• Ad
  • ב.מ.וו. עדיין לא מציעה לנו את "הדבר האמיתי", אבל עם 600 כ"ס ו-81.5 קג"מ של מומנט כנראה שאפשר לנסוע די מהר עם גרסת השרירים של ספינת הדגל הבווארית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דווקא ב.מ.וו, אשר חרטה על דגלה את הסיסמה "מכונת הנהיגה המוחלטת", נמנעה במשך שנים מלהציג גרסה ספורטיבית למכונית הדגל שלה, בשעה שמרצדס ואאודי מציעות גרסאות AMG ו-S לסדרת S ול-A8.
    את הפינה של מכונית פאר כוחנית השאירה ב.מ.וו. לסדנת השיפורים 'אלפינה', אשר מתמחה בשדרוג דגמי ב.מ.וו, ובמהלך הדורות היא יצרה לסדרה 7 גרסאות משודרגות שמשווקות תחת הסמל אלפינה B7.

     

    BMW M760Li xDrive

     

    בשנה שעברה, לפני הצגת הדור הנוכחי, החדש, של סדרה 7, התרבו שמועות לפיהן הפעם תציג ב.מ.וו. גם M7, בביצועה של מחלקת הביצועים M של החברה, ושזאת תהיה "אם כל ה-Mים".

    לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה, שתיפתח ב-1 במרץ, משחררת ב.מ.וו. הצצה רשמית ראשונה ל- M760Li XDrive, אלא שכפי שאפשר להבין משם הדגם לא מדובר במכונית M "טהורה", כזאת שמיוצרת על ידי חטיבת הביצועים של החברה, אלא בחבילת שדרוגים (שעוצבה ומיוצאת על ידי חטיבת M) אשר מולבשת על הגרסה החזקה והמפוארת ביותר של סדרה 7.

    עדיין אין צורך לסתום את הגולל על גרסת M אמיתית, ואם אכן נזכה לכך הרי ש-M760 היא רק מתאבן לקראת המנה העיקרית, די בדומה למה שעשתה ב.מ.וו. עם M235 עד להופעת M2 לאחרונה.

    M760 היא הזדמנות עבור ב.מ.וו להציג את יחידת ההנעה הגדולה והחזקה ביותר שלה כיום, מנוע V12 בנפח 6.6 ליטר שמצויד בצמד מגדשי טורבו.
    תחנת הכוח הזו, שתוכנה על-ידי מהנדסי חטיבת M, מספקת 600 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ שזמינים כבר מ-1,500 סל"ד.

    על אף שאלה נתונים מרשימים לכל הדעות, לא מיותר להזכיר שהם נחותים במקצת מאלה של אאודי S8 פלוס, שמתהדרת ב-605 כ"ס, ומנתוניה של מרצדס S65 AMG שמנפיקה 630 כ"ס ויותר מ-100 קג"מ.
    אף על פי כן, עשירים ממהרים לא צריכים לחשוש מכיוון ש-M760 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד, ומגיעה למהירות מרבית של 305 קמ"ש (אם וכאשר מוסרת מגבלת ה-250 קמ"ש).

    כח המנוע נמסר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ובאמצעות מערכת הנעה כפולה.

     

    BMW M760Li xDrive

     

    המכונית, אגב, מיוצרת אך ורק בתצורת המרכב הארוכה, עם בסיס גלגלים באורך 321 ס"מ ואורך כולל של 524 ס"מ.

    מעבר לחיזוק המנוע כוללת חבילת ה-M גם מערכת פליטה משודרגת, עם צליל עמוק יותר, חבילת עזרים אווירודינמיים וכונסי אוויר מוגדלים בחזית, חישוקי 20 אינטש ייעודיים ותגי M מבחוץ ובתוך תא הנוסעים.

    החבילה הדינאמית של M760 כוללת כסטנדרט גם מתלי אוויר אדפטיביים עם מוטות מייצבים אקטיביים, והיגוי אקטיבי עם יחס העברה משתנה.

    מערכת הבלימה שודרגה על-ידי חטיבת M עם דיסקים מאוורים בקוטר עצום של 482 מ"מ, ואלה עוצרים היטב את המשחתת ששוקלת כ-2.2 טון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ב.מ.וו: במקום M7 קבלו בינתיים M760

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.