• Ad
  • ג'נרל מוטורס ויונדאי ישתפו פעולה כנגד האיום הסיני
    יצרנית הרכב הגדולה באמריקה והיצרנית השלישית בגודלה בעולם יפתחו יחד מנועי בעירה פנימית, טכנולוגיות מימן ורכב חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה ביותר באמריקה, חתמה בסוף השבוע על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הדרום קוריאנית המובילה – יונדאי – במטרה לפתח יחד כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית, מערכות הנעה מימנית, רכב חשמלי, וכן לבצע רכש משותף של חומרי גלם, חלקים וטכנולוגיות בתחום האנרגיה הנקייה – בדגש על הנעה באמצעות מימן.

     

    ג'נרל מוטורס ויונדאי ישתפו פעולה כנגד האיום הסיני

     

    על אף ששתי החברות לא פירטו באילו פרויקטים מדובר הן מסרו שהן "תחפשנה תחומים שבהם יוכלו לשתף פעולה בפיתוח של כלי רכב חדשים, שרשראות אספקה וטכנולוגיות בניסיון לקצץ עלויות ולהאיץ את קצב הפיתוח".

    חשוב להדגיש שבעוד שרוב יצרניות הרכב הוותיקות נוהגות לקיים שיתופי פעולה עם יצרניות מתחרות, במיוחד לצורך פיתוח של טכנולוגיות חדשות – יונדאי נקטה במשך שנים במדיניות של "לצעוד לבד". על אף שבתחילת דרכה – ממש כמו רוב יצרניות הרכב הסיניות – יונדאי נסמכה על ידע של יצרניות רכב יפניות, בעיקר מיצובישי, מאז שנות ה-90 של המאה שעברה היא מפתחת בעצמה את רוב הטכנולוגיות שלה ומייצרת את כל הרכיבים שנדרשים לה באמצעות רשת סבוכה של ספקיות משנה – חלקן בבעלותה הישירה או העקיפה. בדרך הזאת יונדאי פיתחה לבדה טכנולוגיות הנעה חשמלית, היברידית ומימנית.

    מודל הפעולה של יונדאי הועתק, למעשה, על ידי רוב יצרניות הרכב הסיניות אך שוכלל הרבה יותר כך שהוא כולל הרבה מאוד שיתופי פעולה בין יצרניות רכב מתחרות בסין.

    לעומת זאת, ג'נרל מוטורס משתפת פעולה לאורך עשרות שנים עם יצרניות רכב שונות ואף רכשה בעבר כמה מהן לפני שנאלצה למכור אותן בהפסדים גדולים. בין השאר ג'נרל מוטורס שיתפה פעולה עם פורד, רכשה (ומכרה) נתח משמעותי מפיאט, ויש לה מערכת יחסים מורכבת עם הונדה אשר עד לא מכבר הייתה אמורה להפיק כלי רכב חשמליים (שתי החברות נסוגו מתוכנית זאת).

     

     

    טובים השניים?

    מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מסרה בהכרזה משותפת עם יונדאי ש"לג'נרל מוטורס ויונדאי יש חוזקות משלימות וצוותים מוכשרים. המטרה שלנו היא להעצים את היתרון לגודל ואת היצירתיות של שתי החברות במטרה לספק כלי רכב יותר תחרותיים ללקוחות, ולעשות את זה מהר יותר וביעילות רבה יותר".

    יו"ר קבוצת יונדאי, צ'ונג אוי-סון, אמר באותה הצהרה ש"שותפות זאת תאפשר ליונדאי מוטור ולג'נרל מוטורס להעריך הזדמנויות לשיפור התחרותיות בשוקי מפתח ובקטגוריות שוק שונות, וגם לשפר את מבנה העלויות כדי לספק לקוחות ערך רב יותר.

    אלא שדוברי שתי החברות סירבו למסור פרטים נוספים על ההודעה, למשל מה ההיקף הצפוי של השקעות משותפות, לוחות זמנים, היקף החיסכון המשוער באמצעות שיתוף הפעולה או כל פרט אחר. לכן, הרושם הוא שמדובר בגישוש ראשון לקראת בניית מערכת יחסים. בהקשר זה צריך להדגיש שמדובר ב"הסכם לא מחייב" שאמור להוביל לבחינה של תחומים אפשריים לשיתוף פעולה. מאידך – שני הצדדים טוענים שהתהליך הזה "יתחיל באופן מיידי".

