• Ad
  • בעקבות כמה תאונות קטלניות בהן חפצים מעופפים פגעו בנהגים, בסבב המרוצים המפורסם בעולם יוותרו בקרוב על אחד הסממנים הבולטים של מכוניות הפורמולה. הצעות שונות לחופות הגנה נבחנות בימים אלה ונהגי הסבב מצפים לשילובן לכל המאוחר בעונת המרוצים של 2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בקרוב, סבב המרוצים היוקרתי מהמפורסם בעולם, הפורמולה 1, צפוי להשתנות ולאבד את אחד הסממנים האייקונים ביותר שלו: תא הנהג הפתוח, כשלרכבי המרוץ תתווסף מעין חופה שתספק הגנה לראשי הנהגים במקרה של תאונה או פגיעות של חפצים מעופפים.

    אמנם נהגי הפורמולה חובשים כמובן קסדות מלאות ואיכותיות אך בשנים האחרונות היינו עדים, למרות הקסדות, לכמה פגיעות קשות שהעלו תהיות האם לא הגיע הזמן לספק לנהגים הנעים על המסלול במהירויות שמגיעות ליותר מ-300 קמ"ש הגנה טובה יותר.

    עוד ב-TheCar:
    הרוג עשירי בגלל כרית-אוויר של טקאטה: הפעם בפורד
    לפתוח יומנים: פורסם לוח מירוצי פורמולה 1 לשנת 2016
    בקרוב: מרוצי פורמולה ללא נהג

    על אף שמספר התאונות הקטלניות על מסלולי המרוצים נמצא בירידה כמעט מתמדת ולמרות שאין מה להשוות את רמת הבטיחות הפסיבית שמכוניות ה"סינגל סיטר" המודרניות מספקות לנהגיהן לעומת המצב כמה עשורים לאחור, בזמן שדי התרגלנו לראות תאונות ספקטקולריות במהירויות מסחררות שבסופן הנהג מחלץ את עצמו בקלות מהרכב ומנופף לקהל, בשנים האחרונות  בחדשות הרכב היינו עדים גם לכמה פציעות קשות ואף למקרי מוות כתוצאה מעצמים מעופפים שפגעו בראשי הנהגים.

    54467899009

    ב-2009 פיליפה מאסה, נהג קבוצת פרארי, נפגע מקפיץ שהתפרק מרכב של נהג מתחרה שנסע לפניו ופגע בקסדה שלו. המהירות האדירה העצימה את הפגיעה והקפיץ ניפץ את הקסדה וגרם לפגיעה בגולגלתו של מאסה שאיבד את ההכרה, התנגש בקיר במהירות אדירה ונפגע באורח קשה מאוד.

    הקפיץ שפגע בפיליפה מאסה

    באותה שנה נהרג נהג הפורמולה 2 הנרי סורטיס, בנו של אלוף פורמולה 1 בעבר, לאחר שצמיג שהתפרק מרכב של מתחרה פגע בראשו וגרם למותו המיידי.
    ב-2014 נהג הפורמולה 1 ז'ול ביאנקי הצרפתי איבד אחיזה על המסלול, החליק ופגע במהירות עצומה בטרקטור שעמד בשולי המסלול ופינה מכונית אחרת שנפגעה.
    ביאנקי ספג פגיעת ראש קשה, פונה מההריסות במצב של קומה ונפטר 9 חודשים מאוחר יותר, ולפני חצי שנה, במסגרת סבב מרוצי האינדי – המקבילה האמריקאית לפורמולה 1, חלקים מרכב שהסתחרר ופגע בקיר התעופפו אל המסלול ואחד מהם פגע בראשו של הנהג הבריטי ג'סטין ווילסון וגרם למותו המיידי.


    התאונה של ג'סטין ווילסון

    בעוד שבעבר רבים, ביניהם גם חלק לא מבוטל מהנהגים במרוצי  ה"סינגל סיטר", התנגדו ליוזמות שונות לקוקפיט סגור, נראה שכיום כמעט כולם תמימי דעים שיש להתקדם לכיוון הזה והשבוע איגוד נהגי הפורמולה 1 קרא להאיץ את תהליכי הפיתוח וליישמם לכל המאוחר  בעונת המרוצים של 2017.

    מדובר במשימה לא פשוטה והפתרון צריך לספק בטיחות מרבית בכל סוגי התאונות, לא להקשות על צוותי החילוץ במקרה של תאונה, לא לפגוע בשדה הראיה של הנהגים וגם להיות אסטטי.
    מבין כל הפתרונות שהוצעו עד כה נראה כי הפיתוח של קבוצת מרצדס, הכולל קשת היקפית שעוטפת את הקוקפיט וחופה פתוחה מתחתיה, תואם בצורה הטובה ביותר את את כל הדרישות שהוצגו ובחודשים הקרובים הפיתוח אמור להיכנס להילוך גבוה ולסדרת בדיקות מקיפה שיבחנו מעל לכל ספק שלא מדובר בתוספת שעלולה לסכן את הנהגים בתאונות אחרות.

    54546547889

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב: חופה במכוניות פורמולה 1

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.