ב.מ.וו. חשפה הבוקר תמונות ופרטים רשמיים אודות הדור השני של הקרוס-אובר הקטן ביותר שלה, X1, אשר מבוסס הפעם על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של הקבוצה.
מכירתו של X1 החדש באירופה תחל באוקטובר הקרוב, מיד לאחר תערוכת פרנקפורט.
על אף דמיון רב לדגם היוצא, מידותיו של X1 גדלו והפעם הוא נראה יותר אקטיבי ודינמי, גבוה ובעל נוכחות רבה יותר, כלומר יותר "ג'יפון" מאשר קרוס-אובר סטיישני במהותו. עיקר השינוי נובע מהגבהת הכלי ב-5.1 ס"מ, מה שמגביה את יושבי המושבים הקדמיים ב-3.6 ס"מ ואת היושבים מאחור ב-6.4 ס"מ.
הממדים הפנימיים מרווחים יותר, בעיקר מרחב הברכיים לנוסעים מאחור, ואילו נפח תא המטען גדול יותר ב-85 ליטרים ומציע כעת 505 ליטרים לפני הקיפול הנפרד האפשרי של כל אחד משלושת מסעדי המושב האחורי.
גם רשימת האבזור ארכה באופן ניכר, כך שהוא מסוגל כעת להתמודד טוב יותר עם מתחריו בקטגוריה הצומחת במהירות: אאודי Q3, מרצדס GLC (מחליפו החדש של GLK), לקסוס NX וריינג' רובר אבוק.
X1 החדש יוצע עם שתי תצורות של מנוע הטורבו-בנזין החדש של החברה ושלוש תצורות של מנוע הטורבו-דיזל החדש – כולם בנפח 2.0 ליטר, וכולם מחוברים אל מערכת הנעה כפולה חדשה וגם, כאופציה, אל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה.
בנוסף, מנוע הטורבו-בנזין הצנוע ביותר בשלב הראשון יוצע גם כאשר הוא מחובר רק לגלגלים הקדמיים, במה שתהיה הגרסה הכי פחות יקרה בשלב זה. מנוע זה מספק 192 כ"ס ו-28 קג"מ של מומנט, ומאיץ את X1 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. אותו מנוע, כשהוא מחובר למערכת ההנעה הכפולה, מקצץ 0.3 עשיריות שניה מזמן התאוצה. מנוע הטורבו-בנזין החזק יותר מספק 231 כ"ס ו-36 קג"מ של מומנט ומאיץ את X1 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות.
שלושת מנועי הטורבו-דיזל, אף הם בנפח 2.0 ליטר כאמור, מספקים 150, 190 ו-231 כ"ס (בהתאמה – D20, D18 ו-D25).
לאחר סדרה 2 'אקטיב טורר' זהו אמנם כבר הדגם השני של ב.מ.וו. שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית, אבל זהו הדגם הראשון של ב.מ.וו. אשר מחליף דגם שהתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית.
ההתבססות על פלטפורמה זו איפשרה לב.מ.וו. להגדיל, כאמור, את המרחב הפנימי של תא הנוסעים ואת תא המטען, להפחית את המשקל הכולל, ולטענת מקורות בב.מ.וו. גם לשפר את נוחות הנסיעה.
אורכו של הכלי החדש 444 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו 267 ס"מ, וגובהו כ-160 ס"מ. מהנדסי ב.מ.וו. שמרו, כהרגלם, על חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 לפנים-אחור.
לפנק לפנק
אחד הדברים שארכו משמעותית ב-X1 החדש, לטענת ב.מ.וו, הוא רשימת האבזור הסטנדרטי והאופציונלי, אבל לפני שנראה את המפרט הישראלי הבסיסי אין יותר מידי טעם לפרט.
לא מיותר להזכיר, עם זאת, שאנשי ב.מ.וו. מתגאים במיוחד בתצוגה עילית חדשה ובשפע מערכות הסיוע-לנהג, החל מבקרת השיוט האקטיבית שמשולבת בהתראת התנגשות וסייען נסיעה בפקקי תנועה, בלימת חרום למניעת פגיעה בהולכי רגל, סייען חניה, בקרת נטישת נתיב ועוד.
גרסאות בסיסיות יקבלו מסך מגע מרכזי בגודל 6.5 אינטש, וכאופציה, או בגרסאות מאובזרות, מוצע גם מסך גדול יותר, בגודל 8.8 אינטש. המהדרין יוכלו לבחור גם בגג שמש פנורמי גדול ובפנסי LED.