• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס הכריזה אתמול על קריאה נוספת לתיקון, הפעם של כמעט 2.5 מיליון כלי רכב. מתחילת השנה שברה החברה את השיא של כל הזמנים בקריאות לתיקון: יותר מ-13.6 מיליון כלי רכב ב-29 קריאות שונות בארה"ב לבדה

    ג'נרל מוטורס הכריזה אתמול על קריאה לתיקון של 2.42 מיליון כלי רכב, בהם מכוניות נוסעים מדגם שברולט מאליבו וג'יפים מדגם שברולט טרווארס. בכך שברה ג'נרל מוטורס, בפעם המי-יודע-כמה השנה את השיא של כל הזמנים במספר המכוניות שנקראות לתיקון על-ידי יצרן רכב בשנה אחת, והעלתה את סך הקריאות לתיקון מינואר השנה ל-29.

    סך המכוניות שנקראו על-ידי החברה לתיקון בששת החודשים הראשונים של השנה גדול מסך המכוניות שהחברה קראה להן לתיקון במהלך כל שש השנים האחרונות, ולכל המספרים האלה יש להוסיף כמה מיליוני מכוניות נוספות שנמכרו על-ידי החברה מחוץ לצפון אמריקה ונקראות לתיקון. עם זאת, בחברה מדגישים את השינויים הפרסונליים, ואת שינוי הנהלים, אשר בוצעו בה בעקבות התפוצצות פרשת "סוויצ'גייט", ואשר ללא ספק משפיעים על מספר הקריאות לתיקון.

    "נחמת העניים" של ג'נרל מוטורס היא שחלק מן הקריאות לתיקון נוגעות לדגמים חופפים, כלומר כאלה שהתגלתה בהם יותר מתקלה אפשרית אחת, ובמידה שבעליהם לא הגיעו כבר לתיקון הם יטופלו בפעם אחת.

    עלות הקריאות לתיקון, אשר תופיע ברבעון הנוכחי במאזני החברה, כבר עברה את ה-400 מיליון דולר (חלקם בגלל קריאות שהוכרזו בסוף השנה שעברה), וזאת בנוסף ל-1.3 מיליארד דולר שנזקפו לחובת הקריאות לתיקון ונזקיהן ברבעון הראשון השנה.
    ערך מניית החברה צנח אתמול באחוז נוסף עם פרסום הודעת החברה, וזאת גם לנוכח העלויות הגדלות והולכות, וגם לנוכח ההיקף של הקריאות לתיקון. מתחילת השנה ועד כה כבר ירד ערך המניה ב-16%.

    חגורות בטיחות וכבלים בתיבת ההילוכים

    הקריאה החדשה לתיקון, שפורסמה אתמול, כוללת למעשה ארבע קריאות שונות לקבוצות שונות של דגמים, רובם חדשים יחסית, והמכירות של דגמי אסקלייד וכמה דגמי קרוס-אובר הופסקו. הקריאות החדשות כוללות 1.34 מיליון ג'יפים מדגמי שברולט טרוורס, ביואיק אנקלייב ו-GMC אכדיה משנות הדגם 2009-2014, וכן סאטורן אאוטלוק משנות הדגם 2009-2010, שבהם עלולים כבלים בחגורות הבטיחות הקדמיות להתבלות במהלך הזמן ולהיפרד.

    ג'נרל מוטורס הודיעה לכל סוכניה להפסיק באופן מיידי את המכירות של כל כלי הרכב הכלולים בקריאה זו (כולל כלי רכב משומשים שהובאו לסוכנים במסגרת טרייד-אין) וזאת מפני שלחברה אין עדיין חלפים מתאימים לביצוע הבדיקה והתיקון.

    קריאה נוספת נוגעת ל-1.1 מיליון מכוניות נוסעים מדגמי שברולט מאליבו ופונטיאק G6 משנות הייצור 2004-2008 בגלל כבלים בתיבת ההילוכים האוטומטית שעלולים להתבלות, ובגללם עלול להתקבל מצב שבו ההילוך שעליו מצביעה ידית ההילוכים שונה מן ההילוך שאליו מכוונת התיבה.

    מספר קטן (1,402) של ג'יפים מדגם קאדילק אסקלייד שנמכרו לפני כחודש הוזמנו לצורך בדיקת ותיקון תקלה אפשרית בכרית-האוויר של הנוסע לצד הנהג אשר עלולה לגרום למצב שבעת תאונה היא לא תתנפח באופן מלא. רוב הכלים עדיין נמצאים אצל סוכני קאדילק בארה"ב, והם התבקשו לא למכור אותם, ורק 224 מהם כבר נמסרו ללקוחות והם יזומנו לתיקון.

    מספר זעום (58) של שברולט סילבראדו ו-GMC סיירה שיוצרו לאחרונה זומנו לבדיקה ותיקון בגלל חשש מפריצת אש כתוצאה מבעיה אפשרית במחברים שמחברים את תיבת הנתיכים של הגנרטור לגוף הרכב.

    ניקוי אורוות

    ג'נרל מוטורס הסכימה בשבוע שעבר לשלם קנס בסך 35 מיליון דולר ובכך גם הודתה באחריותה לעיכוב בביצוע קריאה לתיקון ל-2.59 מיליון מכוניות ב"פרשת סוויצ'גייט", לצורך החלפת מתגי ההצתה.

    כשהיא נמצאת תחת חקירה צולבת של הקונגרס האמריקני, ולחץ ציבורי ותקשורתי חסר תקדים, הורתה בחודשים האחרונים מנכ"לית החברה, מארי בארה, על ביצוע ניקוי אורוות דרמטי בכל הנוגע לנהלים הטכניים בחברה.

    נוסף להחלפת מנהלי מחלקת ההנדסה ופיטוריהם (או התפטרותם) של מהנדסים שקשורים ישירות לפרשת "סוויצ'גייט" פוצלה המחלקה לשתי חטיבות ונשכרו לעבודה 35 חוקרי בטיחות חדשים. המנכ"לית מינתה מספר ידוענים מתחומים שונים – בהם עורכי דין וחוקרים שטיפלו בפרשות בעלות משמעות ציבורית גדולה בארה"ב – גם כדי לבצע חקירה פנימית יסודית לגבי הקריאות-לתיקון שלא בוצעו כראוי, וגם כדי לבחון את הדרכים הנאותות לפצות את משפחותיהם של קורבנות התאונות שנגרמו בגלל תקלות במכוניות מתוצרת החברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נרל מוטורס שוברת שיא במספר הקריאות לתיקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.