• Ad
  • בזמן שעיני העולם היו נשואות להשקה של המודל 3 של טסלה בעמק הסיליקון, בקצה השני של העולם BYD חשפה שתי מכוניות חשמליות חדשות המציעות אף הן טווח של מעל ל-300 קילומטרים בין טעינות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    54545454576כמעט במקביל להשקה הנוצצת של המודל 3 של טסלה, בקצה השני של העולם נחשפו שני דגמים חשמליים חדשים מבית יצרנית הרכב הסינית BYD.
    אמנם בניגוד לטסלה החדשה במרכז ההזמנות של BYD לא עבדו שעות נוספות ולא נרשמו כ-300 אלף הזמנות בתוך ימים ספורים, אבל אין ספק שהיצרנית הסינית, שעד לפני מספר שנים התמקדה בעיקר בייצור דגמים ב"השראת" (שלא לומר שעתוק) עיצובים מהמערב, הפכה בשנים האחרונות לאחד מהכוחות המובילים בעולם הרכב בכל מה שקשור למכוניות חשמליות.

    ב-BYD, שראשי התיבות היומרניים של שמה הם "בונים את החלומות שלך", הבינו כנראה שככל שהכלכלה המקומית והחשיפה למערב גדלה לא ניתן יהיה להסתפק עוד בייצור חיקויים סיניים נחותים למכוניות של יצרנים ידועים וכדי לשרוד על החברה לפתח ייחוד משל עצמה.
    לנוכח בעיית זיהום האוויר הקשה ברפובליקה העממית אשר רק ההולכת ומחמירה ככל שהתעשיה ממשיכה להתפתח ומספר כלי הרכב עולה, ב-BYD החליטו לפתח טכנולוגיה להנעה חשמלית נטולת פליטת מזהמים במחיר סביר.

    עוד ב-TheCar:
    אוטובוס חשמלי של BYD נכנס לשירות בחברת דן
    טויוטה מכריזה בזאת על מות המכונית החשמלית
    טסלה רוצה לייצר סוללות ולהוזיל את המכוניות החשמליות

    545456577

    677776הדגם הראשון, בעיצוב שהזכיר מאוד טויוטה קורולה מראשית המילניום, הושק ב-2009 וכלל טכנולוגיה מתקדמת של הנעה חשמלית עם גנרטור מאריך בדומה לשברולט וולט שנחשפה בגרסת הייצור שלה שנה מאוחר יותר.

    ב-2013 הוצגה ה-Qin בעיצוב ששאב שוב השראה מטויוטה, אך הפעם מהקורולה מדור מתקדם יותר, והציגה ביצועים משופרים שאפשרו לה טווח של כ-100 קילומטרים חשמליים לחלוטין לפני שהגנרטור נכנס לפעולה.
    במצב היברידי, יחד עם מנוע ה-1.5 טורבו, ה-Qin הציגה ביצועים מרשימים מאוד כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-6 שניות ובשנה החולפת החברה מכרה כ-60 אלף מכוניות חשמליות פרטיות בסין בלבד.

    בסוף השבוע, כאמור, BYD הלכה צעד נוסף קדימה עם החזון שלה והשיקה את ה-Qin EV300 – גרסה חשמלית לחלוטין למכונית שהושקה ב-2013.
    ה- EV300 מציעה טווח רשמי מוצהר של 300 קילומטרים בין טעינות, אך לטענת היצרן במהלך הניסויים הושגו אף תוצאות טובות יותר שאפשרו לחשמלית הסינית להשלים 350 קילומטרים על סוללה אחת.
    המכונית מצוידת במנוע מגנטי המפיק 215 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ המאפשרים לה להגיע למהירות תלת ספרתית בתוך 7.9 שניות.
    מבחינה עיצובית ה- EV300 שומרת על קווי העיצוב הכלליים של ה- Qin אך כוללת פרונט בעיצוב מודרני יותר.

    12343554מעבר לטעינה ממתח החשמל בשקע ביתי, המכונית מסוגלת להתחבר גם לתחנות טעינה מהירה ואף מצוידת במערכת בלימה רגנרטיבית כמו במכוניות היברידיות המנצלת את האנרגיה שנוצרת במהלך בלימה.

    פונקציה נחמדה נוספת יכולה להפוך את ה- EV300 גם לספקית אנרגיה ניידת להפעלת מכשירים חשמליים דוגמת כלי עבודה ותאורה בעת פעילות בטבע או במקרה של הפסקת חשמל.

    במקביל להשקת ה-EV300, החברה חשפה גם את ה- e5 – דגם חשמלי מלא נוסף וזול יותר במימדים דומים אך בעל עיצוב מעט פשוט יותר ומפרט טכני שונה שטרם נחשף.
    עם זאת, ב-BYD מבטיחים שגם דגם זה יציג טווח של כ-300 קילומטרים בין טעינות.

    בשנת 2016 החברה מקווה למכור לא פחות מ-150 אלף מכוניות חשמליות ומאמינה כי בשנים הבאות המספרים יגדלו בצורה דרמטית בעקבות העידוד של הממשלה הסינית שהציבה לעצמה יעד להגיע לכ-5 מיליון כלי רכב לא מזהמים על כבישי הרפובליקה העממית עד שנת 2020.

    אגב, BYD היא אחת מיצרניות סוללות הליתיום הגדולות בעולם אותן ניתן למצוא בלא מעט מכוניות חשמליות והיברדיות. היא משתפת פעולה עם יצרנים מערביים בפיתוח טכנולוגיות להנעה חשמלית ובארץ פועלים מספר אוטובוסים חשמליים מתוצרתה בשירות קואופרטיב "דן".

    4324334334

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.