• Ad
  • ג'נרל מוטורס מפתחת שירות AirBNB למכוניות

    יצרנית הרכב הגדולה באמריקה מתכוננת לעתיד ותשיק בקיץ פיילוט שיאפשר לבעלי רכבים פרטיים להשכיר את רכביהם לזרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס צפויה להשיק בקיץ פיילוט לשירות שיתוף מכוניות שיאפשר לאנשים פרטיים להשכיר את מכוניותיהם לזרים בדומה למודל של AirBNB.

    אמנם לכאורה על פניו נראה כי מרבית האנשים לא ממש יתלהבו לתת לזרים מוחלטים לנהוג במכוניות שלהם, אבל ההצלחה המסחררת של AirBNB  הוכיחה מעל לכל ספק כי הרבה יותר אנשים ממה שניתן היה לדמיין מוכנים לאפשר לזרים להיכנס למבצר הפרטי שלהם ולהשתמש באמבטיה, בשירותים ואפילו במיטה האינטימית שלהם בעבור תמורה הולמת.

    עוד ב-TheCar:
    ג'נרל מוטורס משיקה את "מאיבן"
    "בעלות על רכב פרטי תהפוך לנחלת העבר בתוך עשור"
    יצרני הרכב יכולים לנשום לרווחה: דור ה-Z רוצה מכוניות

    עם זאת, בניגוד לדירה שהסיכוי שיגרם לה נזק על ידי המשתמש הסביר נמוך מאוד, על אף שמעת לעת מתפרסמים סיפורי זוועה על דירות שהושמדו על ידי משתמשי AirBNB, השכרת הרכב לזרים חושפת את בעליו לסכנה ממשית – ממכת חניה קטנה, דרך נזק מכני ועד לתאונה גדולה ובנוסף מצריכה גם כיסוי ביטוחי הולם ודורשת פתרונות לבעיות לוגיסטיות שונות כמו החזרת הרכב לבעליו בתום השימוש, אבל לטענת מומחים בין אם נרצה בכך ובין עם לאו, זה הכיוון אליו הולך העולם במציאות בה שירותי שיתוף שונים שינו סדרי עולם בתחומים רבים.

    ג'נרל מוטורס היא לא הראשונה לחשוב על הרעיון לאפשר לבעלי רכבים להרוויח כסף מהמכונית הפרטית שלהם במקום שהיא סתם תתייבש בחניה 90 אחוז משעות היממה ובאזור קליפורניה פועלים כבר כמה מיזמים המציעים שירותים כאלה.

    עם זאת, בשלב זה לפחות מדובר בשחקנים קטנים יחסית שלא באמת יכולים להוות איום על חברות השכרת הרכב המסורתיות ועל שירותי נסיעות יעילים וזולים יחסית כמו אובר וליפט.

    גם מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הצהיר בעבר כי החברה תשיק שירות שיתוף רכבים שיאפשר לבעלי המכוניות החשמליות מעמק הסיליקון לשלוח את הטסלות שלהן לעבוד עבורם ולהרוויח כסף בזמן שהן לא בשימוש.
    עם זאת, נראה שכדי להימנע מסכנת נזק ומסוגיות ביטוחיות בטסלה מעדיפים לדחות את השקת השירות עד אשר מכוניות החברה יהיו מצוידות ביכולות אוטונומיות ברמה 4/5 אשר ייתרו למעשה את הצורך לאפשר למישהו אחר לנהוג במכונית ופשוט יוכלו לקחת את השוכרים כנוסעים למעוז חפצם ולהחזיר את הרכב לבעליו באופן עצמאי בתום השימוש.

    בג'נרל מוטורס, כאמור, החליטו לא להמתין למכונית האוטונומית ולהשיק כבר בתחילת הקיץ הקרוב  פיילוט ראשוני לשירות השכרת רכבים פרטיים לזרים ככל הנראה באמצעות פלטפורמת Maven של הקונצרן, המציעה כבר כיום השכרת רכבים לטווח קצר מהצי שנמצא בבעלות הקונצרן, זאת מתוך הבנה הולכת וגוברת כי על מנת לשרוד בעתיד ג'נרל מוטורס תצטרך להמציא את עצמה מחדש ולהפוך מיצרנית מכוניות מסורתית לחברה המספקת פתרונות ניידות מתקדמים מגוונים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.