• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מדי שנה יותר ממיליון ורבע בני אדם ברחבי העולם, כ-3,500 איש מדי יום, מסיימים את חייהם בנסיבות טרגיות על הכבישים בתאונות דרכים.

    על אף שאף אחד לא יחלוק על כך שמדובר במספרים מזעזעים, נראה שרבים מאיתנו סבורים כי לא באמת ניתן לעשות הרבה בנדון וזהו מחיר החיים בעולם המודרני.

    אולם מנגד יש גם מי שסבורים כי לא מדובר בגזירה משמיים וניתן לשאוף לצמצום דרמטי של הקטל בדרכים. כך למשל אנשי יצרנית הרכב השבדית וולוו הציבו לעצמם לפני בדיוק עשור יעד שאפתני למדי לפיו החברה מכוונת לאפס הרוגים ברכבי וולוו חדשים אחרי 2020.

    עוד ב-TheCar:

    אפס הרוגים בתאונות דרכים במכוניות אוטונומיות? בכלל לא בטוח
    מודים באשמה: מצלמות המהירות לא קשורות לבטיחות בדרכים
    סיכום מדמם ל-2017: יותר תאונות קטלניות, פחות הרוגים

    רבים הרימו גבה וטענו,על אף שוולוו תמיד הייתה בחוד החנית בכל הקשור לבטיחות ובין היתר הייתה זו שהמציאה את חגורת הבטיחות המודרנית והיצרנית הראשונה ששילבה מערכות בטיחות מתקדמות ברכביה, שעם כל הכבוד להצהרות במציאות על מנת לעמוד בהצהרה זו יצטרך להתחולל שינוי דרמתי כמו למשל מעבר לנהיגה אוטונומית מלאה.
    ככל ששנת 2020 מתקרבת נראה שגם בוולוו מבינים שאולי ידרש יותר זמן כדי להגיע לחסל את הקטל בדרכים שבשנים האחרונות דווקא עלה בלא מעט מדינות ככל הנראה כתוצאה מנהיגה מוסחת הקשורה לשימוש בסמארטפונים.

    אולם מסתבר שלפחות בנוגע לדגם אחד של החברה בשוק הבריטי, וולוו, ככל הנראה מבלי שבאמת ידעה זאת, למעשה כבר מקיימת הלכה למעשה את ההבטחה שלה כבר מאז 2002 ובמשך לא פחות מ-16 שנים ברציפות.

    מבדיקה מעמיקה שערך מכון המחקר העצמאי Thatcham שהוקם ב-1969 ומתמחה במחקרים הקשורים לנושאי ביטוחי רכב (גניבה, בטיחות וכיוב') מתברר שמאז שהדור הראשון של רכב הפנאי הגדול מבית וולוו, ה-XC90, הושק בממלכה המאוחדת בראשית המילניום ועד היום אף אדם שנהג או נסע בו לא נהרג בתאונה.

    אמנם יש לזכור כי לא מדובר בדגם סופר פופולרי ועם קצת יותר מ-3,000 יחידות בממוצע בשוק של מעל ל-2 מיליון בשנה, נתח השוק של רכב הפנאי הגדול משבדיה זניח וקטן ממאית האחוז, אך עם זאת לא מדובר ביחידות בודדות אלא ביותר מ-50 אלף רכבי-XC90  שעלו כבישי בריטניה במהלך קצת יותר מעשור וחצי.

    מעבר למזל שבוודאי גם לו היה החלק מסוים בהישג המדהים הזה ומעבר לעובדה כי לקוחות וולוו המסורתיים – אנשים מבוגרים או בעלי משפחות – נחשבים לזהירים ומיושבים יותר בדעתם, אנשי Thatcham מציינים גם את הצטיינותו של הרכב בשני דורותיו במבחני הריסוק ואת האבזור הבטיחותי המתקדם כמו מערכת בלימת חירום אוטונומית אשר נחשבת על ידי ממומחים כאבזר הבטיחותי החשוב ביותר מאז המצאת חגורת הבטיחות, שה-XC90 היה מהרכבים הראשונים בעולם שהיו מצוידים בה כסטנדרט כגורמים שתרמו את חלקם.

    במקביל לשבחים שחוקרי Thatcham מרעיפים במיוחד על הדור השני של ה-XC90  שהושק ב-2015 ולקביעה כי זהו הרכב הבטוח ביותר שהם בחנו אי פעם,  מהצד השני של האטלנטי בימים אלה ה-x-XC90  זוכה לכותרות פחות מחמיאות בעקבות התאונה בה גרסה של מכונית אוטונומית של אובר שהייתה ממבוססת עליו דרסה למוות הולכת רגל. עם זאת, ככל שיותר ויותר פרטים מתגלים מתברר כי לוולוו אין חלק בכישלון למנוע את התאונה, זאת משום שמערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות של הרכב נותקו על ידי אנשי אובר על מנת לא להפריע למערכת הנהיגה האוטונומית ולמעשה לא פעלו בעת התאונה.

     

    .

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בריטניה: אפס הרוגים ברכבי וולוו XC90 במשך יותר מעשור וחצי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.