• Ad
  • דודג' צ'ארג'ר מלפנים
    במחצית השניה של השנה יושקו בישראל שני דגמים חדשים הפורטים על נמי הנוסטלגיה: דודג' צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכשירי תנועה, יבואנית דודג', מבקשת להעיר את מותג האמריקני מתרדמתו בישראל ולהשיק עוד השנה את צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר. שני דגמי רטרו שפרטו על נימי ההיסטוריה וחרצו את האספלט כמו גם את ליבם של מעריציהם ביבשת החדשה.

    מי תייבא לישראל את קרייזלר ג'יפ ודודג'?

    שני דגמי הרטרו עם שמות של מכוניות שרירים משנות ה-70, לא הופיעו ביחד. ראשונה להופיע – בתערוכת דטרויט 2005 – הייתה צ'ארג'ר, שאולי התהדרה בשם שאפיין דגמי קופה מהעבר, אבל בגלגולה המודרנית הציגה תצורת סדאן שרירית. הבסיס היה פלטפורמת קרייזלר 300C (הקודמת) ובחזית הושתלו מנועי V6 ו-V8 כולל מנוע ה-'המי' V8 המיתולוגי – המנוע המפורסם ביותר בתולדות מכונית-השרירים האמריקנית.

    ב-2011 הציגה החברה דור חדש לצ'ארג'ר וזו המכונית שמשווקת כיום. היא משתמשת בפלטפורמה החדשה של קרייזלר 300C (שהוצגה כשנה לפני כן) ומתחת למכסה המנוע הארוך נמצא את המנועים השרירים ביותר שיש לחברה להציע: V6 בנפח 3.6 ליטר שמפיק 292 כ"ס (אותו מנוע שנמצא ב-300C שמשווקת בישראל), גרסת RT עם מנוע 'המי' V8 בנפח 5.7 ליטר (370 כ"ס), גרסת SRT-8 עם מנוע 'המי' V8 בנפח 6.4 ליטר (485 כ"ס) וגרסת 'הל-קאט' שטוענת לכתר "מכונית הסדאן החזקה ביותר בעולם" עם 'המי' V8 בנפח 6.2 ליטר, מגדש-על ו-707 כ"ס. כל המנועים מוצעים בשילוב עם תיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים (ב-V6 יש גם תיבה ידנית שמהשנה מציעה שישה יחסי העברה).

    בתערוכת שיקאגו 2008 הגיחה דודג' צ'אלנג'ר – גרסת שתי דלתות מגודלת ושופעת סטרואידים. כמי שטרם עודכנה היא משתמשת בפלטפורמה מקוצרת ב-10 ס"מ של 300C הקודמת, אבל בחרטומה ארסנל עדכני של מנועי החברה כולל מנועי 'המי' וגם בגרסת ההל-קאט.

    לאחרונה עבר הדגם עדכון קליל שבמסגרתו נוסף אבזור כמו מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגדול 8 אינץ', והוחלפה תיבת ההילוכים הקודמת בעלת ששת ההילוכים בתיבת שמונה הילוכים מודרנית יותר (שגם נמצאת בשימוש בין היתר בדודג' צ'ארג'ר ובקרייזלר 300C).

    https://www.youtube.com/watch?v=ngxv4dnLm7Q

    מכשירי תנועה מתכננת להשיק בישראל את שני הדגמים במחצית השניה של השנה ובהתאם לקו בו נוקטת היצרנית למקד את דודג' בתחום הספורטיבי. מבחינת היבואנית זה אומר הפרדה ויצירת "נראות" שונה לצ'ארג'ר הסדאנית ביחס ל-300C. כך שבעוד 300C תגיע במראה יוקרתי יותר עם תא נוסעים בגוון בהיר ועיטורי עץ, צ'ארג'ר תגיע עם תא נוסעים בצבע שחור, ג'נטים גדולים יותר ומראה מאיים.

    גם צ'ארג'ר וגם צ'אלנג'ר יוצעו עם מנוע ה-V6 (הבסיסי בסדרה) שמוצע גם ב-300C ובמחירים דומים כאשר בכוונת היבואנית גם לייבא את גרסאות המנוע החזקות יותר שבינתיים אינן מוצעות ב-300C המיובאת לישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דודג' צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר בדרך לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.