• Ad
  • תתעוררו לסיוט: חפירות הרכבת הקלה יחלו באוגוסט

    באחור של עשרות שנים יוצא לדרך פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. חפירות הקו הראשון, שיקשר בין בת ים לפתח תקווה דרך תל-אביב, יימשכו לפחות שש שנים ויגרמו לשיבושי תנועה קיצוניים. חניוני חנה וסע, שאטלים ותגבור קווי האוטובוסים אמורים להקטין את הכאוס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    small_traintojerbywind_014ארבעים שנים לאחר שראש ממשלת ישראל גולדה מאיר הבטיחה רכבת תחתית, יותר משני עשורים לאחר שרוני מילוא, ראש עיריית תל אביב לשעבר, הניח אבן פינה לאותה רכבת והבטיח שאוטוטו יחלו דחפורים בחפירות ולאחר עוד שלל עיכובים, דחיות, מכרזים כושלים ועשרות מיליוני שקלים שנזרקו לפח – בעוד מעט יותר מחודש זה צפוי להתחיל לקרות באמת: החפירות של הרכבת הקלה של גוש דן יוצאות לדרך שבסופה, כך מבטיחים, יהיה כאן טוב יותר.

    בינתיים, כדאי להתענג על הימים האחרונים של עומסי תנועה "נסבלים" מן הסוג אליו כבר התרגלנו לחוות בדרך לעבודה וממנה, כי ב-2 באוגוסט הכאוס הגדול מתחיל וצפוי להמשך – אנחנו מקווים שאתם יושבים – בין שלוש לשש שנים וחצי.

    העבודות על 'הקו האדום' של הרכבת הקלה, אשר יחבר בין בת ים, תל אביב, רמת גן ופתח תקווה, יחלו בכמה מוקדים מרכזיים במקביל, וביניהם צומת מעריב, רח' יהודה הלוי, שדרות יהודית וקריית ראש הממשלה בתל אביב, כמו גם באזור הבורסה ורחוב ז'בוטינסקי ברמת גן.

    U00

    אורכו של הקו האדום הוא 23 קילומטרים, מהם 11 קילומטרים – מרחוב הרצל בדרום תל אביב ועד צומת גהה בפתח תקווה – תת קרקעיים.
    המנהרות יחפרו באמצעות שמונה מכונות TBM – המילה האחרונה בעולם בתחום כריית המנהרות – וזו אותה טכנולוגיה שמשמשת גם לחפירת מנהרות קו הרכבת הכבדה מירושלים לתל אביב.

    מכונת ה-TBM היא מפלצת הנדסית באורך 150 מטרים ובקוטר של כ-10 מטרים, והיא מונעת בכוח החשמל. חלקה הקדמי גורס את הסלע וכורה את המנהרה ללא צורך בפיצוצים ובעבודת דחפורים, והחומר שנכרה נשלח אוטומטית באמצעות מסוע שמפנה אותו מן המנהרה הנחפרת, תוך כדי שרובוט שממוקם באחורי המכונה בונה את דפנות המנהרה עם לוחות בטון מזויין.

    שימוש בטכנולוגיה זאת מפשט ומקצר את כריית המנהרות, אבל הקמת התחנות התת קרקעיות לאורך הקו דורשת עבודת חפירות ותשתיות מסורתיות יותר. עבודות אלה צפויות לגרום לחסימת אזורי החפירות וצירים סמוכים להם במשך מספר שנים, ומדובר בכמה מן האזורים הסואנים ביותר בתל אביב וברמת גן.

    תכנון הפרויקט נמשך אמנם כבר שנים אבל בחברת נת"ע, שאחראית עליו, דוגלים כנראה במידור. זאת אולי הסיבה שעד היום הם העדיפו לשתף כמה שפחות את הציבור בכל הנוגע לתוכניות, לוחות הזמנים ולרשימת הרחובות שייחסמו, ומרבית הפרטים שפורסמו עד כה היו לא רשמיים.

    בחודשים האחרונים ניסו תושבים מתל אביב, ובעלי עסקים, לקבל פרטים, ולצורך זה פנו בין השאר אל עיריית תל אביב אשר הבהירה להם שפרויקט הרכבת הקלה לא באחריותה ולכן היא מנועה מלספק לוחות זמנים או מידע אודות שיבושים צפויים או דרכים לפתרון הבעיות. העירייה, כך לדברי נציגיה, גם לא יכולה לדון בפיצויים לנפגעי החסימות.

    גם מנהלת הפרויקט, חברת נת"ע, נמנעה עד עתה מלהתייחס לפתרונות התחבורתיים שיוצעו ל- 3.3 מיליון בני אדם שמתגוררים במטרופולין תל-אביב, ולמאות אלפי כלי רכב שנכנסים לעיר מדי יום.

    רק היום (שני, 22.6) יציגו אנשי נת"ע במסיבת עיתונאים את הדרכים להתמודד עם הכאוס התחבורתי שצפוי. לפי הערכות צפויה להיחשף תוכנית להקמת שבעה חניוני "חנה וסע" בפאתי המטרופולין, שמהם יופעלו שאטלים בתדירות גבוהה (בדומה לאלה המופעלים מחניון הנתיב המהיר) אל מרכז העיר.
    במקביל, צפוי משרד התחבורה לתגבר את תדירות התחבורה הציבורית, להקצות נתיבים ייחודיים לאוטובוסים ולאסור על כניסת רכבים פרטיים לאזורים מסוימים.

    small_traintojerbywind_009

    עבודות ההקמה של הקו האדום אמורות, לפי התוכנית הנוכחית, להסתיים ב-2021, אך לאור שלל הדחיות עד כה ובהתאם לניסיון העבר שנצבר בישראל עם התארכות משך הבניה של פרויקטים לבניית תשתיות, לא נותר לנו אלא להציע  לקחת נשימה עמוקה:  הדרך אל לב הכרך הגדול לא צפויה להיות פשוטה בשנים הבאות.

    אגב, הקו האדום הוא רק אחד משבעה קווי רכבת קלה שמתוכננים לאורכו ולרחובו של גוש דן, ובאמת נראה שזה אולי הזמן להצטייד במסוק…

    Untitled-7

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.