"אם אתה רוצה להפוך את קופרה למגניבה ואייקונית", אומר וויין גריפיתס, מנכ"ל סיאט וקופרה בריאיון ל'אוטקאר' הבריטי, "אז אתה צריך להתחיל לייצר מכוניות אייקוניות שאולי לא מתאימות לשום סגמנט. אנחנו עובדים על מכוניות "אחרות" אשר ישברו את הסגמנטציה הקלאסית שבין מכוניות סדאן, סטיישן ורכבי שטח… דברים יצוצו ונמצא הזדמנויות שונות, ואנחנו עובדים גם על כמה סגנונות מרכב מאוד פרובוקטיביים. אני מקווה שנוכל להראות אחד כזה כבר בשנה הבאה".
אם גם לכם נדמה שכל המכוניות בעולם מתחילות להיראות אותו דבר, ולכל הפחות "משונות באותה מידה" ובוודאי חסרות אישיות – כנראה שאתם לא לבד. כאשר עשרות יצרניות רכב סיניות חדשות מחפשות מקום תחת השמש ויצרניות ותיקות מנפחות את כל הדגמים שלהן כדי שיתאימו לאופנת "רכרבי השטח" העכשווית – די קשה לבדל מותג רכב וליצור אליו חיבור רגשי.
בשש השנים שחלפו מאז ש'קופרה' נולדה מתוך סיאט היא הביאה לעולם בעיקר דגמים שהיו מבוססים על העיצוב של דגמי סיאט כמו 'ליאון' ו'אטקה', וגם כמה דגמים ייחודיים כמו 'פורמנטור', 'טבסקאן' ולאחרונה גם 'טרהמאר'.
אלא שלדברי גריפיתס, – "הדור הבא של דגמי קופרה יכלול "דגמים אייקוניים" שלא נופלים לתוך הקטגוריות המוכרות לנו כעת. גריפיתס מודה אמנם שקופרה "עברה בכוונה לרכבי שטח וקרוסאוברים כי שם נמצא השוק וזה מה שהלקוחות מחפשים", אבל מסביר גם שהמותג חייב להגדיל את נפח המכירות "ולהרוויח כסף כדי לממן את כל ההשקעות שאנחנו צריכים לעשות".
לא בטוח אם זאת הסחת דעת או דווקא רעיון מבוסס אהל גריפיתס אמר ל'אוטוקאר' שהוא "מאתגר את הצוות" שלו ואפילו "מסתכל על מכונית באגי בסגנון שטח" שתהיה, לדבריו, "דגם חשמלי וכייפי שיהיה "משנה משחק" אמיתי, מאוד אמוציונלי, שיכול לעבוד גם בעיר. אני לא מדבר על מכונית לחופים. יש לנו המון רעיונות, הרבה רעיונות משוגעים, אבל אנחנו צריכים להישאר ממוקדים".
מכוניות חשמליות עתידיות של קופרה ייבנו על פלטפורמת SSP שהיא פלטפורמת הדור הבא של קבוצת פולקסווגן, פלטפורמה ייעודית שמפותחת בשיתוף פעולה עם הסטרטאפ האמריקני 'ריביאן'.
עם זאת, לטובת כל מי שחושש מהתחשמלות טוטאלית גריפיתס מבטיח שקופרה תשיק גרסה חמה של טרהמאר עם יותר מ-300 כוחות סוס. החדשות הטובות הן שדגם כזה יונע ככל הנראה באמצעות מנוע ה-2.5 ליטר בן חמשת הצילינדרים שמניע דגמי אאודי RS שונים. החדשות הפושרות: תהיה לו מערכת היברידית-נטענת וכניעה לתקנות אירו 7.
בשורה תחתונה, כמו כל פוליטיקאי גם גריפיתס מבטיח הבטחות אבל לא מבטיח לקיים אותן, לכן כל מה שנותר לנו זה לקוות שהוא יודע על מה הוא מדבר – אחרת כולנו נמות משיעמום.
לקריאה נוספת:
קופרה טווסקאן במבחן דרכים ראשון
קופרה ו-MG מככבות במבחני הריסוק של Euro NCAP ופורד מפשלת בגדול
פורד קאפרי חוזרת לחיים כמכונית חשמלית על פלטפורמת פולקסווגן