית, יתמקד בשנים הקרובות בפיתוח וייצור של מכוניות בעלות אופי ספורטיבי, ובמיתוג מחדש כיצרן של מכוניות לצעירים.

    במסגרת שני ימי המשקיעים שערכה אתמול ושלשום חברת פיאט-קרייזלר, ובהם הוצגו תוכניות החומש של החברה כולה ושל כל אחד ממותגיה, הובהר שהמותג קרייזלר יישא מעתה בתפקיד המותג המרכזי של הקבוצה בצפון אמריקה.

    כדי למנוע את הקניבליזציה הנוכחית בין דגמי דודג' לקרייזלר, שנובעת מכך ששני המותגים מוכרים שלושה דגמים זהים תחת שמות דגם שונים, מבוטלים הדגמים החופפים – אבל רק מן הצד של דודג'. כך, למשל, מאבדת דודג' את המיניוואן 'קרוואן' ואת המכונית ה"משפחתית" 'אוונג'ר'.

    זה כמובן מותיר את דודג' כמעט ללא דגמי "לחם וחמאה" למכירה (למעט המיניוואן ג'רני), ואת הסוכנים שלה ללא תעסוקה, אך לא לאורך זמן. מעתה ועד לשנת 2018 תחזק החברה המאוחדת את התדמית הספורטיבית של דודג' ומכאן גם את הנוכחות שלה בנישות הרווחיות למדי של מכוניות ספורט.

    בסיכומם של דברים, עד לשנת 2018 (כולל), דודג' אמור להיות אחד המותגים הבודדים בקבוצה כולה שכמעט ולא ירשום שינוי בהיקף המכירות, אבל המיקוד שלו ישתנה והרווחיות צפויה לגדול.

    בעקבות AMG ו-M

    באמצע שנות האלפיים נוצרה בתוך קבוצת קרייזלר "חטיבת SRT" שיכולה, במידה מסויימת, להיחשב כמקבילה של חטיבות AMG במרצדס ו-M אצל ב.מ.וו.
    למעשה, החטיבה הזאת הוקמה כצוות הפיתוח של 'וייפר', מכונית הספורט המזוהה ביותר עם הקבוצה, אבל משנת 2004 ולמשך מספר שנים עסקה גם בשידרוג מכוניות שונות של דודג', קרייזלר וג'יפ.

    בין השנים 2004 ו-2010 שידרגה החטיבה שבע מכוניות של דודג' (בהן למשל צ'אלנג'ר, צ'ארג'ר ואפילו ניאון), שתי מכוניות של קרייזלר (קרוספייר ו-300) ואת ג'יפ גראנד צ'רוקי.

    כיום מוטבע סמל SRT על דודג' צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר, על גראנד צ'רוקי ועל קרייזלר 300, ואילו וייפר "איבדה" את סמל דודג' ונמכרת רק כ"SRT VIPER".

    במסגרת תוכנית החומש של דודג' תאוחד SRT לתוך דודג' ותהפוך ל"משדרג הרשמי" של החברה, תוך כדי כך שדודג' בעצמה תהפוך להיות "חטיבת ביצועים" של הקבוצה.
    SRT תפסיק לשדרג ולהטביע את הסמל שלה על מכוניות של מותגים אחרים, והמנכ"ל הנוכחי שלה יהפוך לסגן נשיא בכיר בדודג', תחת מנכ"ל דודג'.

    במהלך שנת 2015 תפסיק דודג' את מכירת גראנד קרוואן ואוונג'ר. הדגמים האחרים – וייפר (שימותג מחדש תח דודג'), צ'ארג'ר (משפחתית בגודל מלא שמבוססת על קרייזלר 300) וצ'אלנג'ר (קופה ספורטיבית שמבוססת על צ'ארג'ר) יעברו מתיחת פנים.

    בשנת 2016 תעבור גם דארט (משפחתית קטנה שחולקת פלטפורמה עם אלפא-רומיאו ג'ולייטה וקרייזלר 200) מתיחת פנים שבמסגרתה תוצג גם גרסת שרירים שלה, כמובן תחת סמל SRT.

    בשנת 2017 יקבל גם המיניוואן ג'רני גרסת SRT עם הנעה כפולה ומנוע מוגדש טורבו, ושנה לאחר מכן יתווסף, סוף סוף, דגם חדש – מכונית נוסעים קומפקטית ומן הסתם ספורטיבית. במקביל יושקו גם גרסאות חדשות לצ'אלנג'ר ולצ'ארג'ר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דודג' תעשה ספורט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.