• Ad
  • גם ג'נרל מוטורס הצטרפה לחרם על פייסבוק

    ג'נרל מוטורס הפסיקה לממן פוסטים ומודעות ברשת החברתית עד הודעה חדשה, והצטרפה לכ-1,100 חברות גדולות ועסקים קטנים שדורשים מפייסבוק לשנות את המודל העסקי שלה, שמבוסס על רווחים מהפצת שינאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גם ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בארצות הברית, הצטרפה אל שורה ארוכה של חברות ומותגים גדולים ומוכרים באמריקה אשר מחרימים את פייסבוק לנוכח טענתם שאנשיה לא עושים מספיק כדי למנוע הפצת תוכן שנאה ותוכן פוגעני.

     

     

    ג'נרל מוטורס, אשר נשענה לא מעט על פרסום בפייסבוק בתמהיל הפרסום שלה, היססה לקראת המהלך ולא מיהרה לבצע אותו. מבחינה זאת היא פספסה מעט את התמיכה הציבורית בה כאשר לא התגייסה למהלך יחד עם הונדה (שהייתה יצרנית הרכב הראשונה בקבוצת המחרימים) ופורדיצרנית הרכב האמריקנית הראשונה שנרתמה אליו בחודש יולי. בסוף השבוע הודיע דובר מטעם ג'נרל מוטורס שהחברה הפסיקה לממן פוסטים ומודעות בפייסבוק "בשבועות האחרונים", וכן ש"החברה מנהלת שיחות עם פייסבוק בנוגע לשיפור המאמצים לחיסול תוכן מזיק בפלטפורמה הפופולרית שלה". בהודעה של ג'נרל מוטורס נכתב ש"החברה לא מרוצה מן ההתקדמות שפייסבוק עשתה עד עתה (בנושא זה)… אנחנו מעודדים אותם לפעול מהר יותר וליישם שינוי משמעותי כדי שנוכל לחזור במהירות אל מרחב דיגיטלי בטוח יותר, אשר משקף את ערכי המותג שלנו".

    אנשי פורד והונדה, כאשר נשאלו אודות המהלך של ג'נרל מוטורס על-ידי סוכנות הידיעות 'בלומברג' ואמצעי תקשורת נוספים, הכריזו שהחרם שלהם יימשך לכל הפחות במהלך חודש אוגוסט ואולי אף יהיה ארוך יותר, ושכרגע אין כל תוכניות לחדש את תקציבי הפרסום לפייסבוק.
    סעיד דיפ, דובר מטעם פורד, אמר שבחברה "מעריכים את המאמצים של פייסבוק ואינסטגרם לבלום את הפצת תוכן השנאה במדיה החברתית, כמו גם את מאמציהן של פלטפורמות 'טוויטר', 'סנאפ צ'אט' ו'טיקטוק'".

    אנשי פורד, אשר עצרו במקביל את הפרסום שלהם גם בגוגל וב'פינטרסט' למשך 30 ימים, הודיעו שבתום תקופה זאת הם ישובו לפרסם בשתי הפלטפורמות האלה. "מבחינתנו מדובר בבחינה מתמשכת", אמר דיפ, "ואנחנו עוקבים אחר ההתקדמות של כל הפלטפורמות בהתאמת מנגנוני הביקורת שלהן לסדר היום שלנו בתחום האחריות החברתית… נמשיך להיות מעורבים באופן פעיל ביוזמות בתעשייה שאותן מוביל איגוד המפרסמים הלאומי, במטרה להביא ליותר אחריות, שקיפות ומדידה מהימנה ולנקות את המדיה הדיגיטלית ואת הרשתות החברתיות".

    מאבק על עתיד החברה האנושית

    קמפיין #StopHateForProfit ("עצור שנאה למטרות רווח") מנוהל מזה מספר שנים על ידי ארגוני זכויות אזרח, קבוצות "אחריות תקשורתית" והנהגת ארגוני השחורים בארה"ב, אבל תפס תאוצה בחודשים האחרונים גם לקראת הבחירות בארה"ב ובעיקר בעקבות פעילויות תנועת "חיי שחורים נחשבים". הקמפיין ביקש להפעיל לחץ על כלל המדיות החברתיות, אבל יותר מכל על פייסבוק שנתפסת על-ידם כחברה הגרועה ביותר מבחינת אחריות חברתית, וזאת באמצעות חרם כלכלי של חברות ועסקים. לטענת מובילי הקמפיין, המודל הכלכלי של פייסבוק מבוסס על הפצת תכנים שמעודדים שינאה, גזענות, אנטישמיות ודיסאינפורמציה – ולכן הוא מסוכן לחברה האמריקנית.

    מתחילת הקמפיין הצטרפו אליו כבר יותר מ-1,100 חברות ועסקים, בהם עסקים קטנים וגם תאגידים גדולים, וכן יותר ממאה עמותות חברתיות ארגוני זכויות אדם, איגודי עובדים וארגונים דתיים. המהלך זוכה גם לתמיכה ציבורית נרחבת, ומאז תחילתו הפסידה פייסבוק תקציבי פרסום בהיקפים של מיליוני דולרים. בשבועות האחרונים מצטרפות עוד ועוד חברות לחרם, ובשבוע האחרון הכריזו קברניטי מותג הגלידות Ben & Jerry, שבבעלות תאגיד 'יוניליבר', שהם מאריכים את הפסקת הפרסום שלהם בפייסבוק עד לסוף השנה.

    בעקבות הקמפיין ביצעה פייסבוק סדרת שינויים, ובין השאר מונה שם מנהל בכיר לתפקיד מפקח על זכויות אזרח, הוקם צוות ייעודי לחקר – באמצעות אלגוריתמיקה, של הטיה גזעית ועוד. 'טוויטר', לעומתם, פעלה באופן מהיר, אפקטיבי ושקוף יותר כאשר נקטה פעילות למיגור תיאוריות קונספירציה מסוכנות שהובילו לאלימות בחיים האמיתיים (ובין השאר אף מחקה ציוצים של הנשיא דונלד טראמפ), וגם יוטיוב פעלה להסרת תכנים גזעניים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.