    ברקע הדברים חשוב גם לזכור שכל תעשיית הרכב הוותיקה נמצאת כיום תחת מתקפה מאסיבית לנוכח ההתעצמות המהירה, והמדאיגה מבחינתן, של תעשיית הרכב הסינית – שהיא פרי פעולה ממשלתית מתוכננת, מושקעת ומנוהלת היטב של ממשלת סין. רוב היצרניות הוותיקות נאלצו להשקיע (יחד) מאות מיליארדי דולרים בניסיון לרדוף אחר היכולות שפותחו בסין בתחומי הרכב החשמלי, אבל בשעה שלממשלת סין יש מדיניות ואסטרטגיה ברורות, ותוכניות שמבוצעות בשטח הלכה למעשה – בארה"ב ובאירופה מופעלים לחצים שונים ומשונים על הרגולטורים ואין אסטרטגיה אחידה שמגובה בהשקעות מתמשכות.
    התוצאה, גם בשוק האמריקני ולאחרונה גם באירופה, היא שהציבור מבולבל בכל הקשור לעתיד – ובעיקר לנוכח השינויים התכופים בתוכניות תמיכה ממשלתיות לרכישה ותפעול של רכב חשמלי.

    כמו המדיניות המשתנה של ממשלות אירופה וארה"ב, כך גם מסלולי הפיתוח של יצרניות הרכב הוותיקות: פולקסווגן, פורד, ג'נרל מוטורס ואחרות השקיעו עשרות מיליארדים כל אחת בהסבת מפעלים, מחקר ופיתוח ואף רכישת חברות שפיתחו טכנולוגיה של רכב חשמלי (כמו ריביאן על-ידי פורד ופולקסווגן) – אבל במקביל המשיכו להפעיל לחצים על הרגולטורים כדי להאט את קצב ההחדרה של רכב חשמלי לשוק וכעת הן נאלצות להתמודד עם האטה בביקוש לרכב חשמלי.

     

    יונדאי תשיק 17 כלי רכב חשמליים חדשים עד סוף העשור

     

    מה בתכל'ס?

    ככל שאפשר להבין מן ההכרזה ומדברים שנאמרו שלא לייחוס – שתי יצרניות הרכב מנהלות מגעים שמטרתם לבצע רכש משותף של חומרי גלם – בדגש על סוללות לרכב חשמלי ופלדה, ולפתח יחד טכנולוגיות רלוונטיות, בדגש על תאי דלק והנעה מימנית (תחומים שבהם גם יונדאי וגם ג'נרל מוטורס כבר השקיעו לא מעט ופיתחו טכנולוגיות).

    גם ג'נרל מוטורס וגם יונדאי משתפות פעולה עם יצרנית הסוללות הדרום קוריאנית הענקית סמסונג – ורכש משותף של סוללות לרכב חשמלי יכול לעבוד טוב עבור שלוש החברות האלה.

    תחום מסקרן נוסף, שבו ליונדאי יש יתרון בולט, הוא פיתוח רכב חשמלי – ושם נראה שג'נרל מוטורס יכולה להסתמך על יונדאי. עד לפני כשנה התקיים שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס לבין הונדה שתכננו לפתח ולייצר יחד (ולחוד) מיליוני כלי רכב חשמליים על גבי פלטפורמת 'אולטיום' של ג'נרל מוטורס. תוכניות אלה בוטלו לאחר שקברניטי ג'נרל מוטורס החליטו לכווץ את תוכניות ההתחשמלות שלהם.

    ג'נרל מוטורס אמנם השלימה את פלטפורמת 'אולטיום' אבל עדיין לא הצליחה "להוריד אותה לעם" ולהגיע לעלויות ייצור שיאפשרו לה לייצר מכוניות חשמליות עממיות. בנקודה זאת ייתכן ששיתוף פעולה עם יונדאי יאפשר לשתי החברות להגיע להיקפי ייצור גדולים מספיק כדי להצדיק הקמה או הסבה של מתקני ייצור ולהוזיל את כלי הרכב באמצעות רכש משותף של חלקים.

    ג'נרל מוטורס היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר באמריקה אבל האחיזה שלה בשווקים העולמיים, בדגש על השוק הסיני שהוא הגדול ביותר בעולם – הולכת ונשמטת. יונדאי, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, עדכנה לא מכבר את התוכנית האסטרטגית שלה ועד לסוף העשור היא רוצה למכור 5.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, לעומת 4.2 מיליון בשנת 2022. יחד עם זאת – כמו ג'נרל מוטורס גם יונדאי איבדה את מעמדה בשוק הרכב הסיני, וגם היא מוצאת את עצמה נאלצת לנהל קרבות בלימה כדי שלא להפסיד נתחי שוק בשווקים אחרים ברחבי העולם.

     

     

    לקריאה נוספת:

    מיצובישי תצטרף לברית בין הונדה לניסאן

    טויוטה, מאחוריך: יונדאי-קיה מפתחת מערכות היברידיות חדשות למנועים קטנים וגדולים

    ההבטחה של סמסונג לסוללות רכב חשמלי: 1000 ק"מ ב-9 דקות טעינה ו-20 שנות אחריות

    סין שולטת ב-50.6% משוק הסוללות לרכב חשמלי בעולם

    שברולט מחזירה לאולמות את 'בולט' החשמלית ולא תוותר על פלח השוק של 25,000 דולר

    פולקסווגן מחזירה לחיים את סקאוט ומקימה מפעל ייצור חדש בדרום קרוליינה

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נרל מוטורס ויונדאי ישתפו פעולה כנגד האיום הסיני

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.