• Ad
  • ג'יפ מחזירה לחיים את ואגוניר וגרנד ואגוניר

    ג'יפ תשיק מחדש את אחד משמות המותג המפורסמים ביותר שלה, והפעם כ"קרוסאובר הדגל" שלה וכלי גדול מגראנד צ'רוקי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פיאט-קרייזלר תציע לקראת סוף העשור הנוכחי קרוס אובר גדול ויוקרתי שאמור להתמודד מול אאודי Q7, מרצדס GLS, לינקולן נביגייטור ואחרים.

     

    גיפ ואגוניר 1963 - 004

     

    לפרויקט הזה אחראית חטיבת ג'יפ, אשר תחזיר לחיים את שמות המותג 'ואגוניר' ו'גראנד ואגוניר' אשר שימשו את ג'יפ במשך 29 שנים.

    בראיון למגזין 'אוטומטיב ניוז', כלי התקשורת החשוב ביותר שמסקר את תעשיית הרכב, אמר מייק מנליי – מנהל חטיבת ג'יפ, ש'ואגוניר' ו'גראנד ואגוניר' ימוקמו מבחינת הגודל והמיצוב שלהם מעל לגרנד צ'רוקי החדש, שיושק בשנה הבאה, ויתבססו על אותה הפלטפורמה שעליה הוא ייבנה.

    אחת המשמעויות המעשיות היא שבקרוס אוברים הגדולים של ג'יפ תהיה גם שורת מושבים שלישית, מה שמזכיר לנו שהניסיון האחרון של ג'יפ עם כלי רכב יוקרתי בעל שבעה מושבים לא נחל הצלחה, אולי בגלל תזמון לא טוב. המדובר כמובן ב'קומנדר' אשר הוצג לראשונה בשנת 2006 וירד מקו הייצור חמש שנים לאחר מכן (בשיא המשבר הכלכלי של קרייזלר) וזאת מבלי שזכה למחליף.

    ואגוניר וגראנד ואגוניר יופיעו בשלהי שנת 2018 כדגמי 2019, כלומר לאחר השקתו של הדור הבא של גארנד צ'רוקי, וכדי להצדיק את הסמל של ג'יפ תהיה להם הנעה כפולה מתוחכמת. בסבירות רבה תהיה גם גרסה היברידית, כמו זאת שמתוכננת לגראנד צ'רוקי הבא.

     

    גיפ ואגוניר 1966 - 003

     

    ואגוניר המקורי הושק בשנת 1963 כתשובה לאינטרנשיונל 'סקאוט' ולשברולט 'סאברבן', וכן כמחליפו של וויליס סטיישן וואגן. כאשר הושק בשעתו הוא נחשב לחלוץ רכבי ה-SUV, והתאפיין בעיצוב מודרני, מנועי שישה ושמונה צילינדרים, תא נוסעים מדופן, אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, והוא אפילו הציע מיזוג אוויר.

    למרות התהפוכות שהיו מנת חלקה של 'וויליס' (ג'יפ) בשנות ה-70, עם משבר הדלק של 73 ועם מכירתה לחברת אמריקן מוטורס שפשטה רגל – ואגוניר נותר ללא כל שינוי משמעותי לכל אורך 29 שנותיו, למעט עדכוני מנועים ותוספות אבזור.

    גראנד ואגוניר הפציע בשנת 1984 כגרסה מאובזרת ויקרה של ואגוניר, ואט אט נותר הדגם היחיד שנותר בייצור – וזאת עד שהוחלף בשנת 1991 על ידי גרנד צ'רוקי המודרני והקומפקטי ממנו. השם 'גרנד ואגוניר' נותר בשימוש בארה"ב כסימן לגרסה המאובזרת והמפוארת של גרנד צ'רוקי במשך מספר שנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.