• Ad
  • פיאט בחרה בדרך מקורית כדי לגרום לנו לספר לכם על היורשת של 124 ההיסטורית, שתיוצר מעתה בגרסה לא מחלידה ולא מתקלקלת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט 124 ספיידר קמה לתחיה, והיא תוצג בקרוב בתערוכת המכוניות של לוס אנג'לס.

    פיאט פרסמה הלילה את אחד ה'טיזרים' היותר מקוריים שהוצגו בשנים האחרונות כהקדמה למכונית חדשה: שלוש גלויות מצוירות, אחת מתארת כמה מן האתרים המפורסמים ברומא והאחרות את מדריד ולונדון. בשלושתן מופיעים קווי המתאר הכלליים של הרודסטר החדשה שלה, אשר תיוצר עבורה על-ידי מאזדה כשהיא בנויה על בסיס ה'מיאטה'.

     

    Fiat 124 spider teaser image

     

    פיאט 124 'ספורט ספיידר' המקורית לא הייתה רודסטר קלאסית (דו-מושבית) אלא מכונית ספורט בתצורת '2+2' (עם מושב אחורי סמלי) שיוצרה בתצורת קופה – על בסיס המכלולים והשילדה של מכונית הסדאן פיאט 124 – ובתצורת ספיידר (פתוחה) שהתבססה על אותם מכלולים אבל עם שילדה ובסיס גלגלים מקוצרים.

    המכונית הושקה בשנת 1966 ויוצרה עד לשנת 1980 על-ידי פיאט עצמה, ובמשך כמעט שלוש שנים נוספות על-ידי סדנת פינינפארינה, שבה היא גם עוצבה (לעומת גרסת הקופה שעוצבה על-ידי מחלקת העיצוב של פיאט). בנוסף המכונית יוצרה גם במהדורה מוגבלת וכגרסה ספורטיבית על-ידי אבארט.

     

    Fiat_124 Sport Spider 1969-1982 A

     

    124 ספיידר עוצבה על-ידי טום טג'ארדה שאחראי גם על העיצוב של גרסת "Rondine" של שברולט קורבט, ועל העיצוב של פרארי 275 GTS.

    פיאט יפנית

    ידיעות אודות לידה מחדש של מכונית רודסטר 'איטלקית', במסגרת שיתוף פעולה בין קבוצת פיאט לבין מאזדה היפנית, אינן חדשות – אם כי הן עברו שינוי משמעותי.
    במקור אמורה הייתה מאזדה לייצר עבור פיאט מכונית רודסטר על בסיס MX-5 'מיאטה', והיא אמורה הייתה לענוד את הסמל של אלפא-רומיאו עם שם הדגם המחייב 'אלפא-רומיאו ספיידר'.
    אלא שאנשי פיאט העריכו שחובבי אלפא לא יהיו סלחנים כלפי אלפא-רומיאו שלא מיוצרת באיטליה, לכן שינו את האסטרטגיה ובחרו להדביק על מיאטה את הסמל של פיאט – מותג שממילא מייצר מכוניות סביב העולם (פולין, סרביה, טורקיה, ברזיל ועוד).

    היות שבבסיס מדובר במיאטה, וכל ניסיון לייצר יותר מידי שינויים קוסמטיים לדגם הזה יתבטא בייקור משמעותי בעלויות הייצור, הרי ש-124 ספיידר החדשה שומרת על הפרופורציות ועל עיצובו של החלק המרכזי של 'מיאטה', ורוב הבדלי העיצוב מתבטאים בפרצוף שונה, עם שבכה קדמית בתצורת משושה, ובאחוריים עם פנסים מזוותים יותר מאלה של מאזדה.

    מי שיתאמץ יוכל אולי למצוא רמזי עיצוב של המכונית המקורית, אולם לצורך זה נדרש דמיון די מפותח. ההבדל המשמעותי בין 124 למיאטה יבוא ככל הנראה לידי ביטוי בקו מותניים בולט במיוחד שממוזג לתוך ירכתיים מעובות ושריריות.

    מה שאולי מטריד יותר הוא שכדי להגיע לעלויות ייצור סבירות נאלצים האיטלקים והיפנים לשמר את תא הנוסעים ואת סביבת הנהג של מיאטה – אלה כמובן אינם גרועים בשום אופן לכשעצמם אבל ודאי לא משדרים משהו מן האופי של פיאט.
    מצד שני, בניגוד למכוניות פיאט משנות השישים והשבעים, פיאט 'מיאטה' 124 תהיה ככל הנראה הפיאט האמינה ביותר בעולם, והיא לא צפויה להחליד.

    ההבדל הנוסף, ואולי החשוב ביותר, בין מיאטה ל-124 ספיידר יהיה יחידות ההנעה. פיאט תשלח למאזדה את מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו שלה, שמניע בין השאר את גרסת אבארט של ה-500, והוא יפיק ככל הנראה כ-180 כ"ס וישודך לתיבות הילוכים ידנית ואוטומטית.

    בעתיד הלא רחוק צפויה גם גרסת אבארט של המכונית הזאת, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.75 ליטר שיספק כ-240 כוחות סוס, ומדובר בגרסה של אותו מנוע שמותקן כעת בחלקה האחורי של אלפא-רומיאו C4.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גלויה מאיטליה: פיאט רומזת על 124 החדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.