• Ad
  • הדגם החשמלי הראשון שג'ילי מייצאת אל מחוץ לסין מציע כרגע את התמורה הטובה ביותר למחיר מבין כל הדגמים העממיים שנמכרים בישראל. אנשי ג'ילי מבטיחים לספק כל כמות מכוניות שתידרש.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית ג'ילי השיקה היום (ב') בישראל את דגם היצוא הראשון שלה – 'גיאומטרי C', תוך שהיא מערערת את שיווי המשקל בשוק הרכב החשמלי ומשיקה את המותג עצמו במהלך "שובר שוויון".

     

     

    קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית ג'ילי לישראל, מציעה את הדגם החשמלי בשתי גרסאות, עם טווחי נסיעה תיאורטיים של 350 ו-460 קילומטרים בין טעינות, תמורת 134,000 שקלים לגרסה הבסיסית או 143,000 שקלים לגרסה ארוכת הטווח. מחירים אלה כוללים התקנה של עמדת טעינה ביתית ואחריות יצרן של 5 שנים למכונית ו-8 שנים לסוללה, עם אופציה להארכת אחריות לסוללה ל-10 שנים. בהתחשב ברמות האבזור הגבוהות של הדגם מדובר במחירים מאד אטרקטיביים ביחס לתחרות הנוכחית בשוק.

     

     

    גיאומטרי הוא מותג הרכב החשמלי העממי של ג'ילי – שהיא כיום יצרנית הרכב הפרטית הגדולה ביותר בסין. יוניון מוטורס קיבלה את זיכיון היבוא של ג'ילי ארצה, אולם למעט דגמים היברידים-נטענים אשר אולי ייובאו בעתיד אין כרגע כוונה לייבא לישראל מכוניות מתוצרת ג'ילי שאינן חשמליות.

    גיאומטרי C היא מכונית קומפקטית עם בסיס גלגלים ארוך ונדיב של 270 סנטימטרים, אולם היא מבוססת על פלטפורמה שתוכננה במקור למכוניות עם מנועי בעירה פנימית והוסבה גם להנעה חשמלית. מבחינת הממדים הפנימיים והחיצוניים זאת מכונית מקבילה למכוניות כמו טויוטה קורולה, אך היא מעוצבת בסגנון 'קרוסאוברי' לא מאד גבוה, כך שהיא מתחרה במכוניות כמו קיה 'נירו' או 'אקסיד'.

    היות שגיאומטרי C מתחרה במכוניות כאלה גם במחיר הרכישה שלה – הרי שהחיסכון שהיא מציעה מבחינת עלויות תפעול – גם בזכות עלויות אנרגיה נמוכות יותר וגם בזכות עלויות אחזקה נמוכות – יכול להניע לא מעט לקוחות להעדיף אותה על-פני מכוניות היברידיות או מכוניות עם מנועי בעירה פנימית.

     

     

    גיאומטרי C מוצעת בישראל בשתי אופציות עיקריות, הבסיסית ביניהן עם סוללה עם תכולת אנרגיה של 53 קילוואט שעה והיקרה יותר עם סוללה עם תכולת אנרגיה של 70 קילוואט שעה. שתי הסוללות מאפשרות טעינה מהירה בהספק של עד 75 קילוואט שעה, אשר מאפשרת טעינה מ-20% ל-80% בתוך 36-42 דקות.

    שתי הגרסאות מונעות באמצעות מנוע חשמלי שמספק 204 כוחות סוס ומומנט של 31.6 קג"מ, ושתיהן מצוידות במערך מלא של מערכות בטיחות וסיוע לנהג שכולל בין השאר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, בלימת חרום אוטונומית, שמירת נתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום, זיהוי הולכי רגל ועוד. המכונית טרם נבחנה במבחני הריסוק האירופאים של פרויקט Euro NCAP אבל אנשי ג'ילי טוענים שלפי מבחנים פנימיים שלהם היא צפויה לקבל 5 כוכבים אם וכאשר תיבחן בהם.

    רשימת האבזור של גיאומטרי C ארוכה באופן יוצא דופן ביחס למחיר וכוללת בין השאר מערכת מולטימדיה עם מסך רחב, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מערכת שמע איכותית מתוצרת BOSE, מצלמות 360 מעלות היקפיות עם הקלטת וידאו של הנעשה סביב הרכב, גג שמש גדול (בגרסה היקרה יותר) ועוד.

     


    אנשי ג'ילי טוענים שהם יכולים לספק כל מספר מכוניות שיידרשו בשוק הישראלי, ולרבעון הקרוב נשלחו ארצה 1,000 מכוניות ראשונות. אנשי יוניון (באמצעות חברת הבת גיאו מוביליטי) מציעים תוכנית ליסינג ללקוחות פרטיים וכן תוכניות ליסינג לסקטור העסקי (חברות מחד ומוניות מאידך), והם מבטיחים חיסכון חודשי (כולל זקיפת מס לעובדים) של בין כ-1,000 ל-1,700 שקלים ביחס לליסינג של מכונית היברידית או מכונית עם מנוע בנזין שנוסעת כ-30,000 קילומטרים בחודש.

    במסלול ליסינג ללקוחות פרטיים מוצע מחיר של החל מ-2,000 ש"ח לחודש לדגם הבסיסי (350 ק"מ טווח) לשלוש שנות שכירות ואנשי החברה טוענים שבקרוב יפרסמו נתונים נוספים אודות אפשרות של רכישת הרכב לאחר תום תקופת הליסינג ואת נתוני העלויות של דגם ה-450.

     

     

    למעט טסלה מודל 3, אשר כבשה את שוק הרכב החשמלי הישראלי בסערה, הדגם היחיד שגיאומטרי C צריכה להביס כדי להתברג במהירות בראש טבלת המכירות הוא ZS של MG הסינית (מתוצרת סאיק), שהיה הדגם החשמלי הראשון שנמכר בישראל במספרים משמעותיים. שתי המכוניות החשמליות הטהורות (כאלה שבנויות על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי) החדשות בשוק שלנו – סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, מציעות אמנם טווחי נסיעה דומים ויתרון בסעיפים חשובים כמו מרחב פנימי ואיכויות הרכבה, אבל מחיריהן גבוהים באופן משמעותי.

    שאר הדגמים שמוצעים בנקודת זמן זאת מיושנים ו/או קטנים יותר (סרס 3, רנו זואי) או קטנים ויקרים יותר. תחרות של ממש בתחום הרכב החשמלי בישראל צפויה להתחיל בשנה הבאה לנוכח העלאת המיסוי על רכב היברידי והיברידי-נטען. בתחרות הזאת יעמוד לזכות גיאומטרי C לא רק המחיר אלא גם טווח נסיעה ריאלי של קרוב ל-450 קילומטרים – כפי שהתרשמנו בנסיעת היכרות ראשונית שערכנו היום לרגל השקתו בישראל.

    מבחן ראשון לגיאומטרי C יפורסם כאן בהמשך השבוע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.