• Ad
  • גוגל השיקה נסיעות במכונית אוטונומית בסן פרנסיסקו
    בשלב ההרצה ייהנו מן הנסיעות האוטונומיות רק עובדי החברה, ומול ההגה לא יישב נהג בטיחות. בקרוב: מירוץ אוטונומי מחוף לחוף בארה"ב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'וויימו' – זרוע הנהיגה האוטונומית של חברת אלפבית (החברה האם של 'גוגל') השיקה את שירות הנסיעות האוטונומי שלה בסן פרנסיסקו, קליפורניה, והוא מופעל במכונית יגואר I-PACE אוטונומית לחלוטין וללא נהג בטיחות מול ההגה. בשלב ראשון מוצע השירות רק לעובדי החברה, אך אנשי וויימו מבטיחים שהוא ייפתח "בקרוב" גם לכלל הציבור. בהודעת החברה בשבוע שעבר נכתב: "הבוקר בסן פרנסיסקו, ביגואר I-PACE אוטונומית לחלוטין, ללא נהג אנושי מאחורי ההגה, נסע מהנדס של וויימו לאסוף את קפה הבוקר שלו ולהמשיך לעבודה".

     

    גוגל השיקה נסיעות במכונית אוטונומית בסן פרנסיסקו

     

    'וויימו' השיקה שירות הסעות אוטונומי באזורים מוגדרים בפיניקס, אריזונה, בשנת 2017 עם נהג בטיחות מאחורי ההגה, ולפני קצת יותר משנה הצליחה לייתר את הנהג ולהמשיך בלעדיו. כעת, נוסף לסן פרנסיסקו, תרחיב וויימו את ההסעות האוטונומיות גם למרכז העיר פיניקס, וגם שם ייהנו מכך בשלב ראשון רק עובדי החברה ולאחר מכן כלל הציבור.

    העובדים של וויימו בסן פרנסיסקו, נכתב בהודעת החברה, "מצטרפים כעת לאלפי נוסעי Waymo One שאנחנו משרתים באריזונה, מה שהופך את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה לחלק מחיי היומיום שלהם. אנחנו נרגשים במיוחד מהשלב הבא במסענו כאשר אנו מביאים באופן רשמי את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה לסן פרנסיסקו – העיר שרבים מאיתנו ב-Waymo קוראים לה בית… למדנו כל כך הרבה מהבודקים המהימנים שלנו בסן פרנסיסקו בששת החודשים האחרונים, שלא לדבר על אינספור הלקחים מהנוסעים שלנו בשנים שחלפו מאז השקת השירות האוטונומי המלא בעמק המזרחי של פיניקס. שניהם השפיעו ישירות על האופן שבו אנחנו מקדמים את השירות שלנו".

     

    גוגל השיקה נסיעות במכונית אוטונומית בסן פרנסיסקו

     

    וויימו נחשבת לאחת החברות הוותיקות והמנוסות בתחום הנהיגה האוטונומית, ובשבע השנים האחרונות צברו המכוניות שלה מיליוני קילומטרים של נהיגה בעולם האמיתי, ועוד מיליארדי קילומטרים בסימולציות מחשב. "צעדים חשובים אלה מאפשרים לנו להתקרב לחזון שלנו ולהפוך את הנהיגה האוטונומית לבטוחה יותר וקלה יותר לאנשים ול"דברים" להגיע לאן שהם רוצים", נאמר בהודעת החברה.

     

     

    מלחמה מחוף לחוף

    הפעלת השירות של וויימו בסן פרנסיסקו, גם במוד ניסיוני, מגיעה רגע לפני אירוע לא קשור אבל מעניין בפני עצמו והרבה יותר מרשים מבחינה טכנולוגית: המירוץ לנהיגה אוטונומית מסן פרנסיסקו לניו יורק. נכון להיום טרם פורסם מועד רשמי לאירוע הזה אבל צפוי שישתתפו בו לכל הפחות 'וויימו', 'טסלה', וחברת התחבורה החכמה של ג'נרל מוטורס – 'קרוז'. שלוש החברות האלה הצהירו שהן מעוניינות להשתתף בתחרות כזאת ביניהן, וטסלה אף הציעה כתאריך יעד את ה-20 באפריל, כלומר עוד כשלושה שבועות. בכל מקרה, אירוע כזה יכול להיזכר בעתיד כנקודת ציון חשובה בתולדות הנהיגה האוטונומית.

    במהלך התחרות המתוכננת ייסעו מכוניות של שלוש החברות כשהן לא מאוישות בכלל, כלומר שלא די בכך שלא ייסעו בהן נוסעים – גם לא יישבו בתוכן נהגי בטיחות. צוותים של אנשי תמיכה ושירות, ואנשי יחסי ציבור ועיתונאים, ילוו את המכוניות בדרכן ולכל אחת מהן יהיו 3 "אפשרויות פסילה", כלומר שלכל חברה יהיו שלוש הזדמנויות להציל את כלי הרכב שלהן ממצבים מביכים שבהם הן נתקעות.

    הטכנולוגיות של 'וויימו' ו'קרוז' נסמכות באופן כבד על מיפוי מאד מדויק של השטח, וכמובן על חיישני לידאר וחיישנים נוספים. טסלה תתאמץ להפגין את כוחה של "מערכת הבטא המלאה לנהיגה אוטונומית" (FSD) שלא נסמכת על חיישני לידאר. מועמדות נוספות לאותו מירוץ הן 'מובילאיי' שלנו עם 'אינטל', ואולי גם 'אמאזון' ו-AutoX, ואולי אפילו יצרנית סינית.

     

    https://youtu.be/2XjFe0kACmE

     

    חמש האגורות שלנו:

    נהיגה אוטונומית הפכה בשנים האחרונות להיות "הגביע הקדוש" של תעשיית הרכב, וממש כמו אותו גביע נדמה שמדובר במשהו חמקמק ובלתי נתפס. דווקא הרציונל הכלכלי מאחורי נהיגה אוטונומית – ויתור על נהגים אנושיים כדי לצמצם את העלויות של מפעילי תחבורה – הוא הפחות קוסם בכל מה שקשור לתחום זה, ואילו ה"קלף" של הגברת בטיחות בהחלט משחק תפקיד אבל די ברור שבמונחי עלות-תועלת זאת כנראה לא ההשקעה הכי יעילה. לזכות הנהיגה האוטונומית צריך לומר דבר חשוב אחד: לא משנה אם ומתי נזכה ליהנות ממנה, עצם המירוץ אחר הגביע הקדוש הזה מקדם את הטכנולוגיה של כלל תעשיית הרכב, ומותח את כושר ההמצאה האנושי ואת גבולות הידע.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל השיקה נסיעות במכוניות אוטונומיות בסן פרנסיסקו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.