• Ad
  • מיצובישי ASX מלפנים
    בעקבות הצלחת אאוטלנדר בכלל והגרסה הידנית בפרט, מתכננת יבואנית מיצובישי להשיק בקרוב גרסה ידנית של ASX - דגם פנאי קטן יותר מקטגוריית ניסאן ג'וק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כלמוביל, מתכוונת להמשיך ולרכב על גלי ההצלחה של מיצובישי אאוטלנדר בגרסתו הידנית ולהשיק בקרוב את ASX – דגם פנאי קטן יותר – עם תיבה ידנית. אם הכל ילך על פי התוכנית, המחיר צפוי להיות מפתה.

    שנת 2014 נרשמה כשנת השיא של מיצובישי באירופה. המותג היפני הקטן מכר אשתקד באירופה בלבד 136,928 מכוניות חדשות שמשמעותן גידול של 28% ביחס ל-2013 וקביעת שיא מכירות חדש. עיקר ההצלחה באירופה הגיעה מפולין שמכירות המותג צמחו ב-77%, בריטניה (גידול של 52%) וספרד (עם גידול של 51%).

    השוק הגדול ביותר של מיצובישי באירופה הוא הגרמני עם 24,974 יחידות שנמסרו ב-2014 – עליה של 14% ביחס לשנה קודם לכן. אחריה מדורגת בריטניה עם 22,793 יחידות וישראל. כן ישראל סוגרת את השלישייה האירופאית עם 13,154 מדגמי המותג שנמכרו בשנה שחלפה (זינוק של 200%). זוהי כמות גדולה יותר מאשר בהולנד (12,074 יחידות וירידה של 2%), פולין (6,632 יחידות), ספרד (6,632 יחידות), נורבגיה (5,843 יחידות 7%-), שוודיה (5,778 יחידות וגידול של 77%) ומדינות נוספות.

    שני הדגמים הנמכרים ביותר של מיצובישי באירופה הם אאוטלנדר – דגם הפנאי הקומפקטי ו-ASX – דגם פנאי קטן יותר מקטגוריית ניסאן ג'וק. בשנת 2014 נמכרו באירופה 38,617 מדגמי אאוטלנדר ו-36,702 מדגמי ASX.

    גם בישראל אאוטלנדר שולט. בשנתיים האחרונות זהו הדגם הנמכר ביותר בקבוצה, כאשר הפער בינו ובין הבא אחריו, מאזדה CX-5, הולך ומתרחב. אבל בעוד אאוטלנדר מככב גם בישראל, ASX, הדגם השני הכי נמכר של מיצובישי באירופה, מבושש לבוא.

    מיצובישי ASX הוצג בתערוכת ז'נבה במרץ 2010 ומתבסס על פלטפורמה מקוצרת של אאוטלנדר. כמו אאוטלנדר שנבנה בשיתוף עם פיז'ו וסיטרואן ('4007' ו-'C קרוסר'), כך גם ASX נבנה במשותף עם קונצרן PSA ולו אחים תאומים: פיז'ו '4008' ו-'C4 איירקרוס' כאשר כל השלושה מיוצרים על אותו פס ייצור ביפן.

    כמעט מיום השקתו מדווחת היבואנית על רצונה לייבאו ארצה, אולם העדר תיבה אוטומטית בתקינה אירופית מנעה את הגעתו (כמו גם את אחיו התאומים לבית פיז’ו וסיטרואן). בעבר העריכה היבואנית שתצליח לייבא את את הדגם מארה"ב, שם הוא מיוצר ומשווק בשם 'אאוטלנדר ספורט' ומוצע עם מנוע 2.0 ליטר (148 כ"ס) בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה – שילוב מוכר מהאאוטלנר. אך נראה שגם אופציה זו ירדה מהפרק, כאשר כרגע מנסה היבואנית לרכב על גל אחר, הגל הידני.

    התיבה הידנית חזרה לכותרות ב-2010 עם החלת המס הירוק ומבול המכוניות הקטנות שהציפו את השוק. מאז כוחן של המכוניות הקטנות רק הולך ומתחזק אבל בעיקר של הגרסאות האוטומטית. מתברר כאשר פערי המחירים לא גדולים, הציבור מצביע ברגליים וחוזר לאוטומטי.

    בדגמי הפנאי בוצע במהלך התקופה ניסיון דומה על ידי 'קרסו' שהציעה את ניסאן ג'וק וניסאן קשקאי (הקודם) עם תיבה ידנית במחיר מופחת משמעותית. גם אז הציבור ראה לנגד עינו עסקה משתלמת וחטף את המלאי.

    גם יבואנית מיצובישי "גילתה" את התיבה הידנית בשנה שחלפה. היא הורידה את מחיר אאוטלנדר בגרסה הידנית מ- שקלים ל-130,000 שקלים וכאמור הדגם הצליח להגדיל את פער המכירות בינו לבין הבא אחריו.

    עם ASX כלמוביל מתכננת לנצל את העדנה המחודשת לה זוכה התיבה הידנית, ולא להמתין יותר לשידוכה של תיבה אוטומטית למכונית. אם הכל ילך כשורה היא גם מבטיחה מחיר מאוד מפתה.

    בעבר העריכו אנשי כלמוביל שהדור הנוכחי של ASX כבר לא יגיע לישראל, אלא רק הדור הבא של המכונית שיוצג בקרוב. זה כאמור משתנה גם כן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב בישראל: מיצובישי ASX ידני

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.